Witaj ! Anonimowy

"Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pytamy!

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez pablius » 3 lip 2021, o 13:20

Jakie macie patenty na ruszenie zardzewiałości? Tradycyjne WD40 czy inne środki. Chcę wymienić prawie cały układ hamulcowy (jarzma, tarcze, zaciski, klocki, dystanse i przewody elastyczne). Cokolwiek ruszyć to z ręką na sercu, żeby nie urwać. Chociaż tak naprawdę prawie wszystko wywalam więc teoretycznie bez cackania się, ale np. połączenia przewodu elastycznego z miedzianym (z tyłu zacisku) nie chciałbym urwać. A miedziaki są w dobrej kondycji więc na razie nie wymieniam.
FSO 125p 1990
Avatar użytkownika
pablius
Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22 mar 2021, o 18:53
Lokalizacja: Kielce

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez jacek2 » 5 lip 2021, o 06:43

Możesz próbować na tzw. "dwa młotki", czyli na jednym podpierasz element który chcesz odkręcić a drugim młotkiem lekko opukaj go. Oczywiście wszystko na mokro czyli wd 40 lub coś podobnego....
Potem próbuj to rozkręcać.....
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 258
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez ormo » 12 lip 2021, o 17:03

Dziwna akcja mnie dzisiaj spotkała. Fiatem jeżdżę teraz na co dzien i chodził idealnie, rano odpaliłem pojechałem do pracy. Potem odpalił od strzała, jadę jak zawsze i po może 10km, jak stanąłem na swiatłach zauważyłem że nie równo pracuje na wolnych. Pierwsze pomyślałem że może coś gaznik przytkało i przeciągne go trochę na obrotach. Jak go wkręciłem zobaczyłem w lusterku niebieską zasłone dymną... Zjechałem delikatnie pod dom i cała odma w oleju i w filtrze powietrza i gazniku pełno oleju... Nie przegrzałem silnika, temp była cały czas w normie, nie katowałem, kontrolka oleju nawet nie mrugnęła. Pewnie dopiero w wekend będe miał czas do niego zajrzeć więc pytam co to może być bo trochę mnie to niepokoi... Fiat rocznik 1973, silnik 1300, benzyna bez gazu.
Avatar użytkownika
ormo
Forumowicz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 9 lip 2013, o 20:33
Lokalizacja: Mielec

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez jacek2 » 25 lip 2021, o 15:17

A u mnie coś padło jeśli chodzi o ładowanie, altek przy lekkim przejściu na wyższe obroty zaczyna wyraźnie piszczeć. Stawiam na pasek klinowy. w momencie wystąpienia piszczenia napięcie ładowania skacze do 20V. Myślę że takie napięcie powoduje jego niechęć do obracania się i pasek zaczyna piszczeć na kole napędu. Zastanawiam się co padło. Może regulator napiećia??? mam taki mały przykręcona do altka- symbol 15RAa 14V, i chcę go zamówić, myślicie że to on jest winowajcą kłopotów?
Dla uzupełnienia informacji: szczotki w szczotkotrzymaczu ok, brak smrodu przepalenizny ze strony alternatora, Ma to sens aby inwestować niedużą kasę w ten regulator? Czy może problem tkwi gdzieś indziej....
I taka "ch*"nia jeszcze... nic na alegro nie mogę zamówić, poniważ nikt raczej teraz nie podaje nr telefonu na aukcji. Jest tylko formularz kontaktowy który tzreba wypełnić w celu kontaktu. A ja nie posiadam konta na alegro i zaczynają się schody.
Wkurwia mnie to......
Poradźcie coś proszę jeśli chodzi o objawy awarii....
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 258
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez Tomasz181 » 30 lip 2021, o 12:37

Silnik i arternator masz fiatowski czy polonezowski /regulator wbudowany przy alternatorze czy osobno z prawej strony mechaniczny bądź elektryczny. Kontrolka ładowania żarzy Ci się czy nic nie świeci przy takim ładowaniu. Ostatnio miałem podobny przypadek raz na jakiś czas kontrolka zaczynała zarzyc regulator buczeć a na akumulatorze 17-18v mniej więcej, gdzy tylko chciałem znaleźć przyczynę wszystko robiło się w porządku i działało poprawnie lub w czasie jazdy się samo naprawiało i raz działał poprawnie a raz nie. Gdy przeładowywał to fiacik nie chciał wchodzić na wyzsze obroty szarpał. W mnim przypadku jak wymieniłem diody od wzbudzenia wszystko działa jak należy ładule tak jak powinien.
Tomasz181
Forumowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 25 gru 2018, o 20:52
Lokalizacja: Wielkopolskia

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez jacek2 » 2 sie 2021, o 08:47

Też ogarnąłem usterkę. Winny był reg napięcia przyczepiony do alternatora (taka mała kosteczka z żółtym i zielonym kabelkiem). Po wymianie wszystko wróciło do normy. Ale przy zapalonych światłach ładownie nieco niższe niż na poprzednim regulatorze....
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 258
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez Tomasz181 » 2 sie 2021, o 09:48

Czy polecacie opony o szerokości 165 profilu 80 na standardowe felgi 4,5 cała. Jeśli chodzi o prowadzenie /trzymanie się drogi przy szybszej jeździe i w zakrętach. Czy lepiej inna szerokości inny profil co polecacie?
Tomasz181
Forumowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 25 gru 2018, o 20:52
Lokalizacja: Wielkopolskia

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez ceva » 2 sie 2021, o 20:53

Opona "pełnoprofilowa" ma profil 82 (165/82 R13), więc dwa procenty zbytnio tego nie zmienią. Jeździłem na oponach 165/80R13 i dawały radę. Po oponie o tak wysokim balonie, nie ma co się spodziewać jakiś rewelacyjnych właściwości jezdnych (we współczesnym rozumieniu).
ceva
Forumowicz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 24 cze 2017, o 07:00
Lokalizacja: Sierpc

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez Tomasz181 » 2 sie 2021, o 22:52

Czyli śmiało mogę zakupić opony w rozmiarze 165 /80 r13? czy może lepiej jakieś w innym rozmiarze?
Tomasz181
Forumowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 25 gru 2018, o 20:52
Lokalizacja: Wielkopolskia

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez arektrz29 » 10 sie 2021, o 08:19

Panowie taka dziwna sprawa,wskaźnik poziomu paliwa pokazuje „w drugą stronę” czym mniej paliwa tym wskazówka bliżej prawej strony. Pacjent to Fiat 125p z 1991’ po kompleksowej odbudowie, licznik z okrągłymi zegarami. Co mogłem zrobić źle?
Fiat 125p 1988r Biały
Fiat 125p 1991r Kombi Czerwony
Niewiadów n126 1977r
Trabant 601 1987r Kremowy (córki, w remoncie)
MZ ETZ 250 1986r
Avatar użytkownika
arektrz29
Forumowicz
 
Posty: 370
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 21:16
Lokalizacja: Koszalin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość