Witaj ! Anonimowy

Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez Red West_77 » 17 kwi 2019, o 23:54

Wracam do tematu gaźnika. Przy gazowaniu od dołu jest dziura w gazie. Zastanawiam się nad powrotem do gaźnika fiatowskiego. Czy nie ma kolizji przy zastosowaniu starego fiatowskiego gaźnika z aparatem elektronicznym w silniku 1.6?
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2484
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez jacek2 » 18 kwi 2019, o 06:21

Raczej nie. Ale problem może być z kolektorem ssącym- z podciśnieniem w drugiej gardzieli (jej otwieraniem) jeśli masz gaźnik z tzw gruszką z boku. Czyli membraną na podciśnienie która otwiera II przelot...
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 144
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez Red West_77 » 19 kwi 2019, o 07:16

czyli wystarczy, że zmienię kolektor ssący na fiatowski i sprawa załatwiona?
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2484
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez arnold » 19 kwi 2019, o 09:09

Fiatowski kolektor ma ekstra tylko zaworek odmy. Bo nie ma go w gaźniku.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4448
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez swiderrr » 7 lip 2019, o 17:58

Chcialem sie dzisiaj zabrać za regulacje swojego 34DCHD16 bo wolne obroty byly dalekie od zadowalających i odkryłem, że nie mam śruby regulacji mieszanki... Co to powoduje? :) bo teraz nie wiem czy tej sruby nie mam od lat, czy wypadła jakoś niedawno. Tylko z drugiej strony, jak mialaby wypasc?
Po podniesieniu wolnych obrotow jest lepiej...
swiderrr
Forumowicz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 13 paź 2013, o 15:28
Lokalizacja: Ovre Vats/Norwegia

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez maciejowski » 20 lip 2019, o 14:03

Ale masz zaślepiony otwór, czy widać, że śruba była, ale wypadła?
Jak masz zalepiony, to znaczy, że jeszcze nikt, nigdy w gaźniku nie grzebał i ma fabryczną plombę.
Jak masz otwór po śrubie, to widać wypadła od drgań podczas pracy. Mało prawdopodobne, ale koledze kiedyś w lamuchu tak się stało i auto jakoś jeździło.
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1522
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez swiderrr » 20 lip 2019, o 16:58

A teraz to mi dałeś do myślenia, chyba rzeczywiście w otworze coś jest...
[Imgur](https://i.imgur.com/Q5NgcRy.jpg)
Zostawić, wykręcić to jakoś?

https://i.imgur.com/Q5NgcRy.jpg
swiderrr
Forumowicz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 13 paź 2013, o 15:28
Lokalizacja: Ovre Vats/Norwegia

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez arnold » 20 lip 2019, o 18:42

Ta śruba tam jest. Bez tej śruby czasem nawet polonezy czy fiaty pracują.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4448
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez swiderrr » 21 lip 2019, o 10:41

Dzięki kolego. Nie wiem dlaczego zasugerowałem się zdjęciami z internetu gdzie ta śruba wystaje z otworu, podobnie jak ta od wolnych obrotów.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/a50da10bf198bb22
swiderrr
Forumowicz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 13 paź 2013, o 15:28
Lokalizacja: Ovre Vats/Norwegia

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez jacek2 » 22 lip 2019, o 09:18

Na zdjęciu z wczoraj (zdjęcie starego gaźnika) jest to starsze rozwiązanie stosowane kiedyś. Poźniej i chyba do końca prod śruba składu mieszanki była schowana właśnie w takim kanale. Dodatkowo na niej była gumka (oring) która miała uszczelniać ją i zabezpieczać przed samoistnym odkręcaniem.....
Spróbuj ją wykręcić całkiem i przedmuchać kanał w gaźniku. Potem ustawia się ją jako wykręconą od początkowego dokręcenia o ok od 1,5 obrotu do ok 2,5 obrotu. Takie są dane regulacyjne zapisane gdzieś w książkach naprawy auta....
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 144
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do SILNIK I OSPRZĘT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość