Witaj ! Anonimowy

1,6 GSI w 125p - jak?

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez krol1313 » 16 kwi 2015, o 12:10

Lampart napisał(a):
Cendra napisał(a):Wkładam 1.6 z Poloneza w miejsce 115C.
Mam dylemat, co z wiatrakiem chłodnicy.
Chłodnicę mam zwykła, nie wpuszczaną w pas, poradźcie jaki wiatrak do niej zastosować?


wkładasz z osprzętem od 1.5? chodzi mi o gaźnik i aparat zapłonowy czy będziesz zmieniał.
Jaki dokładnie silnik wkładasz? będzie pompa mechaniczna czy elektryczna?

1Czy gdy wkłada się silnik Poloneza do 125p trzeba dawać powrót paliwa do baku?
2 Pompka paliwa mechaniczna od 125p rożni się czymś od Polonezowskiej?


Nie nie trzeba dawać powrotu. Różni się głowicą bo od 125p i starego poloneza ma dwa wyjścia, a od nowszego typu 3 w tym własnie na powrót do baku.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1510
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez Cendra » 16 kwi 2015, o 22:42

krol1313 napisał(a):Przerobić chłodnicę na wpuszczaną w pas, wiatrak z klimy od Astry II montowany z przodu , a jeśli uda Ci się nabyć chłodnice to seryjny elektryczny wentylator lub kombinować z wiatrakiem od poloneza diesla lub 1.4 bo ma tył silnika płaski.

Masz na myśli chłodnicę, którą teraz mam?
Jak ją przerobić? Nigdy nie widziałem na żywca takiej wpuszczanej w pas.

Lampart napisał(a):wkładasz z osprzętem od 1.5? chodzi mi o gaźnik i aparat zapłonowy czy będziesz zmieniał.
Jaki dokładnie silnik wkładasz? będzie pompa mechaniczna czy elektryczna?

1Czy gdy wkłada się silnik Poloneza do 125p trzeba dawać powrót paliwa do baku?
2 Pompka paliwa mechaniczna od 125p rożni się czymś od Polonezowskiej?


Tak, wkładam gaźnik, aparat, pompkę mechaniczną.
FSO 1500 1.5 C '83
Avatar użytkownika
Cendra
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 00:15
Lokalizacja: Ciechanów // W-wa

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez mardom89 » 16 kwi 2015, o 23:25

Cendra napisał(a):
krol1313 napisał(a):Przerobić chłodnicę na wpuszczaną w pas, wiatrak z klimy od Astry II montowany z przodu , a jeśli uda Ci się nabyć chłodnice to seryjny elektryczny wentylator lub kombinować z wiatrakiem od poloneza diesla lub 1.4 bo ma tył silnika płaski.

Masz na myśli chłodnicę, którą teraz mam?
Jak ją przerobić? Nigdy nie widziałem na żywca takiej wpuszczanej w pas.



trzeba usunąć wlew z korkiem z góry chłodnicy i przenieść go na bok od strony komory. dodatkowo chyba różniły się też powrotem.

tutaj masz dla porównania:
Fiat - http://allegro.pl/polski-fiat-125p-polo ... 69054.html

Fiat z silnikiem poloneza - http://allegro.pl/fiat-125p-fso-polonez ... 70163.html
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV"Władek"
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1.6 GSi "Kulfon"
forum fiat 125p forum fso 125p klub 125p
Avatar użytkownika
mardom89
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3555
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez Cendra » 17 kwi 2015, o 09:18

Czyli w obecnie miejsce moja chłodnica się nie zmieści?
A jakbym dał wiatrak z przodu?

Nie wiedziałem, że to aż tyle komplikacji będzie... :shock:
FSO 1500 1.5 C '83
Avatar użytkownika
Cendra
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 00:15
Lokalizacja: Ciechanów // W-wa

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez OLO » 17 kwi 2015, o 10:14

Cendra napisał(a):Wkładam 1.6 z Poloneza w miejsce 115C.
Mam dylemat, co z wiatrakiem chłodnicy.
Chłodnicę mam zwykła, nie wpuszczaną w pas, poradźcie jaki wiatrak do niej zastosować?

Plan minimum to daj na koło pasowe pompy wiatrak z 1300. Powyżej 4000obr bedzie Ci wył, ale funkcje chlodzenia ma.

Jak chcesz elektryczny to do zwykłej chłodnicy poszukaj wiatraka pchającego (ważne!) - faktycznie Astra G od klimy ładnie pasuje. Jeśli byś jakoś wpuścił w pas chłodnice to możesz zapakować ciągnący wiatrak ze 125p z silnikiem poldka - byle płaski
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1229
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez Cendra » 17 kwi 2015, o 16:17

Wiatrak z 1300 to też pewnie nie lada gratka, ale poszukam.

A może takie coś:
http://allegro.pl/cienki-wiatrak-14-typu-spal-pchajacy-i5251114918.html
Tylko jeszcze nie mierzyłem ile tam jest miejsca. Jest tańszy niż używane wentylatory z Astry.
FSO 1500 1.5 C '83
Avatar użytkownika
Cendra
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 00:15
Lokalizacja: Ciechanów // W-wa

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez Lampart » 17 kwi 2015, o 16:20

nie wiatrak a koło pasowe raczej- mam takowe
STOP forumowym napinaczom
Avatar użytkownika
Lampart
Forumowicz
 
Posty: 1735
Dołączył(a): 5 mar 2012, o 17:41
Lokalizacja: warszawa/legionowo

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez Cendra » 21 kwi 2015, o 19:55

Wiatrak to będzie chyba problem na potem...
Dziś się okazało, że pod zaślepką nie ma otworu na pompe paliwa :x
Co robić, jak najprościej rozwiązać ten niemały problem...? :?
FSO 1500 1.5 C '83
Avatar użytkownika
Cendra
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 00:15
Lokalizacja: Ciechanów // W-wa

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez Marcin125p » 21 kwi 2015, o 19:57

Pompa elektryczna. Tylko taka pod gaźnik. Przeczytaj wątek Łysego.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4565
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez Cendra » 22 kwi 2015, o 08:42

Czyli wycięcie dziury w bloku nie wchodzi w gre? Wiem, to chyba głupi pomysł :D

Założenie pomki elektrycznej, plus wymiana czujnika w zbiorniku na taki z dwoma króćcami? Tak, żeby zrobić powrót?
http://allegro.pl/czujnik-poziomu-paliwa-fso-polonez-fiat-125p-nowy-i5200612629.html
Od czego szukać takiego czujnika, bo widzę, że większość ma jeden króciec.

Co z gaźnikiem, ten ze 115C chyba nie ma powrotu?
FSO 1500 1.5 C '83
Avatar użytkownika
Cendra
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 00:15
Lokalizacja: Ciechanów // W-wa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do SILNIK I OSPRZĘT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość