Witaj ! Anonimowy

Plyn w oleju silnikowym.

Plyn w oleju silnikowym.

Postprzez piotr.se » 31 paź 2017, o 21:48

Witam.

Jestem nowym członkiem grupy, wszystkich serdecznie witam i pozdrawiam. Mam taki problem... Po remoncie silnika 1500 z 1980r tj. regeneracji głowicy, wymianie tlokow z pierścieniami, panewek gl i korbowodowych, wymianie uszczelek. Po pierwszym uruchomieniu :D niestety pojawil się plyn chlodzacy w oleju :shock: , w dużej ilości po około 0,5h pracy (temp silnika i ciśnienie oleju ok) ubylo około 1 litra z chłodnicy i odnalazło się w misie oleju :x .
Do remontu kupiłem komplet uszczelek z Allegro za około 80 PLN. Jedyne co przychodzi mi do glowy to uszczelka głowicy, ale czy to możliwe żeby nowa była jakas felerna czy cos ? Może spotkal się z podobny problemem ?
Pozdrawiam jeszcze raz i proszę o jakas podpowiedz.
piotr.se
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 paź 2017, o 20:57
Lokalizacja: Gdynia

Re: Plyn w oleju silnikowym.

Postprzez maciejowski » 31 paź 2017, o 22:00

uprzedzę Ola i zasugeruję sprawdzenie, czy któryś brok w głowicy nie przegnił i nie puszcza płynu do oliwy.
to są aluminiowe korki, średnicy ok 20mm, na klucz imbusowy. nawet jeśli wizualnie będą ok, to dźgnij śrubokrętem dla pewności.
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1532
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Plyn w oleju silnikowym.

Postprzez OLO » 2 lis 2017, o 09:02

Hihi :) Prawda.
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1213
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Plyn w oleju silnikowym.

Postprzez Mlody_ndm » 2 lis 2017, o 11:29

Głowica była sprawdzana ciśnieniowo?
Dobrze dokręcona, odpowiednim momentem?
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2561
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom

Re: Plyn w oleju silnikowym.

Postprzez Robert125p » 2 lis 2017, o 20:16

Wydaje się mało prawdopodobne ale też trzeba brać pod uwagę pęknięcie bloku.
Bez ponownego rozebrania silnika, przynajmniej zdjecia głowicy nie dowiesz się jak jest przyczyna.
PF 125p 78'
Avatar użytkownika
Robert125p
Forumowicz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 sie 2014, o 18:30
Lokalizacja: Gozdowo

Re: Plyn w oleju silnikowym.

Postprzez piotr.se » 3 lis 2017, o 08:47

glowica była sprawdzona i dokrecona kluczem dynamometrycznym hmmm.. dzięki koledzy za podpowiedzi, posprawdzam. w przyszłym tygodniu dojdze nowa uszczelka, porozbieram i popatrze, mam nadzieje ze będzie widać cos ;) dam znac.
piotr.se
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 paź 2017, o 20:57
Lokalizacja: Gdynia

Re: Plyn w oleju silnikowym.

Postprzez maciejowski » 3 lis 2017, o 19:12

dokręcałeś głowicę na oko? :shock:
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1532
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Plyn w oleju silnikowym.

Postprzez piotr.se » 3 lis 2017, o 22:32

jak na oko ?? dynamometrem oczywiscie.
piotr.se
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 paź 2017, o 20:57
Lokalizacja: Gdynia

Re: Plyn w oleju silnikowym.

Postprzez Robert125p » 4 lis 2017, o 10:37

Przed rozebraniem, dobrze byłoby sprawdzić ciśnienie w cylindrach, może uzyskane wyniki podpowiedzą Ci coś ciekawego. Przynajmniej tam gdzie będą najniższe, w tym cylindrze dokładnie obejrzałbym głowice, uszczelkę i powierzchnię cylindra
PF 125p 78'
Avatar użytkownika
Robert125p
Forumowicz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 sie 2014, o 18:30
Lokalizacja: Gozdowo

Re: Plyn w oleju silnikowym.

Postprzez Karol93 » 5 lis 2017, o 18:52

Raczej nie zdarza się by nowa uszczelka byla wadliwa, ewentualnie miejsca styku powierzchni bloku lub glowicy z uszczelka moga byc zabrudzone, zarysowane lub posiadac wzery, lub poprostu zostal popelniony blad podczas montażu.
Najczestszym powodem dostawania sie plynu do oleju jest właśnie uszkodzona uszczelka. Ale moze to byc rowniez pekniecie glowicy lub bloku. Przy zdjetej glowicy powinno byc widoczne uszkodzenie uszczelku pomiedzy kanalami wodnymi a olejowymi. Jesli nie, wtedy bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie bloku lub glowicy. Bez rozbierania sie nie obejdzie. Sprawdzenie kompresji nie wiele da, ponieważ nieszczelnosc pojawaia sie miedzy kanalami smarowania a chlodzenia, a nie komory sprężania.
Karol93
Forumowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29 paź 2017, o 10:25
Lokalizacja: Szczebrzeszyn

Następna strona

Powrót do SILNIK I OSPRZĘT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość