Witaj ! Anonimowy

WYGLĄD ŚWIEC ZAPŁONOWYCH

WYGLĄD ŚWIEC ZAPŁONOWYCH

Postprzez IMPORT » 23 lut 2012, o 23:57

czeki napisał(a):WYGLĄD ŚWIEC ZAPŁONOWYCH

Jasnobrązowy kolor stożka izolatora i ciemnobrązowy -osad na czołowej powierzchni gwintu świecy n ogół świadczą o tym,że świeca pracowała we właściwych warunkach..

Szarożółty,aż do biłego-porowaty osad na izolatorze nie powinien budzić niepokoju,gdyż może być spowodowany ołowowymi dodatkami,w które jest wzbogacone paliwo.

Biały,do żółtego-osad na powierzchni czołowej gwintu świecy i jasnobrązowe zabarwienie izolatora,to oznaki długotrwałej pracy silnika z częściowym obciążeniem lub długiej jazdy w ruchu miejskim.

Zaolejenie-świecy oznacza nadmierny dopływ oleju do komory spalania.Może ono być spowodowane zużyciem cylindra,uszkodzeniem pierścienia tłokowego,a także uszkodzeniem trzonka zaworu lub wybiciem prowadnicy zaworu.

Osad z sadzy-w postaci suchego nagaru jest oznaką zbyt bogatej mieszanki paliwowo-powietrznej w czasie normalnego użytkowania silnika.

Ślady stopionego metalu na elektrodzie i izolatorze-
Ślady ubytków metalu na elektrodach i biały pęcherzowaty osad wskazuje na to że świeca pracuje w zbyt wysokiej temperaturze.Powodem tego może być informacja o zbyt ubogiej mieszance paliwowo-powietrznej wskutek nieszczelności zaworu lub poluzowania i nieszczelności połączenia świecy z głowicą.

Znaczny osad ołowiowy na izolatorze-jest przeważnie spowodowany osadzeniem się resztek czteroetylku ołowiu,dodawanego do paliwa w celu zmniejszenia skłonności do spalania stukowego.



IMPORT
Forumowicz
 
Posty: 404
Dołączył(a): 24 lut 2012, o 17:39
Lokalizacja: Stare Forum
Ranga: Najmądrzejszy

Powrót do SILNIK I OSPRZĘT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość