Witaj ! Anonimowy

problem z wskaznikiem paliwa - elektryka

problem z wskaznikiem paliwa - elektryka

Postprzez IMPORT » 24 lut 2012, o 20:24

mardom89
PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 10:14 pm Temat postu: problem z wskaznikiem paliwa - elektryka
Witam, mam nastepujacy problem ze wskaznikiem paliwa: po przekreceniu kluczyka wskazowka od wskaznika paliwa wedruje natychmiast w pozycje "full" i tak juz zostaje, wyłączamy zaplon - wskazowka wraca do punktu 0. I teraz tak: zmienialem juz 3 liczniki, w kazdym ten sam problem, czyli moge wykluczyc ze to cos z samym zestawem zegarow (we wszystkich trzech wszystkie pozostale funkcje dzialaja tylko ten wskaznik paliwa). Tutaj moje pytanie? CO to moze do cholery byc? bo juz glupieje.
Plywak w baku tez nie powinien byc winny bo lampka sygnalizujaca niski poziom paliwa dziala prawidlowo i tylko tym moge sie ratowac w sprawie stanu poziomu paliwa, lecz to uciazliwe. Czekam na wasze propozycje.

.
klysek1
PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 10:16 pm Temat postu:
Liczniki masz okrągłe czy termometr?

.
mardom89
PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 10:21 pm Temat postu:
termometr

.
klysek1
PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 10:24 pm Temat postu:
Być może masz założony pływak od wersji z okrągłymi zegarami. Objawem takiego układu są właśnie odwrotne wskazania paliwomierza.

.
mardom89
PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 11:44 pm Temat postu:
ale ten wskaznik pozostaje nieruchomy na pozycji full. Ale to ciekawe co mowisz. Czy mozna jakos stwierdzic organoleptycznie jaki mam ten plywak?

.
szwagier
PostWysłany: Sro Mar 03, 2010 8:36 am Temat postu:
Najlepiej będzie, jak wyjmiesz go ze zbiornika, podłączysz i sprawdzisz, czy wskazówka reaguje na poruszanie pływakiem.

.
mardom89
PostWysłany: Sro Mar 03, 2010 3:07 pm Temat postu:
skoro dziala lampka ktora sygnalizuje niski poziom paliwa to znaczy ze plywak dziala prawidlowo (chyba ze sie myle i moze nie ma to znaczenia?), a wskaznik ani drgnie.

.
szwagier
PostWysłany: Sro Mar 03, 2010 3:23 pm Temat postu:
To znaczy tylko tyle, że pływak się rusza. Włącz zapłon, zdejmij przewody z czujnika i dotykaj nimi masy. Jeden powinien zaświecać kontrolkę rezerwy, a drugi ruszać wskaźnikiem. Opisz efekty.

.
mardom89

PostWysłany: Sro Mar 03, 2010 3:35 pm Temat postu:
ok, teraz juz rozumiem. bede dopiero w weekend przy samochodzie ale nieomieszkam napisac co wskuralem.
A dalej idac, zebym wiedzial co dalej z tym fantem zrobic, jakie sa mozliwosci wyeliminowania tego problemu jesli:
a) wskazowka bedzie sie poruszac po dotknieciu kabelkiem do masy
b) jesli nie bedzie smiala nawet drgnac?

.
szwagier
PostWysłany: Sro Mar 03, 2010 3:37 pm Temat postu:
a) uszkodzony czujnik
b) uszkodzony wskaźnik lub jego połączenie z czujnikiem (kabel)

.
mardom89
PostWysłany: Sro Mar 03, 2010 4:07 pm Temat postu:
no dzieki, bede sprawdzal. Dam znac jak bede mial jakies wyniki.

.
lisu 165
PostWysłany: Sro Mar 03, 2010 7:06 pm Temat postu:
zamien przewody i powinno być dobrze bo to samo miałem

.
mardom89
PostWysłany: Wto Mar 09, 2010 6:40 pm Temat postu:
to zdam mala relacje: zamienilem przewody tak jak mowil lisu i co sie stalo? wskazowka po odpaleniu byla faktycznie przy zerze, nie powedrowala na full, ale co dziwnego po przejechaniu zakretu wszystko wrocilo do stanu przed zamiana( bujnelo wskazowka ze dwa razy i poleciala na full i nie chce drgnac), tylko ze jak zamienilem kabelki to juz nie mialem sygnalu rezerwy paliwa w postaci mrygajacej lampki.

.
szwagier
PostWysłany: Wto Mar 09, 2010 7:22 pm Temat postu:
Moze nie masz masy na czujniku.

.
PiotrekWariat
PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 9:48 pm Temat postu:
wykopuje temat Smile mam to samo u mnie, najpierw jest 0, po przekręceniu zapłonu wędruje sobie na full i tak zostaje, ewentualnie podczas jazdy lata od 0 do pełna. Nie wiem czy świeci się kontrolka rezerwy, jeszcze tyle nie wyjeździłem wachy (odrazu się zapytam, czy ta kontrolka to jest po prawej na górze?).
Pzdr

.
Pablo 92
PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 11:08 pm Temat postu:
ja tak mam bo mam całkiem odłączony pływak - nie mam baku z miernikiem poziomu Very Happy Tak więc spraw podłączenie

.
PiotrekWariat
PostWysłany: Pon Wrz 06, 2010 9:22 pm Temat postu:
wracam ponownie tematem Twisted Evil a mianowicie, dzisiaj nudząc się po pracy postanowiłem wyjąć ów pływak i sprawdzić co jest... po wyjęciu, przymocowaniu masy do masy i podpięciu wszystkich przewodów wystąpiło takie coś: rezerwa paliła się przy górnym położeniu pływaka, stan cały czas 4/4 bez względu na położenie. Następnie po przełożeniu przewodów rezerwa pali się normalnie (dolne położenie) natomiast stan paliwa pokazuje od dupy strony, im wyżej podnoszę pływak, tym bliżej 0 im niżej tym bardziej w stronę "full". Ma ktoś pomysł jak co cudo zrobić żeby pokazywało jak pan Bóg przykazał?

P.S. dobrze że jest chociaż rezerwa, wiem kiedy tankować Wink
IMPORT
Forumowicz
 
Posty: 404
Dołączył(a): 24 lut 2012, o 17:39
Lokalizacja: Stare Forum
Ranga: Najmądrzejszy

Re: problem z wskaznikiem paliwa - elektryka

Postprzez mirus85 » 24 cze 2018, o 13:52

Mam ten sam problem co kolega . Lecz nie znalazłem rozwiązania. Ktoś pomoże?
mirus85
Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 cze 2018, o 09:47
Lokalizacja: Małopolska


Powrót do ELEKTRYKA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość