Strona 2 z 2

Re: Problem z odpalaniem , uszkodzony rozrusznik , pompa?

PostNapisane: 16 mar 2018, o 19:31
przez latorio
Rozrusznik okazał się wadliwy , Pozostaje pompa paliwa do sprawdzenia

Re: Problem z odpalaniem , uszkodzony rozrusznik , pompa?

PostNapisane: 29 mar 2018, o 17:48
przez latorio
Pompa zrobiona , wszystko działa a przynajmniej tak mi się wydawało. Paliwo cofa się z gaźnika , raczej to nie wina pompy ponieważ dwa razy naciśnięcie pompki ( pompka od łady z rączką do pompowania ) i paliwo znów jest w filtrze paliwa i gaźniku więc paliwo nie ucieka poza pompę . Ostatnio jadąc po dość długiej prostej (jednolita prędkość ) zaczął mi przygasać i zgasł do końca . Zdarzyła mi się taka sama sytuacja około rok temu lecz zignorowałem ponieważ pomyślałem , że czujnik poziomu paliwa znów zepsuł. Pierwsze co wydedukowałem to zacinający się pływak w gaźniku lub niesprawny zawór iglicowy w gaźniku. Co o tym myślicie ? jakaś sugestia ? jeszcze do środka nie zaglądałem ponieważ trochę się " boję" otwierania tego gaźnika.... :?

Re: Problem z odpalaniem , uszkodzony rozrusznik , pompa?

PostNapisane: 30 mar 2018, o 01:28
przez arnold
Nikt nie wywróży z fusów. Paliwo nie ma prawa spływać z szczelnego gaźnika. To działa jak spłuczka, po kilku dniach paliwo po porostu paruje. Gaźnik niestety trzeba rozebrać, bo jego czysczenie I kontrola jest normalną czynnością obsługową.

Jeśli pompa sprawnie zasysa paliwo I tłoczy je pod odpowiednim cisnieniem to powinno to jest ok.

Re: Problem z odpalaniem , uszkodzony rozrusznik , pompa?

PostNapisane: 30 mar 2018, o 07:18
przez MARKHEIM
Jeżeli paliwo samo cofa się z gaźnika i filtra z powrotem to uszkodzone są albo zaworki w pompie albo pęknięta jest membrana. Iglica w gaźniku jest tylko po to, aby regulować właściwy poziom paliwa w komorze pływakowej i nie ma nic wspólnego z cofającym się paliwem.

Re: Problem z odpalaniem , uszkodzony rozrusznik , pompa?

PostNapisane: 30 mar 2018, o 18:24
przez latorio
MARKHEIM napisał(a):Jeżeli paliwo samo cofa się z gaźnika i filtra z powrotem to uszkodzone są albo zaworki w pompie albo pęknięta jest membrana. Iglica w gaźniku jest tylko po to, aby regulować właściwy poziom paliwa w komorze pływakowej i nie ma nic wspólnego z cofającym się paliwem.


Membrana wykluczona, rozebrałem pompę pompę i wszystko jest ok . Byćmoże zaworki , tego nie kontrolowałem .

Re: Problem z odpalaniem , uszkodzony rozrusznik , pompa?

PostNapisane: 30 mar 2018, o 18:32
przez latorio
arnold napisał(a):Nikt nie wywróży z fusów. Paliwo nie ma prawa spływać z szczelnego gaźnika. To działa jak spłuczka, po kilku dniach paliwo po porostu paruje. Gaźnik niestety trzeba rozebrać, bo jego czysczenie I kontrola jest normalną czynnością obsługową.

Jeśli pompa sprawnie zasysa paliwo I tłoczy je pod odpowiednim cisnieniem to powinno to jest ok.


Dziś rozkręciłem gaźnik , wszystko przeczysciłem i przedmuchałem , ustawiłem pływak wdg. książki , Problem niestety pozostał . Teraz pod lupę wezmę pompkę paliwa, być może faktycznie z nią jest problem . W sumię zauważyłem ,że pompka ma problem zassać po dłuższym postoju , i często trzeba rączką pompnąć . Hmm może popychacz ...? Nie mam pomysłów ale czy przez to by gasł ..

Re: Problem z odpalaniem , uszkodzony rozrusznik , pompa?

PostNapisane: 30 mar 2018, o 21:51
przez arnold
Jeśli masz plastikowy filtr przed pompą już może mieć problemy z zassaniem odpowiedniej ilości paliwa. Jeśli auto pracuje normalnie po zalaniu komory pływakowej poźniej gaśnie to paliwo nie dopływa do gaźnika.

Re: Problem z odpalaniem , uszkodzony rozrusznik , pompa?

PostNapisane: 1 kwi 2018, o 11:46
przez latorio
arnold napisał(a):Jeśli masz plastikowy filtr przed pompą już może mieć problemy z zassaniem odpowiedniej ilości paliwa. Jeśli auto pracuje normalnie po zalaniu komory pływakowej poźniej gaśnie to paliwo nie dopływa do gaźnika.


Gaśnie czasami przy jezdzie , na 4 biegu , czyli dość duże obroty przy prędkości około 80km/h. Ale jest to raczej ruletka , czasami zgaśnie po 2 km jazdy a czasami jedzie 10-15 bez problemu. Zauważyłem , że przed tym zgaśnięciem jest lekkie szarpnięcie , potem około 5-10 sekund normanej jazdy, zaczyna spadać moc i gaśnie i zazwyczaj dzieje się to przy wjeżdżaniu na wzniesienia... Narazie wymienię filtr na nowy , może mam tam gdzieś nieszczelność , zatyka się czy coś . Później wezmę się za tą pompkę paliwa , posprawdzam wszystkie zaworki powymieniam wszystkie wężyki na nowe i opaski zaciskowe .

Re: Problem z odpalaniem , uszkodzony rozrusznik , pompa?

PostNapisane: 5 kwi 2018, o 16:48
przez arnold
Plastikowy filtr paliwa dobrze jest zamontować między pompą a gaźnikiem.

Re: Problem z odpalaniem , uszkodzony rozrusznik , pompa?

PostNapisane: 28 kwi 2018, o 20:20
przez latorio
problemem okazała się pompka , temat do zamknięcia