Witaj ! Anonimowy

Zamiana silnika fiatowskiego na polonezowski

Zamiana silnika fiatowskiego na polonezowski

Postprzez Red West_77 » 16 lip 2018, o 17:36

Witam. Jestem na etapie wyciągania silnika 115C (na łańcuchu). Zamierzam zmienić na polonezowski 1.6CB lub 1.5 AB.
Co przy przekładce muszę wymienić? Skrzynia 4-ka z prostym drążkiem zostaje.
Ustaliłem wstępnie, że zostawię aparat zapłonowy tradycyjny (stykowy), gaźnik z kolektorem okrągłym również fiatowski. Rozumiem, że muszę zmienić:
- część wydechu (temat mi znany),
- chłodnicę z wiatrakiem elektrycznym,
- alternator na 9 diodowy,
- rozrusznik czy tylko jego główkę?
Czy jest różnica w głowicy miedzy silnikami 115C i 1500 AB?
Ponoć sprzęgło tez pasuje stary typ
Jesli wybór padnie na 1.6 CB to jakiego dokładnie silnika szukać jeśli będę miał do wyboru również z wtryskiem pod zamianę na gaźnik? Pompę paliwa chcę zachować tradycyjną.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2483
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zamiana silnika fiatowskiego na polonezowski

Postprzez krol1313 » 16 lip 2018, o 19:43

Jeśli chcesz CB to proponuje szukać CE Z LAT 94-96 z wtryskiem abimex.
Idealny na przekładkę , wywalasz wtrysk zmieniasz kolektor i jazda, nawet zostawiasz obudoę rozrządu taką samą.
CE od połowy 97 czyli Bosch lub Gsi multec wymaga przekładki kolektorów oraz nawiercania szpilek od kolektora ssącego oraz brak miejsca na mechaniczną pompę paliwa ale za to fabryczne miejsce na wspomaganie.
Ja bym wybrał zdrowego Abimexa i wpakował go do 125p z ostatniego rocznika razem z wtryskiem.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1524
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: Zamiana silnika fiatowskiego na polonezowski

Postprzez Red West_77 » 16 lip 2018, o 21:26

Jak mam poznać odpowiedni silnik? Miał napis Abimex? Pytam bo jestem laikiem w oznaczeniach na silnikach późniejszych. Polecasz zamontowanie wtrysku zamiast gaźnika? Jak to się ma do elektryki? Mój fiat to wczesny MR z roku 1975.
Dziękuję za wprowadzenie.
p.s.
Czy mogę załozyć głowicę ze swojego 115C (łańcuch) do bloku silnika 1500 AB (pasek)
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2483
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zamiana silnika fiatowskiego na polonezowski

Postprzez Lampart » 17 lip 2018, o 11:37

Przy nr seryjnym dwie lierki
STOP forumowym napinaczom
Avatar użytkownika
Lampart
Forumowicz
 
Posty: 1732
Dołączył(a): 5 mar 2012, o 17:41
Lokalizacja: warszawa/legionowo

Re: Zamiana silnika fiatowskiego na polonezowski

Postprzez krol1313 » 17 lip 2018, o 18:43

Red West_77 napisał(a):Jak mam poznać odpowiedni silnik? Miał napis Abimex? Pytam bo jestem laikiem w oznaczeniach na silnikach późniejszych. Polecasz zamontowanie wtrysku zamiast gaźnika? Jak to się ma do elektryki? Mój fiat to wczesny MR z roku 1975.
Dziękuję za wprowadzenie.
p.s.
Czy mogę załozyć głowicę ze swojego 115C (łańcuch) do bloku silnika 1500 AB (pasek)


Po urządzeniu wtryskowym , bloki na hydro różniły się głowicami , do tego blok mam fabryczne miejsce na wspomaganie ( pomijam silniki starsze które miały taki bajer).
Abimex z reguły miał nadlewy na bloku i zaślepki na pompę i aparat zapłonowy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1524
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: Zamiana silnika fiatowskiego na polonezowski

Postprzez LYsY » 17 lip 2018, o 19:37

Heh, z mojego doświadczenia i wiedzy wynika że:

Silniki "do Abimexa" (czyli do Plusa wyłączając Plusa) są łatwe w przekładce bo się je po prostu przekłada :mrgreen: Jak silnik jest gaźnikowy, to w ogóle nie ma problemu, jak jest na wtrysku - to albo trzeba przeszczepić instalację pod wtrysk, albo zmienić zasilanie na gaźnik, ale to nie problem - napęd mechanicznej pompki paliwa jest (zaślepiony), miejsce na aparat zapłonowy jest.

Silniki Plusowe z gaźnikiem Boscha mają już hydrauliczne popychacze zaworowe i dzięki temu - fajną kulturę pracy (ja taki mam). Ale nie mają już napędu mechanicznej pompki paliwa, miejsce na aparat zapłonowy - jest. Dlatego albo trzeba przeszczepić wtrysk, albo wstawić gaźnik i dorobić zasilanie niskociśnieniową pompką paliwa. U mnie EP500, ale wg mnie podejdzie też z Accorda. Ba :mrgreen: Właśnie zajrzałem na stronę Intercars i okazuje się, że od czasu jak napisałem o tym pomyśle w moim wątku, w opisie tej pompki paliwa pojawił się Fiat 125p ;)

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... Items.html

W silniku Plusowym z Boschem nie ma konieczności przerabiania kolektora ssącego. Wiem, bo nie przerabiałem :mrgreen: :mrgreen: Trzeba tylko przekręcić przegub od cięgła gazu - w Polonezie jest linka, w 125p cięgło, ale po prostu się odpowiednie części przekłada ze starego silnika :)

Silniki Plusowe z wtryskiem Multec to najwięcej rzeźby, bo faktycznie trzeba przerobić kolektor + te przeróbki, które są konieczne przy silniku GLI. Ale efekty są zdaje się niezłe, Mardom na takim silniku zamknął szafę ;) Tylko prawdę mówiąc nie pamiętam, czy przerzucił silnik z wtryskiem, czy bez.

Rozrusznik - wystarczy wymienić tylko główkę na polonezowską, a to i tak tylko wtedy, jeśli się zmienia kolektor wydechowy na GSI. Jak zostaje stary - nie ma potrzeby zmian w rozruszniku.

pozdr i mam nadzieję że nic nie przekręciłem :P
LYsY
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
- Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
LYsY
Forumowicz
 
Posty: 568
Dołączył(a): 13 cze 2013, o 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zamiana silnika fiatowskiego na polonezowski

Postprzez Red West_77 » 17 lip 2018, o 22:45

Dziękuję, czyli już wiem znacznie więcej i czego szukać mam. Żeby nie przekombinować, będę polował na Abimexa bo to najmniejszy z możliwych mezalians dla mariażu z rocznikiem 1975. Szkoda mi oryginalnej jednostki ale już staje się mocno problemowa (chociaż brzmienie mnie podnieca) w kwestii dostępu części przy remoncie (głównie tłoki) a ja mam zamiar jak najszybciej jeździć. Ten sezon mnie ominął ze względu na sprzedaż FSO-1988. Także będę polował na silnik z tradycyjną mechaniczną pompą paliwa.
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2483
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zamiana silnika fiatowskiego na polonezowski

Postprzez Red West_77 » 26 sie 2018, o 21:31

Witam po przerwie. Udało mi się nabyć miesiąc temu silnik 1.6 GLE. W najbliższym czasie znajdzie się pod maską mojego fiata. W związku z tym mam pytanie. Jak podłączyć wentylator elektryczny? Czy ktoś mógłby w prosty sposób podać mi schemat na podłączenie nowszej wersji wentylatora w komorze fiata z 1975 roku?
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2483
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zamiana silnika fiatowskiego na polonezowski

Postprzez Lampart » 27 sie 2018, o 16:49

A masz chłodnice z 125p wersja polonez?
STOP forumowym napinaczom
Avatar użytkownika
Lampart
Forumowicz
 
Posty: 1732
Dołączył(a): 5 mar 2012, o 17:41
Lokalizacja: warszawa/legionowo

Re: Zamiana silnika fiatowskiego na polonezowski

Postprzez Red West_77 » 27 sie 2018, o 20:51

Tak mam. taka chlodnicę
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2483
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław


Powrót do SILNIK I OSPRZĘT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość