Witaj ! Anonimowy

Alternatory

we wspólpracy z www.fiat125p.pl

Alternatory

Postprzez Junak » 8 sty 2016, o 23:06

Pracując nad ładowaniem w moim kancie zauważyłem że, występują w książce dwa rodzaje alternatorów 9 diodowych, A124F 44A i A124S 60A. W książce Eugeniusza Kaima z 1985r pojawia się alternator typ ZEM A124S-14V-60A. Natomiast w książce Jerzego Kowala z 1984r i 1987r oraz Wojciecha Szenejko z 1985r już wymieniany jest alternator A124F-14V-44A. Ciekawi mnie czy jest to jakaś pomyłka, czy ten mocniejszy alternator występował w jakimś krótkim okresie czasu czy jak to z nim było. Ma ktoś jakieś informacje na ten temat?
Avatar użytkownika
Junak
Forumowicz
 
Posty: 479
Dołączył(a): 31 maja 2014, o 22:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: Alternatory

Postprzez Pietrod140 » 8 sty 2016, o 23:29

Warto wspomnieć o tym, że w modelu MR-84 wprowadzono altarnatory 9 diodowe, dotychczas stosowano 6-ki. Wysłałem kiedyś na adres tej strony (link poniżej) skany informacji serwisowej gdzie dokładnie opisano różnice - nie jest to całość, postaram się to uzupełnić:
http://fiat125p.pl/to-jest-ta-twoja-inn ... /#comments
Pietrod140
Forumowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 13:36
Lokalizacja: Nysa

Re: Alternatory

Postprzez Junak » 8 sty 2016, o 23:35

no mi chodzi tylko o 9 diodowe, w książkach które posiadam jest wspomniane że zmiana była w 1983r
Avatar użytkownika
Junak
Forumowicz
 
Posty: 479
Dołączył(a): 31 maja 2014, o 22:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: Alternatory

Postprzez Pietrod140 » 8 sty 2016, o 23:48

Według moich informacji i biuletynu fso mr-84 wdrożono w marcu 1984r - z tymi informacjami zgodził się autor strony Piotr Wiewióra, wprowadził on na podstawie mojego dokumentu datę - marca jako najprawdopodobniejszy okres rozpoczęcia produkcji wspomnianego MR-84. Dlaczego o tym piszę, jedną ze zmian były właśnie alternatory 9. Książki o których piszesz nie są w tym względzie precyzyjne - można oczywiście założyć, ze 9tki zastosowano na przełomie 1983/84 w okresie przygotowującym mr-84, ale w biuletynie informacyjnym FSO, który jest jednym z precyzyjniejszych źródeł wyraźnie podano miesiąc marzec i tego się powinnyśmy raczej trzymać.
Pietrod140
Forumowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 13:36
Lokalizacja: Nysa

Re: Alternatory

Postprzez Junak » 8 sty 2016, o 23:50

Racja, nie ma co sugerować się książkami, czyli zmiana był w 84r. Najbardziej w sumie mnie ciekawi jak wyglądał ten 60A alternator, Czym się różnił od tego 44A? ma ktoś może zdjęcia takiego? No i czy on w ogóle pojawił się w autach?
Avatar użytkownika
Junak
Forumowicz
 
Posty: 479
Dołączył(a): 31 maja 2014, o 22:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: Alternatory

Postprzez Pietrod140 » 9 sty 2016, o 00:40

Chciałem jeszcze coś dopisać Junak alternator o którym pisałeś: A124S 60A - oficjalnie nie był stosowany w 125p, a informacja o nim pojawia się w książce naprawy z zielona okładką w dziale opisującym fiata z silnikiem Poloneza.

Jest tam taka wzmianka, która może wprowadzić w błąd otóż cytat..

''W obwodzie ładowania zastosowano alternator A124-14V-44W zamiast A124S-14V-60A''

Powyższa informacja jednak tak naprawdę dotyczy tylko samochodów Polonez bo w nich stosowano ten drugi alternator 60A i właśnie zastąpiono go tym A124-14V-44W. Nie wiem dokładnie kiedy w przypadku polonezów dokładnie doszło do tej zamiany ale wiem, że ten właśnie nowszy alternator zastosowano w dużych fiatach z silnikami poloneza wdrożonych do produkcji od marca 1984r. Alternatory polonezowskie były 9-diodowe, a dotychczasowe fiatowskie 6 diodowe prawdopodobnie w przypadku 125p stosowano je alternatywnie - nie wiem jeszcze jak długo, ale w informacji serwisowej podano jak zmienić instalację 6 diodową fiatowska pod 9t-kę - to to co wysłałem na stronę Piotra Wiewióry.

W informacjach z lat 1988-91 którymi dysponuje występuje w przypadku modelu 125p z silnikami fiata i poloneza tylko jeden typ alternatora ten z MR-84 a więc A124-14V-44A.
Pietrod140
Forumowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 13:36
Lokalizacja: Nysa

Re: Alternatory

Postprzez Junak » 9 sty 2016, o 01:03

Czyli wszystko jasne, ja mam wzmianke o tym alternatorze w szarej książce Pana Kaima ale za to nie ma w niej nic o silniku Poloneza, albo przynajmniej ja nic nie zauważyłem o nim. Czyli nawet nie mam co szukać tego alternatora bo pewnie trudny do dostania jest.
Avatar użytkownika
Junak
Forumowicz
 
Posty: 479
Dołączył(a): 31 maja 2014, o 22:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: Alternatory

Postprzez Pietrod140 » 9 sty 2016, o 01:07

Myślę, że ze zdobyciem czegoś takiego nie było by wielkiego problemu, w końcu montowano je w Polonezach i pewnie dało by radę w 125p - ale lepiej stosować się do zaleceń specjalistów z FSO :|
Pietrod140
Forumowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 13:36
Lokalizacja: Nysa


Powrót do Historia, Fakty, Dane techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości