Witaj ! Anonimowy

Obwód silnika wentylatora chłodnicy.

Re: Obwód silnika wentylatora.

Postprzez bruns » 30 kwi 2013, o 18:42

Głównym i częstym powodem awarii są czujniki włączające .
Bardzo rzadko przekaźnik a jeszcze rzadziej uszkodzone przewody .
Połączenie równoległe to równoległe , chyba jasne .
Równolegle do czujnika ( dwa konektory ) puszczasz dodatkowe dwa przewody do kabiny , zakończone włącznikiem . Ot i wszystko .

Ja mam sobie zrobiony przewód dwu żyłowy ok.1,5m , Z jednej strony ma dwa konektory męskie z drugiej włącznik . Normalnie to on leży zwinięty w schowku .
W razie awarii rozwijam go , podłączam jeden koniec zamiast czujnika a drugi z włącznikiem wisi sobie luźno obok ciągadeł ssania i otwierania maski .
Oczywiście przewód leci luźno w komorze przytrzaśnięty maską i drzwiami bez żadnego plątania i przewlekania .
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1023
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: Obwód silnika wentylatora.

Postprzez Lampart » 19 maja 2013, o 07:02

Arnold szperając w wnecie znalazłem temat :

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= ... sc&start=0


z takim oto schematem
http://img486.imageshack.us/img486/8217 ... ent2fe.jpg

powiedz mi proszę czy jest on poprawnie zrobiony (wzgędy funkcjonalności) do wentylatora z silnika Polonezowskiego.
Wczoraj wszystko podłączyłem wg tego schematu- działa wszystko jednak zastanawia mnie to połączenie na linii +12v ze starego zasilania włącznika termicznego z przekaźnikiem i wentylatorem naraz.Czyli tworzy się taki trójnik czy tak powinno być?
eFeSOooooo
Avatar użytkownika
Lampart
Forumowicz
 
Posty: 1696
Dołączył(a): 5 mar 2012, o 17:41
Lokalizacja: warszawa/legionowo

Re: Obwód silnika wentylatora.

Postprzez arnold » 19 maja 2013, o 11:29

Zasilanie wentylatora musi być ekstra pociągnięte od nowa. Z bezpiecznikiem 16A. Bo wykorzystanie tego starego podłączenia z czujnika do zasilana wentylatora jest głupim pomysłem. Wentylator ma swój pobór, a stary kabel możesz wykorzystać jako zasilanie Obwodu Sterującego. Czyli tak jak było, pomarańczowy do przekaźnika, masa z przekaźnika przez włącznik na budę. A zasilanie od nowa.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4367
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Obwód silnika wentylatora chłodnicy.

Postprzez Rost » 25 sie 2014, o 13:41

Da się zastąpić przekaźnik innym? Na złomowiskach u mnie nie ma żadnego polda, a w sklepach mówią, że nawet hurtownie ich nie mają :? W ostateczności zamówię z neta, ale chciałem spytać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Rost
Forumowicz
 
Posty: 212
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:07
Lokalizacja: Rybnik

Re: Obwód silnika wentylatora chłodnicy.

Postprzez arnold » 25 sie 2014, o 21:27

Takie przekaźniki kupuje się normalnie. To jest 545.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4367
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Obwód silnika wentylatora chłodnicy.

Postprzez menchir » 14 mar 2015, o 09:20

Ja na przerobienie chłodnicy miałem dwa sposoby
1 Połączenie wszystkiego w szereg i wyeliminowanie przekaźnika
2 Z wykorzystaniem przekaźnika tak ja to napisał arnold.
Wybrałem drugą opcję z tym że zastosowałem najtańszy przekaźnik typu 561. ;)
Avatar użytkownika
menchir
Forumowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 19:32
Lokalizacja: Bojszowy Nowe

Poprzednia strona

Powrót do ELEKTRYKA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości