Witaj ! Anonimowy

Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez arnold » 23 lut 2012, o 23:51

Silniki 1300/ 1500 (116.C, 115.C)
Obrazek


Silniki Poloneza
Obrazek
Obrazekcreated by picasa2html.com


Jak regulować wolne obroty:
Obrazek

Regulacja pływaka w silniku Poloneza:
Obrazek

Regulacja pływaka w silniku fiatowskim:
Obrazek
Obrazekcreated by picasa2html.com

Pływak reguluje się ustawiając pokrywę pionowo tak żeby pływak zwisał. Chodzi o to żeby amortyzator kulkowy nie był wciśnięty za mocno. Wymiary podane są bez uszczelki Jako przymiar można użyć wierteł o określonych wymiarach. Zasadniczo nie powinno uwzględniać się zgrzewu, ale to jest tylko około 0,3 mm o które obniży się górny poziom, więc nic złego się nie stanie. Regulację przeprowadza się przyginając blaszki. Jedną opierająca się o iglicę drugą o oprawę zaworu. Ważne jest precyzyjne ustawienie górnego poziomu paliwa, tak żeby pokrywa nie była bliżej niż te 5 i 8mm.

Jest to stary gaźnik poloneza (przed 86) Nie różni się od fiatowskiego, prócz powrotu paliwa i napędu II przepustnicy:

Obrazek
Obrazekcreated by picasa2html.com

Główne elementy są takie same w każdym gaźniku.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4367
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez IMPORT » 2 mar 2012, o 11:47

Andy 1991 napisał(a):Ok więc wszystko widać na dołączonych zdjęciach
Obrazek ObrazekObrazek
Przelew u Polmena może być na którymś przewodzie wchodzącym lub wychodzącym z pompy paliwa. Gdzieś musi być :!: :D


Przelew na pompie to wymysł od Caro, w 91 miały też to fiaty!
IMPORT
Forumowicz
 
Posty: 404
Dołączył(a): 24 lut 2012, o 17:39
Lokalizacja: Stare Forum
Ranga: Najmądrzejszy

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez arnold » 17 kwi 2012, o 19:51

Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4367
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez jureczek » 20 kwi 2012, o 19:55

Teorie już poznaliśmy a teraz może ktoś podpowie jak dobrze ustawić gaźnik by fiacik był Ekonomiczny, ale nie koniecznie przymulony. Jaki dysze macie założone i jak ustawiony pływak?
Avatar użytkownika
jureczek
Forumowicz
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 13:57
Lokalizacja: Kraków

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez arnold » 20 kwi 2012, o 20:52

Seryjne. To co zastosowano w FSO w silnikach poloneza po 86 roku to jest padaka. Próbowano zubożyć nastawy i mamy dziury w gazie i takie inne rzeczy.
Jedynie co to można zwiększać zużycie.
Moje zalecenia to dla silników 1,5 AA i AB ustawienia jak w 115C. Czyli rurki emulsyjne f30 i niezbyt wielkie dysze hamujące. Pływak pozostawiłbym bez zmian choć są opinie żeby regulować w gaźnikach poloneza na 6mm zamiast 8.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4367
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez grasser » 15 lip 2012, o 23:03

Czy podczas obrotu osi pierwszej przepustnicy popychacz tloczka pompy przyspieszajacej powinien byc wciskany do wnetrza gaznika ? Dzieje sie to za pomoca blaszki umocowanej na osi pierwszej przepustnicy ?
grasser
Forumowicz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 maja 2012, o 09:14
Lokalizacja: Jasło/Kraków

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez arnold » 16 lip 2012, o 03:33

Realizuje to sprężyna oparta o tłoczek. Blaszka na osi to tylko ogranicznik. Zasada dzialania znajduje się w internecie.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4367
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez Dj. Illusion#1956 » 19 lip 2012, o 00:26

W moim starym gaźniku jest powrót paliwa, a w zapasowym tego nie ma (otwór zaślepiony fabrycznie). Czy jak wywiercę w nim dziurkę i dam tam króciec to będę miał powrót paliwa jak w pierwszym gaźniku?
Dj. Illusion#1956
Forumowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 6 mar 2012, o 00:20
Lokalizacja: Mikołów

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez arnold » 19 lip 2012, o 00:59

Lepiej zaloz se pompe z powrotem lub znajdz pokrywe z silnika poloneza po 86 a nie caro jak teraz. Bo mozesz miec problemy ze szczelnoscia po wierceniu. a pokrywa stary polonez-nowy nie pasuje calkiem.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4367
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez runio » 19 lip 2012, o 09:50

Zastanawiam się, po co wogóle kombinujecie z przelewem - u mnie go nie ma wogóle, nigdy nie było i wszystko działa prawidłowo. Co więcej, wydaje mi się, że konstrukcja pompki paliwa jest przeznaczona do pracy bez przelewu.
runio
Forumowicz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 28 cze 2012, o 13:19
Lokalizacja: Kielce

Następna strona

Powrót do SILNIK I OSPRZĘT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość