Jak włożyć aparat zapłonowy i regulować zapłon.
Posty: 44
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Jak włożyć aparat zapłonowy i regulować zapłon.
Bo regulator podciśnieniowy i tak nie działa na wolnych i nie ma wpływu. A pytam się o to bo reszta książek jakie czytałem nigdy nie podawały tego warunku. Może ktoś bardziej doświadczony coś na ten temat wie.
-
arnold - Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 4408
- Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
- Lokalizacja: Gliwice
- Ranga: Król Spamu!
Re: Jak włożyć aparat zapłonowy i regulować zapłon.
arnold napisał(a):Bo regulator podciśnieniowy i tak nie działa na wolnych i nie ma wpływu.
Jakąś nową teorię tworzysz?
125p '86 Sedicivalvole 
Z fiatowskim DOHC'em jest jak z kobietą - jak raz rozbierzesz, to już do końca życia będziesz się z tym pierd...ł

Z fiatowskim DOHC'em jest jak z kobietą - jak raz rozbierzesz, to już do końca życia będziesz się z tym pierd...ł

-
jose - Forumowicz
- Posty: 95
- Dołączył(a): 21 wrz 2013, o 14:16
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak włożyć aparat zapłonowy i regulować zapłon.
Wolne obroty- skrót myślowy- obroty biegu jałowego
Po pierwsze wykres charakterystyki podciśnienia do kąta, po drugie tłumaczę:
Króciec jest nad przepustnicą. Przy prędkości biegu jałowego przepustnica jest zamknięta i ciśnienie ponad przepustnicą jest bliższe atmosferycznemu. Po to jest układ biegu jałowego żeby paliwo wypływało dzięki podciśnieniu przy zamkniętej przepustnicy.
Wiec jeśli ciśnienie jest dość wysokie tzn. podciśnienie jest na tyle niskie, że nie ma odpowiedniej siły do zadziałania siłownika. Gdy przepustnica się uchyla, prędkość przepływu powietrza rośnie, rośnie też podciśnienie poniżej gardzieli i zaczyna pracować regulator podciśnieniowy. Tyle mojej teorii. Na tezę podaje się antytezę, albo drukuje się screen posta z którego nic nie wynika i idzie wytrzeć miejsca intymne po dłuższym posiedzeniu.
Spotkałem się z tym że niektóra literatura każe zdejmować przewód od gaźnika do aparatu, ale z doświadczenia uważam że to sensu nie ma, inna literatura tego nie podaje. Nie zauważyłem nigdy żeby auto przy zamkniętej przepustnicy zadziałało siłownikiem.
Po pierwsze wykres charakterystyki podciśnienia do kąta, po drugie tłumaczę:
Króciec jest nad przepustnicą. Przy prędkości biegu jałowego przepustnica jest zamknięta i ciśnienie ponad przepustnicą jest bliższe atmosferycznemu. Po to jest układ biegu jałowego żeby paliwo wypływało dzięki podciśnieniu przy zamkniętej przepustnicy.
Wiec jeśli ciśnienie jest dość wysokie tzn. podciśnienie jest na tyle niskie, że nie ma odpowiedniej siły do zadziałania siłownika. Gdy przepustnica się uchyla, prędkość przepływu powietrza rośnie, rośnie też podciśnienie poniżej gardzieli i zaczyna pracować regulator podciśnieniowy. Tyle mojej teorii. Na tezę podaje się antytezę, albo drukuje się screen posta z którego nic nie wynika i idzie wytrzeć miejsca intymne po dłuższym posiedzeniu.
Spotkałem się z tym że niektóra literatura każe zdejmować przewód od gaźnika do aparatu, ale z doświadczenia uważam że to sensu nie ma, inna literatura tego nie podaje. Nie zauważyłem nigdy żeby auto przy zamkniętej przepustnicy zadziałało siłownikiem.
-
arnold - Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 4408
- Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
- Lokalizacja: Gliwice
- Ranga: Król Spamu!
Re: Jak włożyć aparat zapłonowy i regulować zapłon.
Mam pytanie co do bezstykowego aparatu zapłonowego stosowanego w Polonezach.
Zielony kabel zawiera dwa przewody, biały i czarny. Czy jest gdzieś opisane jak maja być podłączone w aparacie?
Po zamianie przewodów miejscami i korekcji kąta silnik też działa.
Zielony kabel zawiera dwa przewody, biały i czarny. Czy jest gdzieś opisane jak maja być podłączone w aparacie?
Po zamianie przewodów miejscami i korekcji kąta silnik też działa.
-
Miran - Forumowicz
- Posty: 194
- Dołączył(a): 7 sie 2012, o 21:38
- Lokalizacja: Kraków NH
Re: Jak włożyć aparat zapłonowy i regulować zapłon.
Z tego co pamiętam to na płytce w aparacie zapłonowej, albo na tej małej cewce są podpisane styki, każdy jedną dużą literą (B i W? nie pamiętam dokładnie...), tak samo jest na module - na plastikowym kołnierzu od góry jest jedna litera, od spodu druga. Takie same oznaczenia jak w aparacie zapłonowym - co pozwala wydedukować, że przewód powinien łączyć dwa styki z tymi samymi symbolami.
-
jurek_j - Forumowicz
- Posty: 105
- Dołączył(a): 23 wrz 2013, o 17:05
- Lokalizacja: Nowiny Wlk
Re: Jak włożyć aparat zapłonowy i regulować zapłon.
Wrzucam tu, nie chcę zakładać nowego tematu - co to jest za cewka? Silnik chodził na niej tragicznie, strzelał, przerywał (1500 na standardowym zapłonie).
https://zapodaj.net/images/7a8f3a806e12d.jpg
https://zapodaj.net/images/7a8f3a806e12d.jpg
- Manul
- Forumowicz
- Posty: 66
- Dołączył(a): 27 lut 2012, o 18:43
- Lokalizacja: Skórcz / Gdańsk Przymorze
Re: Jak włożyć aparat zapłonowy i regulować zapłon.
Manul napisał(a):Wrzucam tu, nie chcę zakładać nowego tematu - co to jest za cewka? Silnik chodził na niej tragicznie, strzelał, przerywał (1500 na standardowym zapłonie).
https://zapodaj.net/images/7a8f3a806e12d.jpg
Nie ma po drugiej stronie jakiś innych oznaczeń?
Może jakaś ZSRR albo czechosłowacka?
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestem.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.
Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.
Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
-
Kantman - Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 930
- Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:58
- Lokalizacja: Warszawa-Wola
Re: Jak włożyć aparat zapłonowy i regulować zapłon.
Właśnie nic. Błyskawica zelmot, styki oznaczone bodajże b+ oraz d poniżej, a nad nimi 21 i chyba 22.
Edit
Na zdjęciu widać 21 i 22, mam dobrą pamięć:p
Edit
Na zdjęciu widać 21 i 22, mam dobrą pamięć:p
- Manul
- Forumowicz
- Posty: 66
- Dołączył(a): 27 lut 2012, o 18:43
- Lokalizacja: Skórcz / Gdańsk Przymorze
Re: Jak włożyć aparat zapłonowy i regulować zapłon.
arnold napisał(a):...
2. Podłączamy żaróweczkę od złącza na cewce które prowadzi do aparatu i do masy. Dobrze jest sobie przygotować taką oprawkę z żabkami.
3. Poluzowanym aparatem kręcimy w lewo (przeciwnie do wskazówek zegara) tak żeby symulować kierunek obrotu wałka aparatu, szukając momentu w którym zapala się żarówka. Dokręcamy aparat.
Powinien zapalać, a nawet jeździć
"O co mnie chodzi", przy okazji wiadomo co do którego styku przykręca się:
CDN.
No dobra, a co jeśli multimetr podłączony j/w cały czas pokazuje 12V? Sprawdzałem na dwóch aparatach.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek

forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
-
Marcin125p - Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 4563
- Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
- Lokalizacja: Żukowo
- Ranga: ORMO
Re: Jak włożyć aparat zapłonowy i regulować zapłon.
Bo tam zmierzone jest 12v. A żarówka cały czas świeci?
-
arnold - Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 4408
- Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
- Lokalizacja: Gliwice
- Ranga: Król Spamu!
Posty: 44
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość