Witaj ! Anonimowy

OLOnez EVO IX 1.5 SLE '90 - EKSPORTOW

Re: OLOnez EVO IX 1.5 SLE '90 - EKSPORTOW

Postprzez PABLO » 2 lis 2017, o 09:07

Lampart napisał(a):Oki ludzie. Czytają i podziwiaja. Brawo


Co poniektórzy natchnienie poczuli do zimowych remontów...
Kolekcja : "Pojazdy MILICJI OBYWATELSKIEJ 1944-1990"
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
FSO 125 POGOTOWIE RATUNKOWE
PABLO
Forumowicz
 
Posty: 363
Dołączył(a): 26 paź 2012, o 09:01
Lokalizacja: Łódź

Re: OLOnez EVO IX 1.5 SLE '90 - EKSPORTOW

Postprzez Mlody_ndm » 2 lis 2017, o 09:15

Narzekasz że czytają a nie komentują. A co tu komentować.
Fajnie się czyta i przy okazji można się czegoś nauczyć.
Zdziwiło mnie za to jak się bawiłeś z pompą paliwa. Ja jak w Poldku utopiłem w misce popychacz to pojechałem, kupiłem drugi, włożyłem skręciłem i jazda :P Żadnego regulowania i dobrze jest ;)
Fotki byś jakieś wrzucił.
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2560
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom

Re: OLOnez EVO IX 1.5 SLE '90 - EKSPORTOW

Postprzez OLO » 2 lis 2017, o 13:08

Wrzuce, wrzuce..

Czas na kolejny odcinek tasiemca:

odc 13 - Ikona mobilności

Nie będę opisywał wymiany rozrusznika do zrobił to już przede mną pan inż. Morawski w „POLONEZ - Budowa, eksploatacja naprawa”. Stary po prostu przestał nawet cykać, przy czym kontrolki przygasały w momencie „rozruchu”. Nie chce mi się robić sekcji. BTW. Z dwóch rozruszników oba kręciły tylko tamten ciut ciszej. Zamontowałem od razu osłonę cieplną rozrusznika, która dotychczas bawiła się ze mną w chowanego i była łaskawa wpaść mi pod stopy już PO złożeniu wydechu. Na szczęście pozyskane części wydechu mogę ocenić na „dobry+”, więc nie miałem stresu żeby cos nawet doginać.

Stwierdzam, że człowiek, który projektował układy wydechowe w 125p ze 115C jak i ten sztywny polonezowski chyba nie lubił ludzi. Manewrowanie długimi elementami i skręcanie wszystkiego na sztywno na zaciski to jakaś masakra.
Typ siedział w jednym pokoju na nadwoziowcem i mieli obaj żal do świata. Taki mam wniosek po montażu kanału powietrznego od wnętrza. To kurestwo blokuje dostęp do połowy osprzętu. Nauczyłem się sekwencji ruchów aby wyjąć filtr i pokrywę zaworów. :)
Przeróbki z szerokiego Caro naprawdę dobrze Polakom wyszły.


Nowa membrana, na której złożyłem pompę okazała się być rzemieślniczym szajsem. Rozlazła się i dane mi było zobaczyć strumień benzyny sikający z otworka awaryjnego w plastikowej przekładce membran. Demontaż, montaż… Fajnie, że w komorze poloneza jest tyle miejsca. Przynajmniej człowiek nie klnie, co zdarzało mi się przy żonglowaniu pompą w 125p kombi.
Prawda – przewód sztywny zasilający przerdzewiał w miejscu mocowania do podłużnicy. Ch..j! Nasunąłem tam kawałek węża i ścisnąłem cybantem. Pompa nie zasysa już powietrza i nie strzyka paliwem.

Nadeszła wiekopomna chwila. Usiadłem w przykręconym wreszcie do podłogi fotelu, oparłem wygodnie plecy. Zestaw wskaźników przyjaźnie zamigał czerwienią i żółcią, 4 wskazówki wstały z odbojów pokazując rzeczywiste wartości parametrów. Przekręciłem kluczyk uruchamiając sprawny rozrusznik. Pompa paliwa ogarnęła prawidłowe kierunki zasysania/tłoczenia. Silnik zagrał prawidłowo na 4 garach. Ciśnienie oleju się pojawiło i sięgnęło nawet niebotycznej jak na 115C wartości 0,3 MPa. Ładowanie jest ok 14V, temperatura powoli się podnosi. Wydech wycisza ładnie silnik, a po wdepnięciu nawet na 1 gardzieli zaczyna wydawać śliczny gwizd :)

No to fru! Maska w dół i jeździmy po podjeździe. Sprzęgło na teflonowanej lince chodzi lekko jak hydraulika, hebel przestał być budyniowaty po montażu wspornika usztywniającego. Silnik chłodnawy, ale chętnie rusza nowym cielskiem. Temperatura rośnie, ogrzewanie niby się pojawia, tylko siła nawiewu pomimo wyjącego wiatraka jest symboliczna. Trzeba będzie wyjąc całą nagrzewnicę i zrobić inspekcję. Czuję, że co nieco stamtąd wytrząsnę.
W ramach ćwiczeń z czasoprzestrzeni odczekałem aż wskazówka dojdzie w okolice 90 stopni i włączy się wentylator. Wszystko OK. Wygląda na to, że ogarnąłem furę mechanicznie.
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1205
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLOnez EVO IX 1.5 SLE '90 - EKSPORTOW

Postprzez PABLO » 2 lis 2017, o 13:51

No to do zobaczenia w sobotę na stypie pod FSO! :D
Kolekcja : "Pojazdy MILICJI OBYWATELSKIEJ 1944-1990"
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
FSO 125 POGOTOWIE RATUNKOWE
PABLO
Forumowicz
 
Posty: 363
Dołączył(a): 26 paź 2012, o 09:01
Lokalizacja: Łódź

Re: OLOnez EVO IX 1.5 SLE '90 - EKSPORTOW

Postprzez Marcin125p » 5 lis 2017, o 16:58

Przeczytałem :)
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4540
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: OLOnez EVO IX 1.5 SLE '90 - EKSPORTOW

Postprzez narkee » 17 lis 2017, o 20:26

Też czytam, nie logując się.
Mimo, że nie przepadam za polonezami, to czyta mi się to bardzo przyjemnie. Czekam na dalsze części...
Obecnie:
http://facebook.com/bmwe30gdynia

Ex:
Popiół - Polski Fiat 125p 1975
Aniou - Polski Fiat 125p 1975
Diabeu - Polski Fiat 125p 1981
Władysław - Polonez 1.5 SLE 1989
Generał Pe - FSO 125p 1990
Gnida - Polonez Caro Plus 1997 MR89
Avatar użytkownika
narkee
Forumowicz
 
Posty: 1488
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 20:34
Lokalizacja: gdynia

Re: OLOnez EVO IX 1.5 SLE '90 - EKSPORTOW

Postprzez PABLO » 18 lis 2017, o 10:02

Ja nawet widziałem na żywo pod FSO !
OLO, napraw zamek lewych tylnych drzwi , bo ci krasnoludki kanapki z żółtym serem ,, wyciongno i zjedzo "... :lol:
Kolekcja : "Pojazdy MILICJI OBYWATELSKIEJ 1944-1990"
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
FSO 125 POGOTOWIE RATUNKOWE
PABLO
Forumowicz
 
Posty: 363
Dołączył(a): 26 paź 2012, o 09:01
Lokalizacja: Łódź

Re: OLOnez EVO IX 1.5 SLE '90 - EKSPORTOW

Postprzez OLO » 20 lis 2017, o 14:50

Odpowiem z francuska 'Siepisze".
Znaczy fotki musze gdzieś wrzucić. imgur mnie irytuje bo sporo jest klikania ze zmniejszaniem...
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1205
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLOnez EVO IX 1.5 SLE '90 - EKSPORTOW

Postprzez Anatol 125p » 12 sty 2018, o 01:49

OLO napisał(a):imgur mnie irytuje bo sporo jest klikania ze zmniejszaniem...


To nie imgur tylko forum...
Obrazek
Avatar użytkownika
Anatol 125p
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3151
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Natolin

Re: OLOnez EVO IX 1.5 SLE '90 - EKSPORTOW

Postprzez Mlody_ndm » 15 lut 2018, o 20:06

OLO napisał(a):Odpowiem z francuska 'Siepisze".
Znaczy fotki musze gdzieś wrzucić. imgur mnie irytuje bo sporo jest klikania ze zmniejszaniem...


Polecam www.postimg.org używam od kilku lat. Dodawanie fotek proste łatwe i przyjemne.
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2560
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE INNE KULTOWE POJAZDY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość