Strona 1 z 1

Wymiana rozrządu, ustawienie kół na znaki

PostNapisane: 8 cze 2018, o 17:31
przez Red West_77
Dzisiaj rozebrałem ponownie rozrząd celem weryfikacji. Sprawdziłem ustawienie znaków bo nurowało mnie położenie końcówki wału korbowego.
Wczoraj kolega wymieniał rozrząd w swoim fiacie i po ustawieniu znaków wał ustawiony jest na wprost (pionowo).
U mnie po ustawieniu znaków wał jest minimalnie pochylony. Czy ma to jakieś znaczenie?
Obrazek
Obrazek

Na zdjęciu poniżej końcówka wału ustawiona jest "pionowo" a znaki się nie pokrywają.
Obrazek

Zasugerowano mi, że mogłem kupić wybrakowane koło ze źle wybitym znakiem.

Takie było ustawienie znaków na starym rozrządzie przed wymianą
Obrazek
Będę wdzięczny za wszystkie cenne uwagi.

Re: Wymiana rozrządu, ustawienie kół na znaki

PostNapisane: 8 cze 2018, o 20:26
przez Robert125p
Masz przestawiony łańcuch o jedno oczko i dlatego masz przestawienie, klin musi być pionowo.
koła napędowe stare i nowe są takie same, w tych samych miejscach jest kanałek i znak.

Re: Wymiana rozrządu, ustawienie kół na znaki

PostNapisane: 8 cze 2018, o 22:52
przez Red West_77
To czemu znaki mi się zgrywają na obu kołach? Przyłożyłem linijkę i pokrywają się 3 punkty wg tego schematu poniżej:
Obrazek

Zdjąć łańcuch i obrócić małe koło na wale korbowym?
Pytanie kolejne.
Czy mogę obracać koło na wale korbowym tylko w jednym kierunku?
Poproszę o dokładne instrukcje dalszego postępowania. :)

Re: Wymiana rozrządu, ustawienie kół na znaki

PostNapisane: 10 cze 2018, o 08:56
przez Robert125p
Wał musi być w pionie a regulujesz kołem wałka rozrządu wraz z łańcuchem. Znaki powinny być ustawione względem siebie i w osi wałów, rozrządu i korbowego. Wał korbowy traktuj jako punkt wyjściowy
Małe koło zębate jest takie same jak stare, ponieważ jest taki sama ilość zębów pomiędzy znakiem a kanałkiem.
Po założeniu wykonaj dwa lub cztery obroty wału korbowego aby sprawdzić czy znaki się ponownie pokrywają