Witaj ! Anonimowy

Alternator 9 diod. Jakie powinno być prawidłowe ładowanie.

Re: Alternator 9 diod. Jakie powinno być prawidłowe ładowani

Postprzez vezok » 13 paź 2013, o 17:31

Odkopie temat i zapytam jakie powinno być prawidłowe ładowane przy 6 diodowym i czy opłaca sie montować 9 czy zostawić 6
>>125p 82' 1500<<
Avatar użytkownika
vezok
Forumowicz
 
Posty: 255
Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:56
Lokalizacja: Brzesko

Re: Alternator 9 diod. Jakie powinno być prawidłowe ładowani

Postprzez arnold » 13 paź 2013, o 23:44

Takie samo jak na 9 d. Przeróbki dotyczą tylko obwodu lampki ladowania.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4408
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Alternator 9 diod. Jakie powinno być prawidłowe ładowani

Postprzez Marold » 18 mar 2018, o 17:37

Witam, też odkopie temat, bo nie widzę sensu zakładać kolejny o podobnej tematyce (gdyby coś to nie bijcie za bardzo).
Mój Fiacik 125p to przełom 82/83, lampka od ładowania zaświeca sie przy przekręcaniu stacyjki, a później gaśnie po chwili pracy i tyle, tak zawsze było, jednakże jakiś czas temu padł mi akumulator ( w lecie) w miejscu docelowym podroży znajomy znajomego etc ocenił regulator napięcia i jakiś tam wymienił, faktycznie wracając nie miałem problemu z "brakiem prądu" trasa nie mała bo ok 500km więc coś by wyszło, po drodze zaczął ciągnąć się remont auta i teraz pojawił sie ponownie problem z prądem. Nagle po jednym dniu gdzie mnie "złapał" mróz na dworze jak byłem DF'em i po ekscesywnym używaniu wszystkich elektro zabawek tj, świateł mijania, przeciwmgłowych przednich halogenów, dmuchawy na 2 poziomie, wycieraczek i radia następnego dnia jadąc zauważyłem, że już przygasać zaczyna mi kontrolka świateł co ewidentnie zapaliło znowu moją kontrolkę w głowie. Aktualnie akumulator sie ładuje na prostowniku (niestety na automatycznym bo innego nie miałem) ale przed tym po małej trasie na wolnych obrotach wsadziłem w gniazdo zapalniczki voltomierz który wskazał mi raptem 11V co raczej jest wynikiem jak na moje oko tragicznie niskim. Przy czym kontrolka ładowania dalej nie sygnalizuje aby był jakiś problem i tu pytanie co to oznacza ? Gdzie szukać przyczyny i ogólnie proszę o jakiś kierunek w którym drążyć temat bo jeszcze przed wymianą regulatora napięcia sprawdzane miernikiem było ładowanie i wychodziło ok 13.8 co nie jest może szałem ale jednak nie jest tez to 11 ... :(
Marold
Forumowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 15:33
Lokalizacja: Borowa

Re: Alternator 9 diod. Jakie powinno być prawidłowe ładowani

Postprzez ppfso » 18 mar 2018, o 18:18

Podejrzewam źle wyregulowany lub uszkodzony regulator napięcia , mechaniczne regulatory nawet nowe, czasem trzeba było wyregulować korzystając z miernika miernikiem, podginając blaszkę ( nic nie kręcić )

P.S wpisz prawidłową lokalizację w profilu użytkownika , wymaga tego regulamin forum .
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
ppfso
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 919
Dołączył(a): 5 paź 2012, o 22:58
Lokalizacja: Warszawa - Ursus

Re: Alternator 9 diod. Jakie powinno być prawidłowe ładowani

Postprzez Marold » 18 mar 2018, o 18:37

Dzięki za odpowiedź, dałbyś rade coś więcej powiedzieć o regulacji regulatora napięcia ? Ew. jaki kupić nowy , żeby była większa szansa, że nic z nim sie nie bedzie działo ;x
Co do lokalizacji to poprawię to, aczkolwiek nie jest to miłe, że żądacie takich deklaracji podczas kiedy forum nie jest nawet zabezpieczone SSL'em :(
Marold
Forumowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 15:33
Lokalizacja: Borowa

Re: Alternator 9 diod. Jakie powinno być prawidłowe ładowani

Postprzez jacekes » 19 mar 2018, o 22:53

82/83 to jeszcze 6-diodowiec jest. Tzn. powinien być.
Jak wyłączasz silnik, przekręcasz kluczyk na zero to zapala się ładowanie na chwilę?
Jeśli tak, to alternator ma prostownik 9d i auto ma odpowiedni obwód ładowania, jesli nie to 6d.
Przekaźnik kontrolki ładowania czy jest? Jeśli tak, to 6d, jeśl nie to 9d.

Jeśli chcemy się trzymać sugerowanej przez Pepego awarii regulatora.
Jeśli przypadkiem masz 9d to kup regulator elektroniczny. Jezpol najlepiej.
Jeśli 6d to kup nowy mechaniczny regulator do 6d (zielony plastik przy konektorach, typ bodaj 12B), wsadź i nic nie reguluj, od 16 lat jeżdżę 6-ciodiodiwcami i zawsze działały dobrze, nie ma co kombinować. :) Dobrych elektronicznych do 6d nie ma. Pewnie w ogóle żadnych nie ma. :)

Sprawdziłbym połączenia obwodu ładowania z książką i miernikiem na spokojnie. W biblii Eugeniusza Kaima na stronach 245 i 249 masz 2 warianty obwodów ładowania. Prześledzić trzeba.
Avatar użytkownika
jacekes
Forumowicz
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 10 mar 2012, o 21:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator 9 diod. Jakie powinno być prawidłowe ładowani

Postprzez Marold » 20 mar 2018, o 21:23

Jak przekręcam kluczyk na zero tj przed "dokręceniem" kluczyka gdzie zacznie kręcić rozrusznikiem to świeci mi sie cały czas kontrolka ładowania, aż auta nie odpalę i wtedy po chwili (max 20/30s) gaśnie ta kontrolka raz, a dobrze. Nic sie nie jarzy ani nie mruga tylko gaśnie na amen. Mam faktycznie taki duży regulator napięcia mechaniczny chyba 12B (sprawdzę to jeszcze jutro) co do wspomnianej bibli to niestety nie posiadam, mam tylko Szanejke i Kowala ;x Myślisz, żeby po prostu wymienić na "żywca" regulator i sprawdzić wtedy co pokaże woltomierz ? Dzięki za pomoc :D !
Marold
Forumowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 15:33
Lokalizacja: Borowa

Re: Alternator 9 diod. Jakie powinno być prawidłowe ładowani

Postprzez jacekes » 20 mar 2018, o 22:10

Kupować nowy to nie wiem, moze na początek podmienić na inny ze sprawnego auta na chwilę? Gdzie leży Borowa? Gdzieś koło Poznania?
Nowy pewnie kosztuje teraz miliony monet, bo to przecież larytas OBRSO jedyny taki zobacz legenda PRL.

Jeśli to nie regulator, to pewnie zdechła dioda, wtedy i tak sugeruję cały alternator do regeneracji.
Avatar użytkownika
jacekes
Forumowicz
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 10 mar 2012, o 21:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator 9 diod. Jakie powinno być prawidłowe ładowani

Postprzez Marold » 21 mar 2018, o 22:49

Niestety nie koło Poznania, ale Ja sie szykuje na zlot na Węgrzech więc odżałowałbym na ten rarytas :D swoją drogą patrzyłem na allegro że są w miarę znośne ceny jeszcze , gorzej może być z alternatorem nowym, a regeneracja byłaby ok jeżeli ktoś zaufany by przeprowadzał bo inaczej to trochę się boje, ze to nie przyniesie rezultatu. Nie ma też za dużo czasu na zastanawianie się bo mam cały terminarz prac do zrobienia przed zlotem, a jeszcze sie przyda pojeździć trochę przed czy nie wyjdzie coś nowego. Hmm no to jak rozumiem z grubsza to raczej nic innego tutaj nie może być albo regulator albo lecieć z alternatorem, muszę się rozejrzeć i może kupie i to i to najlepiej nowe, a za rarytas OBRSO dopłacę 10zł xD hehe. W sumie możliwe, że ten regulator który był przełożony (używany) sie po prostu "skończył" :(
Marold
Forumowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 15:33
Lokalizacja: Borowa

Re: Alternator 9 diod. Jakie powinno być prawidłowe ładowani

Postprzez Jekieke92 » 12 kwi 2018, o 12:06

A gdzie najlepiej zregenerować alternator koło poznania.
Jekieke92
Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 kwi 2018, o 12:03
Lokalizacja: Mława

Poprzednia strona

Powrót do ELEKTRYKA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość