Witaj ! Anonimowy

Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez arnold » 5 maja 2017, o 13:43

No nigdy się nie spotkałem, oprócz jakiś produktów Unitry.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4378
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez maciejowski » 6 maja 2017, o 00:47

to, że się z czymś nie spotkałeś, nie znaczy, że nie istniało. :roll:
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1512
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez skrzynek » 18 sie 2017, o 23:27

Witam,
Panowie, jestem posiadaczem gaźnika 34 s2c. Zamontowany jest w suzuki samurai’u.
Problem jaki mnie spotkał to brak wolnych obrotów na rozgrzanym silniku.
Stało się to nagle, podczas jazdy. Przeglądając cały wątek myślę, że problemem może być związany zatkaniem dyszy wolnych obrotów lub jakiegoś kanału.
Nie jestem biegły w dziedzinie gaźników, dlatego też pytam czy idę w dobrym kierunku, i może ktoś podpowie co wykręcić co przedmuchać itd…
Auto reaguje na ssanie (mechaniczne) nie mniej trochę na gorącym go dusi.
Reaguje płynnie na pedał gazu po prostu po odpuszczeniu nie spada na 800 tylko momentalnie gaśnie.
Tak łopatologicznie :) poproszę jak do pustaka :)
Posiłkuję się tym rysunkiem :

https://get.google.com/albumarchive/105 ... 2267709170

Z góry dziękuję za odpowiedz.
skrzynek
Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18 sie 2017, o 23:19
Lokalizacja: Gliwice

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez arnold » 19 sie 2017, o 21:34

Tak może być zatkana ta dysza. Wykręć dla pierwszego przelotu, przedmuchaj- można ją wyjąć a nawet trzeba z obsady. I po korekcie regulacji powinno grać.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4378
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez Manul » 14 paź 2017, o 07:36

nik 115c, gaźnik bez zhs, zapłon ustawiony.
Silnik nie schodzi na zimno ponizej 1500rpm, na ciepło prawie 2000.
Gaźnik po regeracji (brak luzów), rozebralem go, sprawdziłem rozmiary dysz w/g książki Kaima. Ssanie nie zacina się, działa prawidłowo. Przepustnica pierwszego przelotu może być całkowicie zamknięta ślubną regulacyjną, obroty nie spadają.
Dolot szczelny(metoda plaka), przewód od serwa nowy, silnik po kapitalce, ustawione zawory (wczoraj, bo od remontu oczywiście już pojawiły się luzu na jednym garze).
Pływak ustawiony, zaworek trzyma 0,3bar. Nowe uszczelki gaźnika.

Silnik cały czas kopci na czarno,na zimno wręcz pluje paliwem, na ciepło leci sadza. Po konkretnym rozgrzaniu (ok 15km jazdy - wystarczy?) sprawdziłem świece, wszystkie suche i okopcone na czarno
Dziś jeszcze skrecę otwarcie II przepustnicy.
Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Przepraszam za wszystkie byki, piszę na telefonie, który wybitnie mnie irytuje, wieczorem przy komputerze wszystkie poprawie.
Manul
Forumowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 18:43
Lokalizacja: Skórcz / Gdańsk Przymorze

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez Robert125p » 15 paź 2017, o 10:57

Manul napisał(a):nik 115c, gaźnik bez zhs, zapłon ustawiony.
Silnik nie schodzi na zimno ponizej 1500rpm, na ciepło prawie 2000.
Gaźnik po regeracji (brak luzów), rozebralem go, sprawdziłem rozmiary dysz w/g książki Kaima. Ssanie nie zacina się, działa prawidłowo. Przepustnica pierwszego przelotu może być całkowicie zamknięta ślubną regulacyjną, obroty nie spadają.
Dolot szczelny(metoda plaka), przewód od serwa nowy, silnik po kapitalce, ustawione zawory (wczoraj, bo od remontu oczywiście już pojawiły się luzu na jednym garze).
Pływak ustawiony, zaworek trzyma 0,3bar. Nowe uszczelki gaźnika.

Silnik cały czas kopci na czarno,na zimno wręcz pluje paliwem, na ciepło leci sadza. Po konkretnym rozgrzaniu (ok 15km jazdy - wystarczy?) sprawdziłem świece, wszystkie suche i okopcone na czarno
Dziś jeszcze skrecę otwarcie II przepustnicy.
Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Przepraszam za wszystkie byki, piszę na telefonie, który wybitnie mnie irytuje, wieczorem przy komputerze wszystkie poprawie.


Ja bym się przyjrzał się samej przepustnicy, zobacz czy jest dobrze wycentrowana względem gardzieli gaźnika, przy max zamknięciu powinna dolegać do powierzchni. Druga sprawa, może być odwrotnie założona sama przepustnica, na końcach mosiężna blaszka ma fazę, która musi być w odpowiednią stronę założona. Prawidłowo założona przysłania boczne kanały w gardzieli
PF 125p 78'
Avatar użytkownika
Robert125p
Forumowicz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 sie 2014, o 18:30
Lokalizacja: Gozdowo

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez maciejowski » 15 paź 2017, o 11:00

skoro ma tak wściekle bogato, to nie jest kwestia przepustnicy. masz inny gaźnik na podmianę?
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1512
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez arnold » 15 paź 2017, o 12:20

Gdzieś leje, może pęknięty korpus gaźnika?
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4378
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez Manul » 15 paź 2017, o 16:58

Pozbieram zaraz kilka innych gaźników i złożę drugi, rzeczywiście może gdzieś leje. Zostawiłem go na dzień bez odpalania, to przy rozpylaczach było mokro od benzyny.
Manul
Forumowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 18:43
Lokalizacja: Skórcz / Gdańsk Przymorze

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez maciejowski » 15 paź 2017, o 18:59

to wygląda jakbyś miał dużo za duży poziom paliwa, w komorze pływakowej. sprawdź, czy pływak nie jest dziurawy, albo naprawiany i może tonie.
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1512
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do SILNIK I OSPRZĘT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość