Witaj ! Anonimowy

poszukuję częsci

poszukuję częsci

Postprzez mundek » 4 cze 2019, o 13:31

Witam poszukuję wałka rozrządu do Fiat 125 p.Mam pytanie czy ktoś przerabiał wałek rozrządu z poloneza do fiata.Pomoc mile widziana i słyszana :D :D :D :D :D :D Pozdrawiam.
mundek
Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 cze 2019, o 13:17
Lokalizacja: opole

Re: poszukuję częsci

Postprzez Bonifacy » 4 cze 2019, o 16:34

Do Fiata tzn. silnik 115C/116C wałek z Poldka nie nada się, bo różni się długością, także pozostawałoby poszukać wałka do 115C, albo zakupić motor Polonezowski (lepsze smarowanie i cichy rozrząd, więc same plusy) albo możesz aktualny wałek (jeśli ma zużycie poniżej 0,5mm) oddać do Świątka lub Rewaru, przy okazji nieco wydłużając czasy otwarcia zaworów ;) A jak nowy / regenerowany wałek, to i należałoby szklanki popychaczy nowe zamontować.
Avatar użytkownika
Bonifacy
Forumowicz
 
Posty: 146
Dołączył(a): 12 sie 2016, o 10:45
Lokalizacja: Bydgoszcz, Poznań

Re: poszukuję częsci

Postprzez mundek » 5 cze 2019, o 12:29

Dziękuje za odpowiedz .Szukałem wałek do fiata można go zdobyć ale jest kosmiczna cena. Głównie interesuje mnie czy jest możliwość w miejsce starego walka wcisnąć nowy,, polonezowski" bez wymiany całego kadłuba z głowicą ,rozumiem ze trzeba wymienić obudowę,koła rozrząd itd.Druga opcja jest taka przerobić dany wałek u tokarz ale nie mogę znależć nigdzie zwymiarowanych wałków i tak do końca nie wiem w którą stronę iść.Wymiana silnika to też opcja ,ale silnik który mam śmiga oleju nie pobiera jest ok a co kupię niewiadomo ?
mundek
Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 cze 2019, o 13:17
Lokalizacja: opole

Re: poszukuję częsci

Postprzez OLO » 12 cze 2019, o 10:36

Kiedyś myślałem żeby w wałku poloneza pogłębić otwór na kołek ustalający, a potem obciąć zbędną przednią część. I taki wałek z większym wzniosem zapakować do 115C

Kiedyś były zestawy do przeróbki 115C na pasek. Koło pasowe z filtrem odśrodkowym zostawało fiatowskie. Było zaślepiane smarowanie wałka, obudowa paska była z poldka, dodawany dystans wydłużający wałek 115. Dlatego podejrzewam że położenie kątowe otworu na kołek jest w tym samym miejscu i wałki można byłoby zamieniać.
Taka zmota. Póki szczelne i olej nie pójdzie na pasek - fajna opcja.
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do SILNIK I OSPRZĘT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość