Witaj ! Anonimowy

Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez ormo » 8 maja 2018, o 21:13

Raczej 34DCHD16, jeżeli masz silnik 1500 to ten gaznik jest właściwy do niego, jak 1300 to powinien być 34DCHD17.
Avatar użytkownika
ormo
Forumowicz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 9 lip 2013, o 20:33
Lokalizacja: Mielec

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez cezartapicer » 9 maja 2018, o 06:33

Silnik mam 1500 więc będzie ok ,Dzięki
cezartapicer
Forumowicz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 25 wrz 2012, o 19:47
Lokalizacja: piastów

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez felek » 24 lip 2018, o 13:37

Panowie, mam u siebie przy silniku 1300 gaźnik o oznaczeniu 34DCHD 13, z 74r. Szukałem i na forum i w googlach takiego gaźnika, ale nigdzie nic o nim nie znalazłem. Ktoś wie co to za gaźnik? I dlaczego jest w moim fiaciku który też jest z 74 roku?
Avatar użytkownika
felek
Forumowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12 mar 2016, o 20:58
Lokalizacja: Tyszowce (Lubelskie)

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez Red West_77 » 4 paź 2018, o 01:03

Jak miło odpalić stronę forum po dłuższej przerwie.
Wymieniłem w ostatnim czasie silnik w swoim DFie. Zamieniłem wyeksploatowany 115C na 1,6 CB.
Na chwilę obecną wygląda to tak:
- aparat stykowy
- kolektor okrągły fiatowski z gaźnikiem z podciśnieniem (pompka)
- świece ustawione na 0,7mm
na dyszach oryginalnych pojawiała się dziura w gazie a podczas jazdy auto było zamulone i dusiło go przy dodawaniu gazu. Zmieniłem mu rurkę emulsyjną I przelotu na F35 z dyszą 220. Rurka w II przelocie bez zmian czyli F30. Lekko trąciłem zapłon. Efekt jest taki, że samochód podczas dodawania gazu ożywił się i podczas jazdy nie dławi nim. Zrobił się żwawszy. Co daje rurka F35 zamiast F30 z dyszą 220?
Myślę nad zmianą aparatu stykowego na elektroniczny z modułem. Mój stary zwykły aparat jest mocno zużyty i prawdopodobnie jest problem z wedrującym zapłonem. Wcześniej ustawiałem go na żarówkę. Ustawiłem znak na 0 stopni. Kilka razy musiałem nim tracać wyszukując optymalnego ustawienia.
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2466
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez jacek2 » 4 paź 2018, o 07:58

Wcześniej ustawiałem go na żarówkę. Ustawiłem znak na 0 stopni. Kilka razy musiałem nim tracać wyszukując optymalnego ustawienia.


A dlaczego ustawiłeś na "0" a nie na wyprzedzenie 7 lub10*?
Raczej tak powinno się ustawiać zapłon. A rurka emulsyjna F35 ma większą ilość otworków i to o innej średnicy co powoduję bardziej dokładne dopasowanie składu mieszanki w zależności od otwarcia przepustnicy. Auto powinno (teoretycznie) mniej palić, ale życie weryfikuje wszystko, więc może być zupełnie inaczej.

Miło że strona znów jest czynna po tak długiej przerwie.....
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez Red West_77 » 4 paź 2018, o 08:20

Koła ustawiłem na znaki a resztę obracając aparatem aż zaświeciła się żarówka. Pytanie zatem.
Jeśli posiadam silnik poloneza 1.6 CB z aparatem stykwym i cewką fiata to zapłon ustawiam pod fiata czy poloneza. To samo tyczy się przerwy na świecach?
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2466
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez jacek2 » 4 paź 2018, o 09:14

Zapłon ustawiasz pod konkretny silnik, nie ważne czy to fiat czy polonez. Musisz ustawić odpowiednie wyprzedzenie zapłonu dla danego silnika- to jest istotne. Luzy na aparacie zapłonowym trochę w tym przeszkadzają, można to skorygować po wstępnym ustawieniu na żarówkę, gdy silnik już pracuje- kręcąc aparatem lekko w lewo lub w prawo...
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez Red West_77 » 4 paź 2018, o 09:27

Dzięki, na razie wydaje się, że jest dobrze. Przy uruchomieniu zimnego silnika i właczonym ssaniu ile obrotów powinien pokazywać jeśli wszystko ustawione jest poprawnie? powyżej 2 tys. czy około 1,5 tys.?
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2466
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez jacek2 » 4 paź 2018, o 10:17

Z tym to różnie, ale ;powinno być ok 1,5 tys a w miarę rozgrzewania obroty mogą wzrastać nawet po wyżej 2 tys obrotów. No i w miarę rozgrzewania powinieneś zmniejszać ssanie- znaczy wciskać gałkę....
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez jurek_j » 5 paź 2018, o 18:35

Jak znowu wróci temat regulacji gaźnika to proponuję wrzucić gaźnik ze 115C. Co prawda trzeba do tego przerobić polonezowską puchę filtra powietrza nieco, ale wszystkie problemy z gaźnikiem odchodzą w niepamięć.

Z dwoma w 1.6CB próbowałem, doszczelniałem osie przepustnic, wymieniałem membrany ZHS, inne uszczelnienia. Największym problemem była zbyt twarda uszczelka-prowadnica oleju z odmy do gaźnika - czego nie wymyśliłem i tak lewe powietrze tam leciało prosto pod przepustnicę.

I do tego falowanie obrotów przy niepełnym wyciągnięciu ssania - mistrzostwo, w skali Darwina...

Na moim obrotomierzu diodowym przy wyciągniętym ssaniu po odpaleniu świecą się cztery diody, czyli 2000obr/min.
Avatar użytkownika
jurek_j
Forumowicz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 23 wrz 2013, o 17:05
Lokalizacja: Nowiny Wlk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do SILNIK I OSPRZĘT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość