Witaj ! Anonimowy

1,6 GSI w 125p - jak?

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez krol1313 » 16 kwi 2015, o 12:10

Lampart napisał(a):
Cendra napisał(a):Wkładam 1.6 z Poloneza w miejsce 115C.
Mam dylemat, co z wiatrakiem chłodnicy.
Chłodnicę mam zwykła, nie wpuszczaną w pas, poradźcie jaki wiatrak do niej zastosować?


wkładasz z osprzętem od 1.5? chodzi mi o gaźnik i aparat zapłonowy czy będziesz zmieniał.
Jaki dokładnie silnik wkładasz? będzie pompa mechaniczna czy elektryczna?

1Czy gdy wkłada się silnik Poloneza do 125p trzeba dawać powrót paliwa do baku?
2 Pompka paliwa mechaniczna od 125p rożni się czymś od Polonezowskiej?


Nie nie trzeba dawać powrotu. Różni się głowicą bo od 125p i starego poloneza ma dwa wyjścia, a od nowszego typu 3 w tym własnie na powrót do baku.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1490
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez Cendra » 16 kwi 2015, o 22:42

krol1313 napisał(a):Przerobić chłodnicę na wpuszczaną w pas, wiatrak z klimy od Astry II montowany z przodu , a jeśli uda Ci się nabyć chłodnice to seryjny elektryczny wentylator lub kombinować z wiatrakiem od poloneza diesla lub 1.4 bo ma tył silnika płaski.

Masz na myśli chłodnicę, którą teraz mam?
Jak ją przerobić? Nigdy nie widziałem na żywca takiej wpuszczanej w pas.

Lampart napisał(a):wkładasz z osprzętem od 1.5? chodzi mi o gaźnik i aparat zapłonowy czy będziesz zmieniał.
Jaki dokładnie silnik wkładasz? będzie pompa mechaniczna czy elektryczna?

1Czy gdy wkłada się silnik Poloneza do 125p trzeba dawać powrót paliwa do baku?
2 Pompka paliwa mechaniczna od 125p rożni się czymś od Polonezowskiej?


Tak, wkładam gaźnik, aparat, pompkę mechaniczną.
FSO 1500 1.5 C '83
Avatar użytkownika
Cendra
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 00:15
Lokalizacja: Ciechanów // W-wa

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez mardom89 » 16 kwi 2015, o 23:25

Cendra napisał(a):
krol1313 napisał(a):Przerobić chłodnicę na wpuszczaną w pas, wiatrak z klimy od Astry II montowany z przodu , a jeśli uda Ci się nabyć chłodnice to seryjny elektryczny wentylator lub kombinować z wiatrakiem od poloneza diesla lub 1.4 bo ma tył silnika płaski.

Masz na myśli chłodnicę, którą teraz mam?
Jak ją przerobić? Nigdy nie widziałem na żywca takiej wpuszczanej w pas.



trzeba usunąć wlew z korkiem z góry chłodnicy i przenieść go na bok od strony komory. dodatkowo chyba różniły się też powrotem.

tutaj masz dla porównania:
Fiat - http://allegro.pl/polski-fiat-125p-polo ... 69054.html

Fiat z silnikiem poloneza - http://allegro.pl/fiat-125p-fso-polonez ... 70163.html
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV"Władek"
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1.6 GSi "Kulfon"
FSO Polonez ATU 98' 74e 1.6 GSi"Sylweriusz"
forum fiat 125p forum fso 125p klub 125p
Avatar użytkownika
mardom89
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3553
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez Cendra » 17 kwi 2015, o 09:18

Czyli w obecnie miejsce moja chłodnica się nie zmieści?
A jakbym dał wiatrak z przodu?

Nie wiedziałem, że to aż tyle komplikacji będzie... :shock:
FSO 1500 1.5 C '83
Avatar użytkownika
Cendra
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 00:15
Lokalizacja: Ciechanów // W-wa

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez OLO » 17 kwi 2015, o 10:14

Cendra napisał(a):Wkładam 1.6 z Poloneza w miejsce 115C.
Mam dylemat, co z wiatrakiem chłodnicy.
Chłodnicę mam zwykła, nie wpuszczaną w pas, poradźcie jaki wiatrak do niej zastosować?

Plan minimum to daj na koło pasowe pompy wiatrak z 1300. Powyżej 4000obr bedzie Ci wył, ale funkcje chlodzenia ma.

Jak chcesz elektryczny to do zwykłej chłodnicy poszukaj wiatraka pchającego (ważne!) - faktycznie Astra G od klimy ładnie pasuje. Jeśli byś jakoś wpuścił w pas chłodnice to możesz zapakować ciągnący wiatrak ze 125p z silnikiem poldka - byle płaski
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1205
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez Cendra » 17 kwi 2015, o 16:17

Wiatrak z 1300 to też pewnie nie lada gratka, ale poszukam.

A może takie coś:
http://allegro.pl/cienki-wiatrak-14-typu-spal-pchajacy-i5251114918.html
Tylko jeszcze nie mierzyłem ile tam jest miejsca. Jest tańszy niż używane wentylatory z Astry.
FSO 1500 1.5 C '83
Avatar użytkownika
Cendra
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 00:15
Lokalizacja: Ciechanów // W-wa

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez Lampart » 17 kwi 2015, o 16:20

nie wiatrak a koło pasowe raczej- mam takowe
STOP forumowym napinaczom
Avatar użytkownika
Lampart
Forumowicz
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 5 mar 2012, o 17:41
Lokalizacja: warszawa/legionowo

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez Cendra » 21 kwi 2015, o 19:55

Wiatrak to będzie chyba problem na potem...
Dziś się okazało, że pod zaślepką nie ma otworu na pompe paliwa :x
Co robić, jak najprościej rozwiązać ten niemały problem...? :?
FSO 1500 1.5 C '83
Avatar użytkownika
Cendra
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 00:15
Lokalizacja: Ciechanów // W-wa

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez Marcin125p » 21 kwi 2015, o 19:57

Pompa elektryczna. Tylko taka pod gaźnik. Przeczytaj wątek Łysego.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4540
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: 1,6 GSI w 125p - jak?

Postprzez Cendra » 22 kwi 2015, o 08:42

Czyli wycięcie dziury w bloku nie wchodzi w gre? Wiem, to chyba głupi pomysł :D

Założenie pomki elektrycznej, plus wymiana czujnika w zbiorniku na taki z dwoma króćcami? Tak, żeby zrobić powrót?
http://allegro.pl/czujnik-poziomu-paliwa-fso-polonez-fiat-125p-nowy-i5200612629.html
Od czego szukać takiego czujnika, bo widzę, że większość ma jeden króciec.

Co z gaźnikiem, ten ze 115C chyba nie ma powrotu?
FSO 1500 1.5 C '83
Avatar użytkownika
Cendra
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 00:15
Lokalizacja: Ciechanów // W-wa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do SILNIK I OSPRZĘT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości