Strona 1 z 1

Problem z kierunkowskazami

PostNapisane: 10 sie 2016, o 17:55
przez YellenBahama
Od jakiegoś czasu mam problem z kierunkowskazami. Oba migaj bardzo szybko, z tym, że lewy troszkę wolnej a prawy prawie się nie gasi. Do tej pory zrobiłem:
1. Wymieniłem przerywacz na elektroniczny. Na anaglowoym w ogóle kierunkowskazy przestały się załączać (albo bardzo słabo widoczne).
2. Masę od przerywacza sprawdzałem kilku krotnie i mocowałem w różne miejsca, czyszcząc miejsce styku.

Chciałbym się Was zapytać, co mogę teraz sprawdzić lub zrobić?
Jakie napięcie powinno być na przerywaczu? Bo na szybko mierząc pokazywało mi około 6V.

Re: Problem z kierunkowskazami

PostNapisane: 11 sie 2016, o 09:35
przez OLO
Poczyść jeszcze masę w lampach, styki i żarówki wraz z obsadami.

Re: Problem z kierunkowskazami

PostNapisane: 15 sie 2016, o 16:00
przez YellenBahama
Dziekuje za odpowiedz. Zrobiłem tak jak mówiłeś i faktycznie znalazłem kilka nieprawidłowości. Jeden z kierunkowskazów nawet wymieniłem bo miał lekko skorodowane styki (miałem nowy w zapasie). Niestety, mam ciągle następujące objawy:
1. Jeden z tylnych kierunkowsazów miga bardzo jasno/słabo (wymieniałem żarówkę, zamieniałem z drugim, czyściłem - bez zmian). Podejrzewam, że sam kierunkowskaz (obudowa) może być przyczyną bo wygląda na "manufakturę" a nie na oryginalnie produkowany. Kupowałem go jako nowy.

2. Ciągle wszystkie kierunkowskazy migają około 120 razy na sekundę. Jest to dopuszczalne przez przepisy ale mi się nie podoba. Nie miałem czasu wrócić do analogowego przeyrwacza ale sprawdzę jescze jak się zachowują na nim.

Zastanawaim się co jeszcze mogę zrobić? Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Mianowicie kierunkowskazy inaczej migają jak alternator ładuje (silnik chodzi) niż kiedy jest tylko przekręcony kluczyk.

Re: Problem z kierunkowskazami

PostNapisane: 15 sie 2016, o 16:30
przez jacekes
Proponuję doprowadzić osobny przewód zasilający do przerywacza ze skrzynki bezpieczników, ze styków I lub L.
Ten, który jest tam fabrycznie, po drodze zasila jeszcze kilka innych rzeczy (lampkę schowka, przerywacze kontrolek, zestaw wskaźników, światła stop) i jest na nim duży spadek napięcia.

Warto też równolegle poprowadzić osobny przewód dla włącznika świateł stop, też z I lub L ze skrzynki bezpieczników.

Re: Problem z kierunkowskazami

PostNapisane: 18 sie 2016, o 17:15
przez YellenBahama
Dziękuje za podpowiedzi. Sprawdzę czy przypadkiem coś po drodze z tych elementów nie pobiera nadmiernie prądu.

Re: Problem z kierunkowskazami

PostNapisane: 20 maja 2017, o 15:40
przez YellenBahama
Dzisiaj zabrałem się ponownie za temat kierunkowskazów w moim Fiaciku. Czyściłem styki, powymieniałem bezpieczniki, etc. Aż w końcu zrobiłem to co radził OLO: wymieniłem żarówki na nowe. Otrzymałem małą niespodziankę. Kierunkowskaz prawy zaczął migać normalnie, a lewy szybko (przed wymianą żarówek było odwrotnie). Co ciekawe, przy wyłączonym silniku (czyli kiedy nie ma ładowania) oba kierunkowskazy migają już w jednakowym tempie - dobrym :).

Czy orientujecie się co może być przyczyną takiej zamiany częstotliwości migania miedzy migaczami? Co mogę zrobić?