Witaj ! Anonimowy

Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez Red West_77 » 5 paź 2018, o 18:41

Czy ktoś z Was kombinował z obudową gaźnika? Jestem ciekaw czy można połączyć pokrywę od gaźnika polonezowskiego na gaźnik fiatowski. Wiem, że są drobne niuanse ale czy taka konfiguracja będzie działać poprawnie?
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2478
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez Red West_77 » 15 mar 2019, o 14:08

Witam po dłuższej przerwie. W moim 1.6 CB w ostatnim czasie wymieniłem kolektor na polonezowski (kwadraciak), aparat zapłonowy na elektroniczny z modułem APE05.
Udało mi się tez dostać po regeneracji gaźnik polonezowski sprzed 1986 roku o oznaczeniu 34 DCMP 1/300.
Auto zapala od tzw. strzała, pracuje na wolnych prawidłowo ale przy dodawaniu gazu odczuwalna jest tzw. "dziura w gazie" od dołu a przy ruszaniu auto się dławi i przygasa silnik.
Zamieniłem rurki emulsyjne miejscami czyli F35 trafiła do 2 przelotu a F30 do 1 przelotu.
Jaki efekt? Dziury w gazie nie ma, auto rusza i nie dławi się tak ale jest lekko zamulony.
Czy zastosowanie rurek F30 do obu przelotów powinno wyeliminować problem?
Inna sprawa.
Próbowałem optymalnie ustawić aparat zapłonowy w gnieździe tak aby bez problemu korygować zapłon i odpinać klamry kopułki. Rurka od nagrzewu jest tak wyprofilowana, że manewrowanie aparatem jeszcze st utrudnione.
Czy istnieje możliwość odkształcenia (wygięcia) rurki tak aby nie nachodziła na kopułkę aparatu?
W poprzednim fiacie jak dobrze pamiętam nie była aż tak mocno wychylona w stronę gaźnika.
Ostatnio edytowano 15 mar 2019, o 23:09 przez Red West_77, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2478
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez Lampart » 15 mar 2019, o 15:58

Panowie czy to możliwe że dysza paliwa o rozmiarze 160 jest na gwint m6 a wszytkie pozostałe mniejsze rozmuarem na m5? takie maja w sklepie i twierdza ze do 125p i to i to pasuje
STOP forumowym napinaczom
Avatar użytkownika
Lampart
Forumowicz
 
Posty: 1725
Dołączył(a): 5 mar 2012, o 17:41
Lokalizacja: warszawa/legionowo

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez arnold » 18 mar 2019, o 11:32

Red West_77 napisał(a):Witam po dłuższej przerwie. W moim 1.6 CB w ostatnim czasie wymieniłem kolektor na polonezowski (kwadraciak), aparat zapłonowy na elektroniczny z modułem APE05.
Udało mi się tez dostać po regeneracji gaźnik polonezowski sprzed 1986 roku o oznaczeniu 34 DCMP 1/300.
Auto zapala od tzw. strzała, pracuje na wolnych prawidłowo ale przy dodawaniu gazu odczuwalna jest tzw. "dziura w gazie" od dołu a przy ruszaniu auto się dławi i przygasa silnik.
Zamieniłem rurki emulsyjne miejscami czyli F35 trafiła do 2 przelotu a F30 do 1 przelotu.
Jaki efekt? Dziury w gazie nie ma, auto rusza i nie dławi się tak ale jest lekko zamulony.
Czy zastosowanie rurek F30 do obu przelotów powinno wyeliminować problem?
Inna sprawa.
Próbowałem optymalnie ustawić aparat zapłonowy w gnieździe tak aby bez problemu korygować zapłon i odpinać klamry kopułki. Rurka od nagrzewu jest tak wyprofilowana, że manewrowanie aparatem jeszcze st utrudnione.
Czy istnieje możliwość odkształcenia (wygięcia) rurki tak aby nie nachodziła na kopułkę aparatu?
W poprzednim fiacie jak dobrze pamiętam nie była aż tak mocno wychylona w stronę gaźnika.


Co do rurek emulsyjnych, to obie wymieniłbym i można dobrać też o wymiar niższą dyszę powietrzną dla I przelotu.
Co co rurki można bezpiecznie wyginać ucho mocujące, albo na wieloklinie przestawić aparat tak żeby nigdzie nie haczył.

Lampart napisał(a):Panowie czy to możliwe że dysza paliwa o rozmiarze 160 jest na gwint m6 a wszytkie pozostałe mniejsze rozmuarem na m5? takie maja w sklepie i twierdza ze do 125p i to i to pasuje


Wydaje mi się że dysza powinna mieć taki sam gwint jak poprzednia, większej filozofii nie ma. Nie pamiętam jaki wymiar mają dysze główne, ale można się pomylić przy montażu.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4434
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez jacek2 » 19 mar 2019, o 07:00

Dysza główna I przelotu w starszych modelach miała rozmiar 120, natomiast II przelotu 150 lub 155 (dokładnie nie pamiętam. W nowszych modelach fiata (po modernizacji gażników) I przelot dostał dyszę 115, natomiast II przelot 135, lub 145 w zależności czy posiadał takie gó..no co się nazywało oszczędzacz (taka wielka miedziana rurka stercząca na górze II przelotu.....
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez Red West_77 » 19 mar 2019, o 21:25

Prac nad ustawianiem fiata ciąg dalszy. Dzisiaj na pierwszy ogień wziąłem gaźnik.
Wygląda to tak:
- Rurki emulsyjne obie - F30
- Dysze na rurkach emulsyjnych:
1 przelot - 230
2 przelot - 200
- Średnica dyszy głównej paliwa:
1 przelot - 120
2 przelot - 155
- położenie pływaka:
względem pokrywy - 6 mm
po odchyleniu - 14 mm.
Przejechałem się autem i zauważyłem, że samochód jest zamulony a przy ostatecznym hamowaniu silnik gaśnie.
Sprawdziłem wszystkie dysze i nie zauważyłem żeby coś było nie tak.
Wymieniłem profilaktycznie filtr paliwa gdyż zassał niezły syf.
Filtr paliwa (plastykowa obudowa) założyłem przed pompą paliwa.
Pompę paliwa zamontowałem z poloneza caro z wyjściem powrotnym (gaźnik-pompa).
Podczas pracy silnika filtr nie jest mocno napełniony paliwem.
Zastanawiam się nad tym czy pompa dobrze zaciąga.
Proszę o jakies sugestie. Czyżby zapłon?
Po jeździe skontrolowałem świece zapłonowe, mają lekko brązowy nalot. Nie są zakopcone ani zaolejone.
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2478
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez jacek2 » 20 mar 2019, o 09:03

Jeśli dobrze pamiętam to rurka emulsyjna I przelotu powinna być 220, pływak od pokrywy (łącznie z uszczelką) w pozycji pionowej- bez dociskania kulki to odchył ma być 5mm. Wkręt regulacyjny składu mieszanki od w. obrotów- zakres regulacji od 1 obrotu wykręcony do ok 2,5obr (to ten taki co ukośnie jest wkręcony na dole gażnika) filtr paliwa nigdy nie będzie napełniony całkowicie. Z twojego opisu to prawie wszystko w gaźniku jest ok (dysze, rurki i tp.) Proponuję sprawdzić jeszcze duszę pszyspieszacza (to taki sikacz na górze między dwoma gardzielami). Jak depniesz na gaz powinna pójść znaczna struga paliwa do I przelotu. On jest odpowiedzialny za tzw turbo-dziurę. Czyli dławienie auta po dodaniu raptownie gazu. Możesz jeszcze podnieść trochę poziom paliwa na pływaku. To może ale też nie musi pomóc. Dysza od przyspieszacza to takie gówno pod pływakiem na śrubokręt w komorze z kulką plastyk w środku. Ona czasami pieprzy robotę.....
powodzenia w pracach....
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez jacek2 » 20 mar 2019, o 09:10

Odnośnie świec..... z twojego opisu wnioskuję że wygląd ich jest prawidłowy, a więc spalanie powinno być ok
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez Red West_77 » 20 mar 2019, o 22:00

No i cyrków ciąg dalszy. Sprawdziłem jeszcze raz dysze, rozpylacz. Bez zmian, dziura w gazie od dołu.
Podkorciło mnie, żeby ruszyć regulację składu mieszanki. Wkręciłem o 0,5 obrotu i dziura w gazie znikła ale przejechałem się kawałek i świece są okopcone. Stąd mam pytanie. Co ma wpływ na taki wygląd świec? Tylko zbyt bogata mieszanka wywołana złym ustawieniem dyszy czy coś jeszcze?
Dodatkowo cos mi dzwoni podczas jazdy. Jakiś metaliczny dźwiek niecykliczny. Coś jakby poluzowany cybant od wydechu ale to nie to. Chyba bardziej słychac pod obciązeniem.
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2478
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gaźnik dane regulacyjne i zapytania.

Postprzez jacek2 » 21 mar 2019, o 09:42

Pamiętaj- wkręcenie dyszy składu mieszanki powoduje jej zubożenie. Wykręcenie- wzbogacasz mieszankę. Kolor świec ustala się sam po dłuższym przegonieniu auta i dobrym jego rozgrzaniu na średnich obrotach. mulenie auta na niskich obrotach i krótkiej jazdy "wokół komina" daje właśnie taki czarny kolor świec. Ten wtryskiwacz jak ty to piszesz- koniecznie trzeba sprawdzić jak naciskasz raptownie na pedał gazu (przy wyłączonym silniku)- wtedy musi wyraźnie siknąć paliwem w dużej ilości do I przelotu. Tak jakbyś nacisnął mocno strzykawkę z cienką igłą.
Jeśli silnik dzwoni (inaczej- takie niby klekotanie zaworów) to znak że jest trochę za wczesny zapłon, albo rozklekotany aparat zapłonowy- co właśnie powoduje wyprzedzenie. Jeśli potrafisz zdiagnozować ten klekot, to szukaj przyczyny przy zapłonie.
Jeszcze może zbyt duże luzy zaworowe wpływają też na taki klekot.
Chcesz- zadzwoń, lepiej pogadać niż pisać powieść 601893976......
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do SILNIK I OSPRZĘT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość