Witaj ! Anonimowy

Polonez Caro 1,6 GLE 1992 r. L80

Re: Polonez Caro 1,6 GLE 1992 r. L80

Postprzez krol1313 » 2 paź 2017, o 18:40

Rafcio napisał(a):
OLO napisał(a):
Rafcio napisał(a):bo jest zasadnicza różnica pomiędzy rzadko spotykaną maską Poloneza MR 91' a maską MR 93' , która różni się tym , że posiada na sobie dysze spryskiwaczy nie każdy to dostrzeże .

Maska 91 jest całkowicie płaska i ma kratkę na wlot. Późniejsza od wąskiego ma przetłoczenia wzdłuż kończące siena kratce, a maska z szerokiego (MR93) ma przetłoczenia i nie ma kratki

O! Tu jest wczesna maska:
http://2.bp.blogspot.com/-hW-D6NPBVVI/V ... G_1000.JPG


Spróbuje Tobie wyjaśnić :)

Polonez MR 91' i MR 93' to Modele Rocznika nie istnieje termin wcześniejszy/późniejszy . Równocześnie w Modelu Rocznika 91' FSO montowało maskę płaską i z przetłoczeniem z której zrezygnowano i wrócili do niej w Modelu 93' jednak z przeniesieniem wlotu powietrza na podszybie już plastykowe.
MR 91' był produkowany również w 1993 roku , mój MR 91' jest z początku 1992 roku i posiada rzadką maskę z przetłoczeniem , bo naprawdę takich Polonezów jest nie wiele .

Na Wiki jest piękny czerwony MR 91' z maską z przetłoczeniem
https://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Polonez

Pozdrawiam,
Rafał

Naczytałeś się głupot z maską.
Maska taka jak w Twoim była maską przejściową, występująca w wersji MR93 z zastosowaniem szerokiego zawieszenia a jeszcze starego wnętrza.
to tyle w temacie.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1477
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: Polonez Caro 1,6 GLE 1992 r. L80

Postprzez Rafcio » 2 paź 2017, o 19:16

...
Ostatnio edytowano 3 paź 2017, o 13:44 przez Rafcio, łącznie edytowano 2 razy
Rafcio
Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 wrz 2017, o 07:20

Re: Polonez Caro 1,6 GLE 1992 r. L80

Postprzez PABLO » 3 paź 2017, o 08:57

Rafcio napisał(a):
krol1313 napisał(a):Naczytałeś się głupot z maską.
Maska taka jak w Twoim była maską przejściową, występująca w wersji MR93 z zastosowaniem szerokiego zawieszenia a jeszcze starego wnętrza.
to tyle w temacie.


Pan to taki typowy Hejter ... co zrobić trzeba zgłosić Pana sugestię do Wikipedii i nanieść poprawki :idea:


Kroll ma racje.
Kolekcja : "Pojazdy MILICJI OBYWATELSKIEJ 1944-1990"
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
FSO 125 POGOTOWIE RATUNKOWE
PABLO
Forumowicz
 
Posty: 362
Dołączył(a): 26 paź 2012, o 09:01
Lokalizacja: Łódź

Re: Polonez Caro 1,6 GLE 1992 r. L80

Postprzez Rafcio » 3 paź 2017, o 15:42

PABLO napisał(a):
Kroll ma racje.


Trochę za mało żeby podyskutować ;)

Swego czasu dyskutowałem z Borysem nad używaniem terminu "Przejściówka" i wyleczył mnie z tego . Termin ten był używany potocznie a nie w dokumentacji FSO , dyskusja dotyczyła Fiata MR 74' potocznie " Przejściówka" . Używanie tego terminu to kaleczenie Historii FSO w przypadku Fiata jak i Poloneza.

Pokazałem wam Ciekawego Poloneza i posypała się fala hejtu , zamiast dyskusji . Dlaczego Mój MR 91' jest wyjątkowym odmieńcem ?

Wąskie Caro nigdy nie miało maski z przetłoczeniem...

To stwierdzenie jest prawdą , jednak MR 91' taką posiadał w krótkiej serii trudno określić ile to było egzemplarzy , czyli szeroki tor , stare podszybie ( maska z przetłoczeniem ale i wlotem powietrza na niej) , stare wnętrze i brak plastyków na progach i taki właśnie jest mój Polonez , który wyjechał tak z fabryki.

Obrazek

Czarne boczki , stara wykładzina i ten mieszek gajgi biegów , rynienka w chromie na dachu to jego znaki szczególne...

To mój ostatni post na tym Forum.
Rafcio
Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 wrz 2017, o 07:20

Re: Polonez Caro 1,6 GLE 1992 r. L80

Postprzez Marcin125p » 3 paź 2017, o 15:48

Rafcio napisał(a):Pokazałem wam Ciekawego Poloneza i posypała się fala hejtu , zamiast dyskusji . Dlaczego Mój MR 91' jest wyjątkowym odmieńcem ?



FALA HEJTU???
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4533
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: Polonez Caro 1,6 GLE 1992 r. L80

Postprzez krol1313 » 3 paź 2017, o 19:03

Rafcio napisał(a):
PABLO napisał(a):
Kroll ma racje.


Trochę za mało żeby podyskutować ;)

Swego czasu dyskutowałem z Borysem nad używaniem terminu "Przejściówka" i wyleczył mnie z tego . Termin ten był używany potocznie a nie w dokumentacji FSO , dyskusja dotyczyła Fiata MR 74' potocznie " Przejściówka" . Używanie tego terminu to kaleczenie Historii FSO w przypadku Fiata jak i Poloneza.

Pokazałem wam Ciekawego Poloneza i posypała się fala hejtu , zamiast dyskusji . Dlaczego Mój MR 91' jest wyjątkowym odmieńcem ?

Wąskie Caro nigdy nie miało maski z przetłoczeniem...


To stwierdzenie jest prawdą , jednak MR 91' taką posiadał w krótkiej serii trudno określić ile to było egzemplarzy , czyli szeroki tor , stare podszybie ( maska z przetłoczeniem ale i wlotem powietrza na niej) , stare wnętrze i brak plastyków na progach i taki właśnie jest mój Polonez , który wyjechał tak z fabryki.

Obrazek

Czarne boczki , stara wykładzina i ten mieszek gajgi biegów , rynienka w chromie na dachu to jego znaki szczególne...

To mój ostatni post na tym Forum.


Drogi obywatelu.... upierasz się przy swoim a nie dasz sobie przetłumaczyć że Twoje wąskie Caro jest egzemplarzem pierwszych lat produkcji, gdzie masz nawet mieszek zmiany biegów charakterystyczny dla początków produkcji Caro ( pamiętający MR89 jak i MR86)
Potem była już gumowana harmonijka.

Twój egzemplarz po prostu miał wymienianą maskę i tyle.
To tyle co miałem Ci do powiedzenia, na drugi raz poczytaj mądre książki o FSo, zmiany w produkcji a nie ufaj wikipedyjce.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1477
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: Polonez Caro 1,6 GLE 1992 r. L80

Postprzez Mlody_ndm » 4 paź 2017, o 08:28

Marcin125p napisał(a):
Rafcio napisał(a):Pokazałem wam Ciekawego Poloneza i posypała się fala hejtu , zamiast dyskusji . Dlaczego Mój MR 91' jest wyjątkowym odmieńcem ?



FALA HEJTU???


Najwyraźniej to zjawisko zaczyna działać jak rasizm. Czarny nie ma racji i ktoś mu zwróci uwagę to jest rasistą. Biały nie ma racji i ktoś mu zwróci uwagę to jest hejterem...
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2539
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom

Re: Polonez Caro 1,6 GLE 1992 r. L80

Postprzez pleban125p » 4 paź 2017, o 14:26

Witaj.
Bardzo ładny Polonez.Kiedyś chowałem na takiego tylko z wtryskiem paliwa.
Z tego co tu widzę to strach chyba pokazać swoje auto by starzy wyjadacze nie zadziobali.
Gdzieś mam zdjęcie placu przy FSO z 1991 r listopada-plac 125p i juz Caro !
pleban125p
Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18 wrz 2017, o 07:24
Lokalizacja: ustrzyki

Re: Polonez Caro 1,6 GLE 1992 r. L80

Postprzez BORYS » 4 paź 2017, o 17:55

pleban125p napisał(a):Witaj.
Bardzo ładny Polonez.Kiedyś chowałem na takiego tylko z wtryskiem paliwa.
Z tego co tu widzę to strach chyba pokazać swoje auto by starzy wyjadacze nie zadziobali.
Gdzieś mam zdjęcie placu przy FSO z 1991 r listopada-plac 125p i juz Caro !


matek?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
BORYS
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2032
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:21
Lokalizacja: Lëtzebuerg

Re: Polonez Caro 1,6 GLE 1992 r. L80

Postprzez krol1313 » 4 paź 2017, o 18:33

BORYS napisał(a):
pleban125p napisał(a):Witaj.
Bardzo ładny Polonez.Kiedyś chowałem na takiego tylko z wtryskiem paliwa.
Z tego co tu widzę to strach chyba pokazać swoje auto by starzy wyjadacze nie zadziobali.
Gdzieś mam zdjęcie placu przy FSO z 1991 r listopada-plac 125p i juz Caro !


matek?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Taaaaaaa. Oczywiście że Caro stało razem z przejściówkami bo zaczęto je tłuc od 91 roku chyba od lutego lub marca ( tu weryfikacja).

A co najlepsze na innym forum jegomość co nazywa falą hejtu usilnie prosi moją osobę o opisanie i wytłumaczenie o jego Caro i uważa moją wypowiedź z 2016 roku na innym forum jako bardzo sensowną gdzie piszę to samo ale w skrócie..... A tu się obraża.

Niestety Kolega naczytał się za dużo wiki, Caro mr91 to jest model roku, gdzie został zastąpiony przez MR93 ( nazewnictwo charakteryzujące zmianę modelu teraz tzw lift) czyli od czerwca do września tzw wersje przejściowe charakteryzujące się szeroki rozstawem kół, maską z przetłoczeniem i charakterystycznym wlotem i starym podszybiem i wnętrzem. A dalej (od września 93) już pełno prawny lift czyli taborety nowa deska, nowy wlot podszybia itp. Opieram to na obserwacjach i tym co widziałem na własne oczy na Placu przy Jagiellońskiej.
Pomijam składaki niefabryczne oraz rzadkie deski rozdzielcze bez charakterystycznego przetłoczenia ( w tym i miejscu w wąskim Caro były wloty okrągłe do klimy , ale to już inna historia).
To co tu widzimy na załączonym foto jest to Polonez Caro z wczesnej partii, rocznik bodajże 92, charakterystyczny z tego względu że ma stary typ mieszka i gałki, powinien mieć gumowe chlapaki z tyłu i ma wymienianą masę od modelu późniejszego własnie z charakterystycznym wlotem na masce i przetłoczeniem.
Ze smaczków Caro MR91 to brak naklejki na słupkach CARO ( trzeba je było dokupić i nakleić we własnym zakresie) potem już były bezpłatne.
Co najlepsze ojcowe Caro z 1992 roku jakoś z maja , miało już nowy typ mieszka ( harmonijkę) ale pamiętam jak naklejał napis Caro na tylne błotniki a i miał pasy z tyłu ( ale to odrębny temat).
Idea czegoś takiego była to że montowali co mieli pod maską.
W lipcu 93 roku ( posiadam rachunek z Jagiellońskiej) gdzie ojciec odbierał caro MR93 1.5 GLE własnie z szerokim rozstawem kół, starym wnętrzem i starym podszybiem.
A we wrześniu 93 roku wuj ) posiadam rachunek także tylko że z Towarowej gdzie odebrał swojego właśnie już typowo po lifcie (w skrócie).
Na dodatek sam miałem składaka wąskiego z 1993 roku, gdzie właśnie karoseria miała zwykłą maskę charakterystyczną dla Caro wąskiego.
ps dodam że nie ma czegoś takiego jak buda szeroka a wąskie zawieszenie.
Wraz z wprowadzeniem szerokiego rozstawu kół zmieniono punkt mocowania przednich wahaczy ( stary oczywiście zostawiono). To tyle co mam do powiedzenia w temacie wąskiego Caro i maski z wlotem i przetłoczeniem.
Celowo pomijam składaki i samochody te co miały dzwon z prostego powodu.
Pozdrawiam.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1477
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE INNE KULTOWE POJAZDY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość