Witaj ! Anonimowy

Regeneracja alternatora.

Regeneracja alternatora.

Postprzez IMPORT » 21 gru 2012, o 15:12

http://www.sekcja-slask.pl/viewtopic.php?t=705
centurion napisał(a):W większości przypadków jest podobnie. W polonezie, maluchu lub lublinie.
Różnica w rozmiarze łożysk, mocowaniu do silnika wielkości i amperażu.
Rozłożyć każdy potrafi, gorzej poskładać więc składamy po kolei.

Na przednią czesć nabijamy łożysko (odpowiednie dla typu) Caro i 125p 6302 ZZ (Wbijamy za pierścień zewnętrzny, a jeszcze lepiej wciskać na prasie)
Obrazek

Przygotowujemy blachy trzymajace łożysko na miejscu i nity (Aluminiowe dł 26 mm) (mogą być także odpowiednio przycięte śruby

Zakładamy w imadło lub do prasy lub też poprostu zaklepujemy młotkiem
Obrazek

Mamy przygotowany przód
Obrazek Obrazek

Przygotowujemy tylną część
Obrazek

Nabijamy (wciskamy, nie powinno się nabijać, można uszkodzić, z czarnymi napisami ujemne-do obudowy, z czerwonymi dodatnie-do podkowy) po kolei diody prostownicze
Obrazek

Dodajemy podkładki dystansujące podkowę
Obrazek
Zakładamy podkowę
Obrazek

Dokładamy kolejny mostek z diodami
Obrazek

Zakładamy stojan, ustawiając w odpowiednie położenie żeby wyżłobienia były w odpowiednim miejscu. Ja dodatkowo pozbyłem się rdzy i polakierowałem go a uzwojenie zalakierowałem lakierem do uzwojeń silników "Ftalur". Wiadomo czas robi swoje i izolacja już nie jest ta sama.
Obrazek

Po założeniu stojana skręcamy wszystkie połączenia diod, stojana na przelot z obudową klucz 7.

Przygotowujemy wirnik
Nabijamy (można wbić ale tylko za pierścień wewnętrzny, jednak lepiej wciskać na prasie) łożysko Caro (55A - 6201 ZZ), w moim przypadku wcześniej przetoczyłem komutator na gładko co zapobiegnie szybszemu zużyciu szczotek i iskrzeniu.
Obrazek

Wciskamy do tylnej obudowy
Obrazek

Zakładamy przednią obudowę ustawiiając na odpowiednim miejscu. Skręcamy czterema szpilkami, niedociągając za mocno bo po to są tam nakrętki samochamowne na klucz 8. Skręcicie za mocno to bedzie tarło lub całkiem zablokuje wirnik. Wszystkie śruby z czuciem, dobrze też dać nowe nakretki M5 z teflonem.
Obrazek

Zakładamy półksiężyc (wpust) i tuleje dystansową do wentylatora
Obrazek

Zakładamy wentylator, koło pasowe, podkładkę zwykła, podkładkę sprężystą i skręcamy nakrętką pod klucz 19.
Nakrętka na wirniku to gwint M12 o skoku 1.25 a zwykła M12 ma 1.75.
Obrazek


Uzbrajamy w pozostałe części w zależności od modelu caro w regulator i zakładamy do auta.

Miłego ładowania
Czas operacji na rozłożenie i złożenie bez fanaberii w lakierowanie i toczenie 30 minut + 10 minut na wyciągnięcie i wsadzenie do auta.
Nie oszczędzamy na łożyskach, nie warto kupować CX bo bardzo szybko sie rozlecą - niestety pare razy już sprawdzone.
Jeśli łożyska to SKF, FAG, FŁT, PPL, SNR. Wymieniłem w kolejnosci odpowiadajacej ich jakości chociaż FŁT ciężko dostać już bo to teraz PPL pod marka SNR.


Poradnik zaczerpnięty: http://www.sekcja-slask.pl
IMPORT
Forumowicz
 
Posty: 404
Dołączył(a): 24 lut 2012, o 17:39
Lokalizacja: Stare Forum
Ranga: Najmądrzejszy

Re: Regeneracja alternatora.

Postprzez arnold » 21 gru 2012, o 17:15

Komentarz:
Wbijanie diod to znaczy wciskanie ;)
Nie trzeba nitować przedniej osłony łożyska. Można użyć też zeszlifowanych śrub lub śrub z samochodów pokroju fiat uno (miały już zastąpione nity właśnie śrubą z nakrętką). Ważne jest żeby przypadkiem z czymś ona nie kolidowała.
Swoją drogą to jest pełna robota przy altku, z reguły wystarczą:
1. Wymiana łożysk
2. Wymiana szczotek
3. Przetoczenie pierścieni wirnika.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4378
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Regeneracja alternatora.

Postprzez Poprostupolski » 30 mar 2014, o 19:17

Ja dodam od siebie żeby dodatkowo zawsze sprawdzić miernikiem wszystkie diody. Sprawdza się ekspresowo - jeśli pojedyncza dioda jednym kierunku nie przewodzi a w drugim kierunku daje wskazanie około 450-500 to dana dioda jest OK. Jak nie przewodzi w żadnym kierunku wymieniamy, najlepiej od razu 3 danego typu bo jak jedna padnie to w każdej chwili może paść i druga.
Nie trzeba kupować całych mostków, u mnie dioda wzbudzenia kosztowała 20 groszy za sztukę a cały mostek 20 złotych, a jedyna różnica to taka że musiałem lutować samemu ;)
Nikt nie mówił że będzie lekko.
Avatar użytkownika
Poprostupolski
Forumowicz
 
Posty: 238
Dołączył(a): 1 kwi 2013, o 17:16
Lokalizacja: Świdnik

Re: Regeneracja alternatora.

Postprzez Junak » 5 sty 2016, o 19:15

W większości przypadków jest podobnie. W polonezie, maluchu lub lublinie.
Różnica w rozmiarze łożysk, mocowaniu do silnika wielkości i amperażu.
Rozłożyć każdy potrafi, gorzej poskładać więc składamy po kolei.

Na przednią czesć nabijamy łożysko (odpowiednie dla typu) Caro i 125p 6302 ZZ (Wbijamy za pierścień zewnętrzny, a jeszcze lepiej wciskać na prasie)
Obrazek

Przygotowujemy blachy trzymajace łożysko na miejscu i nity (Aluminiowe dł 26 mm) (mogą być także odpowiednio przycięte śruby

Zakładamy w imadło lub do prasy lub też poprostu zaklepujemy młotkiem
Obrazek

Mamy przygotowany przód
Obrazek Obrazek

Przygotowujemy tylną część
Obrazek

Nabijamy (wciskamy, nie powinno się nabijać, można uszkodzić, z czarnymi napisami ujemne-do obudowy, z czerwonymi dodatnie-do podkowy) po kolei diody prostownicze
Obrazek

Dodajemy podkładki dystansujące podkowę
Obrazek
Zakładamy podkowę
Obrazek

Dokładamy kolejny mostek z diodami
Obrazek

Zakładamy stojan, ustawiając w odpowiednie położenie żeby wyżłobienia były w odpowiednim miejscu. Ja dodatkowo pozbyłem się rdzy i polakierowałem go a uzwojenie zalakierowałem lakierem do uzwojeń silników "Ftalur". Wiadomo czas robi swoje i izolacja już nie jest ta sama.
Obrazek

Po założeniu stojana skręcamy wszystkie połączenia diod, stojana na przelot z obudową klucz 7.

Przygotowujemy wirnik
Nabijamy (można wbić ale tylko za pierścień wewnętrzny, jednak lepiej wciskać na prasie) łożysko Caro (55A - 6201 ZZ), w moim przypadku wcześniej przetoczyłem komutator na gładko co zapobiegnie szybszemu zużyciu szczotek i iskrzeniu.
Obrazek

Wciskamy do tylnej obudowy
Obrazek

Zakładamy przednią obudowę ustawiiając na odpowiednim miejscu. Skręcamy czterema szpilkami, niedociągając za mocno bo po to są tam nakrętki samochamowne na klucz 8. Skręcicie za mocno to bedzie tarło lub całkiem zablokuje wirnik. Wszystkie śruby z czuciem, dobrze też dać nowe nakretki M5 z teflonem.
Obrazek

Zakładamy półksiężyc (wpust) i tuleje dystansową do wentylatora
Obrazek

Zakładamy wentylator, koło pasowe, podkładkę zwykła, podkładkę sprężystą i skręcamy nakrętką pod klucz 19.
Nakrętka na wirniku to gwint M12 o skoku 1.25 a zwykła M12 ma 1.75.
Obrazek


Uzbrajamy w pozostałe części w zależności od modelu caro w regulator i zakładamy do auta.

Miłego ładowania
Czas operacji na rozłożenie i złożenie bez fanaberii w lakierowanie i toczenie 30 minut + 10 minut na wyciągnięcie i wsadzenie do auta.
Nie oszczędzamy na łożyskach, nie warto kupować CX bo bardzo szybko sie rozlecą - niestety pare razy już sprawdzone.
Jeśli łożyska to SKF, FAG, FŁT, PPL, SNR. Wymieniłem w kolejnosci odpowiadajacej ich jakości chociaż FŁT ciężko dostać już bo to teraz PPL pod marka SNR.

tekst nie mój poprawiłem tylko żeby były zdjęcia i dodałem małe poprawki w nawiasach
Avatar użytkownika
Junak
Forumowicz
 
Posty: 479
Dołączył(a): 31 maja 2014, o 22:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: Regeneracja alternatora.

Postprzez mardom89 » 5 sty 2016, o 21:07

Wypadaloby wiec podac zrodlo i autora ;)
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV"Władek"
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1.6 GSi "Kulfon"
FSO Polonez ATU 98' 74e 1.6 GSi"Sylweriusz"
forum fiat 125p forum fso 125p klub 125p
Avatar użytkownika
mardom89
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3540
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja alternatora.

Postprzez arnold » 5 sty 2016, o 21:26

Napisać do moderatora z gotowym kodem i wtedy można uzupełnić temat.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4378
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Regeneracja alternatora.

Postprzez Junak » 5 sty 2016, o 21:31

mardom89 napisał(a):Wypadaloby wiec podac zrodlo i autora ;)

Autor widoczny parę postów wyzej :mrgreen: jak trzeba dodam do posta
Avatar użytkownika
Junak
Forumowicz
 
Posty: 479
Dołączył(a): 31 maja 2014, o 22:53
Lokalizacja: Sulechów


Powrót do ELEKTRYKA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość