Witaj ! Anonimowy

Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

we wspólpracy z www.fiat125p.pl

Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

Postprzez Damcio » 14 sie 2015, o 10:16

Witam,
mam kilka pytan odnosnie Fiata 125p z 1968r. Przepraszam, ze nie uzywam polskich znakow, ale korzystam z niemieckiej klawiatury.
1) Czy listwy boczne prgowe (wewnetrzne i zewnetrzne) (te aluminiowe) byly takie same jak w MR, czy posiadaly roznice (inne przetloczenia, wymiary itp)?
2) Jakie otwory powinny miec felgi? okragle czy elipsy?
3) Posiadam lampy tylne oraz przednie kieunkowskazy oraz swiatla pozycyjne Altissimo. Tylne swiatlo cofania rowniez Altissimo. Czy przednie lampy mijania i drogowe powinny byc wloskie, jezeli tak to czy firmy carello? W moim mijania sa zelmoty, drogowe (dlugie) FER.
Posiadam duzo czesci zapasowych, ktore dostalem wraz z samochodem, min lampy Carello. Czy lampy mijania powinny byc Zelmot, a drogowe Carello czy moze obie Carello?
4) czy byly jakies roznice w kapslach (kolpakach) pomiedzy rokiem 1968 a poznymi klasykami (lata 69-74)? Wizualnie wygladaja tak samo, ale.. moze inne przetloczenia lub...
5) Posiadam tapicerke welurowa w kolorze brazowym, natomiast boki siedzen brazowa derma. Tapicerka drzwi brazowa derma, tylny dywan razowy i (uwaga) przednia wykladzona (kierowca+pasazer+tunel) brazowa wykladzina gumowa. Przeczytalem w ksiazce inz. R.Skwarek "Fiat 125p" ze istnialy wersje zarowno z wykladzina dywanowa jak i gumowe. Czy ktos sie spotkal z ta gumowa?
6) czy w 68r bylo podswietlenie komory silnika i bagaznika?
7) Czy klamki zewnetrzne (skalpele) byly rozne, tzn byly jakies wizualne roznice pomiedzy wersjami 68 a np 73? Mam kluczyki sygnowane made in italy.
8) czy byly jakies roznice w predkosciomierzach miedzy wczesnymi klasykami a pozniejszymi (np producent)?
9) jakie opony byly zakladane do pierwszych fiatow, polskie czy wloskie? Na moim sa prawie nowe stomil D-90.
10) czy byly jakies roznice w spryskiwaczach chromowanych pomiedzy wczesnym a poznym klasykiem i pomiedzy klasykami a MR do 79r? Wiem, ze pozniej byly czarne.
Jestem 'ortodoksem' dlatego musze miec wszystko zgodne z rocznikiem, bez zadnch kompromisow.
Dziekuje za odpowiedz
Damian
Damcio
Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 lip 2015, o 08:21
Lokalizacja: woj. slaskie

Re: FIAT 125p 1968r waskowlotowiec

Postprzez Damcio » 14 sie 2015, o 11:46

11) Czy lampka oswietlajaca rejestracje jest taka sama jak w pozniejszym klasyku/MR? Czy klosz powinien byc sygnowany Altissimo? Byly jakiekolwiek roznice w lampkach wczesny klasyk/pozny klasyk/MR?
Damcio
Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 lip 2015, o 08:21
Lokalizacja: woj. slaskie

Re: FIAT 125p 1968r waskowlotowiec

Postprzez Anatol 125p » 14 sie 2015, o 11:58

Ustalmy jedno:
Klasyk (67-73)/przejściówka(73-75)/mr(75-91) ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Anatol 125p
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3137
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Natolin

Re: FIAT 125p 1968r waskowlotowiec

Postprzez piotrwiewiora » 15 sie 2015, o 23:43

1) Czy listwy boczne prgowe (wewnetrzne i zewnetrzne) (te aluminiowe) byly takie same jak w MR, czy posiadaly roznice (inne przetloczenia, wymiary itp)?
[/guote]
takie same (przynajmniej mnie nic o tym nie wiadomo)
2) Jakie otwory powinny miec felgi? okragle czy elipsy?

elipsy
5) Posiadam tapicerke welurowa w kolorze brazowym, natomiast boki siedzen brazowa derma. Tapicerka drzwi brazowa derma, tylny dywan razowy i (uwaga) przednia wykladzona (kierowca+pasazer+tunel) brazowa wykladzina gumowa. Przeczytalem w ksiazce inz. R.Skwarek "Fiat 125p" ze istnialy wersje zarowno z wykladzina dywanowa jak i gumowe. Czy ktos sie spotkal z ta gumowa?

tak, taki zestaw pachnie mi fiatem z pierwszego tysiąca wyprodukowanych
6) czy w 68r bylo podswietlenie komory silnika i bagaznika?

tak, było
9) jakie opony byly zakladane do pierwszych fiatow, polskie czy wloskie? Na moim sa prawie nowe stomil D-90.

diagonalne michelin
10) czy byly jakies roznice w spryskiwaczach chromowanych pomiedzy wczesnym a poznym klasykiem i pomiedzy klasykami a MR do 79r? Wiem, ze pozniej byly czarne.
[/quote]
nie wiem

Odpowiedzi na pozostałe pytania są wątku zrzuconym przeze mnie z forum FSOAK (był tam fachowiec Ryś).
http://serwer1444819.home.pl/68.pdf
http://serwer1444819.home.pl/68.2.pdf

Czy dałoby się przenieść wątek do "zmian produkcyjnych" w HISTORII? Ja nie umim.
Dało się :) Marcin125p
Avatar użytkownika
piotrwiewiora
HONOROWY CZŁONEK STOWARZYSZENIA KLUB 125P
 
Posty: 311
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Piotrków/Łódź

Re: Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

Postprzez Damcio » 16 sie 2015, o 11:14

Dziękuję Koledze 'piotrwiewiora' za cenne informacje. Masz rację, mój Fiat jest o numerze nadwozia powyżej 500. Na Twojej stronie znalazłem informacje, że odcień felg we fiatach (przed 1975r) byl RAL 9006. Czy wiadomo coś więcej na ten temat? Cz felgi różniły się kształtem pomiędzy klasykami, a MR? Wizualnie obie wyglądają tak samo i mają wypusty pod kapsel (kołpak). Dziękuję i pozdrawiam
Damcio
Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 lip 2015, o 08:21
Lokalizacja: woj. slaskie

Re: Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

Postprzez piotrwiewiora » 16 sie 2015, o 20:32

Nie, felgi się nie różniły. Jeśli dobrze poszukasz, może znajdziesz datę produkcji na swoich felgach (włoskie były oznaczane w okolicach otworów na śruby od wewnętrznej strony.
Avatar użytkownika
piotrwiewiora
HONOROWY CZŁONEK STOWARZYSZENIA KLUB 125P
 
Posty: 311
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Piotrków/Łódź

Re: Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

Postprzez bred » 16 sie 2015, o 21:08

Licznik powinien być srebrny , producent Veglia Borletti, nie nasz z Błonia, Lampa cofania, klosz altissimo, korpus plastikowy ale niklowany, chyba też z włoską sygnaturą
bred
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 865
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 09:09
Lokalizacja: warszawa

Re: Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

Postprzez maciejowski » 16 sie 2015, o 21:50

nie do końca się zgodzę, że felgi się nie różniły. włoskie mają bardziej kanciaste przetłoczenia, niż ruskie.
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1521
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

Postprzez bred » 16 sie 2015, o 22:31

Jeżeli to niski numer to "paski" na fotelach i kanapie tłoczone a nie przeszywane
bred
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 865
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 09:09
Lokalizacja: warszawa

Re: Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

Postprzez Damcio » 19 sie 2015, o 08:09

Ciekawi mnie rowniez jaki dokladnie wloski model radia byl dedykowany do Fiata 125p '68. Wg opisu inz Skwarka byly dwa radia dedykowane do Fiata, wloski AUTOVOX oraz polski ZRK RAID. Jaki dokladnie model AUTOVOXa?
Damcio
Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 lip 2015, o 08:21
Lokalizacja: woj. slaskie

Następna strona

Powrót do Historia, Fakty, Dane techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości