Witaj ! Anonimowy

Polski Fiat 125p Kombi Jamnik

we wspólpracy z www.fiat125p.pl

Re: Polski Fiat 125p Kombi Jamnik

Postprzez dominikcompel » 22 sty 2015, o 15:47

dominikcompel napisał(a):Popatrzcie dokładnie na te dwie fotki,co tam jest na dachu??

https://kolekcjoner87.files.wordpress.c ... nik_06.jpg

http://www.automobilia.pl/fiat-125p-jam ... uzyna.html

Wg mnie tam "coś" jest na tym dachu.


Dzięki za spostrzegawczość, faktycznie masz racje, "coś" tam jest i to pewnie ten przeszklony dach.

Też jak się przyjrzeć to na tym po prawej też widać
http://fiat125p.pl/hist.jamnik3.jpg

No to idźmy trochę dalej.
To jest wersja pewnie z 1974 r. i faktycznie ma ten szklany dach. Ale czy to prototyp, czy wersja produkcyjna? Jamniki powstawały do 1977 r. i te późniejsze mają już zwykły dach.
Zapraszam na profil: Karetki/Sanitarki 125p na facebooku oraz do dzielenia się wiedzą i zdjęciami na ich temat na mail: sanitarny125p@gmail.com
Avatar użytkownika
dominikcompel
Forumowicz
 
Posty: 221
Dołączył(a): 7 kwi 2014, o 12:03
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: Polski Fiat 125p Kombi Jamnik

Postprzez Anatol 125p » 22 sty 2015, o 16:13

Po Twoim zdjęciu już na 100% można stwierdzić,że ma dziurę w dachu.

Obrazek

Nr1 i 2 widać cień rantu na oparciach od dziurawego dachu.
Nr 3 środkowe oparcie jest "w słońcu" co przy ustawieniu słońca (cień) widocznym na słupku nr 4 byłoby niemożliwe.

Więc mamy potwierdzenie w 100%
Obrazek
Avatar użytkownika
Anatol 125p
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3151
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Natolin

Re: Polski Fiat 125p Kombi Jamnik

Postprzez jacekes » 24 sty 2015, o 09:32

W "pogrzebowych" przedłużonych kombi te krótkie elementy między drzwiami są otwierane, o ile dobrze pamiętam.
A ten biały pogrzebowy z Bydgoszczy gnije teraz na poznańskich Smochowicach.
Avatar użytkownika
jacekes
Forumowicz
 
Posty: 1244
Dołączył(a): 10 mar 2012, o 21:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Polski Fiat 125p Kombi Jamnik

Postprzez dominikcompel » 24 sty 2015, o 13:51

jacekes napisał(a):W "pogrzebowych" przedłużonych kombi te krótkie elementy między drzwiami są otwierane, o ile dobrze pamiętam.


Teraz jak sobie teraz dokładniej przysiadłem to tych jamników i faktycznie te elementy mają zawiasty. Ale nie widze klamek, czyli były otwierane od wewnątrz?

jacekes napisał(a):A ten biały pogrzebowy z Bydgoszczy gnije teraz na poznańskich Smochowicach.


Czemu gnije? Zabytkowi nie wolno gnić. Ustawa zabrania.

Słowo "gnije" w wątku z jamnikiem przypomina mi o innym jamniku o niewiadomej lokalizacji.
http://plfoto.com/zdjecie,reporterskie, ... 85096.html

Szukając dalej natrafiłem na stronę: http://www.zlomnik.pl/index.php/2010/11 ... a-jamniki/ no i tak sobie zobaczyłem, że na zdjęciu jest widoczny szyberdach. Czyli też takie wersje były. No to jest dość dużo wariantów:
1. kabriolet
2. limuzyna
- z przeszklonym dachem
- z szyberdachem
- z pełnym dachem
3. kombi
- z szerokimi drzwiami środkowymi
- z wąskimi drzwiami środkowymi

Nie ma nudy. Tym bardziej, że sama kwestia ilości egzemplarzy (wyprodukowanych oraz tych zachowanych do dziś) też jest niewiadomą. Wciąż w temacie jamników jest chyba więcej pytań niż odpowiedzi.
Zapraszam na profil: Karetki/Sanitarki 125p na facebooku oraz do dzielenia się wiedzą i zdjęciami na ich temat na mail: sanitarny125p@gmail.com
Avatar użytkownika
dominikcompel
Forumowicz
 
Posty: 221
Dołączył(a): 7 kwi 2014, o 12:03
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: Polski Fiat 125p Kombi Jamnik

Postprzez Anatol 125p » 24 sty 2015, o 14:07

Co do szyberdachu z książki,to raczej to jest "rzemiosło" BESPO dołożone przez właściciela.Taki sam jest/był w Kazimierzu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Anatol 125p
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3151
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Natolin

Re: Polski Fiat 125p Kombi Jamnik

Postprzez jacekes » 24 sty 2015, o 19:47

dominikcompel napisał(a):Teraz jak sobie teraz dokładniej przysiadłem to tych jamników i faktycznie te elementy mają zawiasty. Ale nie widze klamek, czyli były otwierane od wewnątrz?
Tak, od wewnątrz.
dominikcompel napisał(a):Czemu gnije? Zabytkowi nie wolno gnić. Ustawa zabrania.
A ja nie wiem. Słyszałem, że podobno ktoś próbował to auto odkupić, ale albo miało kosztować milion milionów, albo padła odpowiedź, że "nie sprzedam, będę robił".
Tu: https://goo.gl/maps/aY1nM widać go na street view, na zdjęciach lotniczych w google maps też jest.

Aaa, parę lat temu jakaś firma pogrzebowa spod Warszawy sprzedawała kilka sztuk takich karawanów. Jednego kupił FSO Auto Klub i przekazał do Muzeum Techniki. Znam też inną sztukę z tego źródła - najpierw kupił ją miłośnik 125p z Płocka (były właściciel beżowego fiata Serafa), potem auto trafiło w okolice Skierniewic, gdzie było bardzo gruntownie remontowane. Może znajdę jakieś +/- aktualne zdjęcia.

EDIT:
Część zdjęć remontowych: http://quino.wis.pk.edu.pl/~misio/fso/2 ... index.html
Tu jest fota po lakierowaniu: http://forum.mazury.info.pl/printview.p ... 5386b1e80e

Edit 2:
jureczek napisał(a):takie były na pewno https://www.youtube.com/watch?v=q5umDDML3WE
To jest to samo auto, CB54A, które gnije teraz w Poznaniu.
Avatar użytkownika
jacekes
Forumowicz
 
Posty: 1244
Dołączył(a): 10 mar 2012, o 21:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Polski Fiat 125p Kombi Jamnik

Postprzez dominikcompel » 24 sty 2015, o 22:43

Informacja o tym, że jamniki były produkowane w krótkich seriach w latach 1974 -1977 trafia się dość powszechnie. Również informacja, że były produkowane w wersjach zamkniętych i otwartych pojawiaja się to tu to tam. Na stronie http://www.polskie-auta.pl/ (jest trochę tekstu i zdjęć) natrafiłem na informację, że "W latach 1974 - 75 (?) w Ośrodku Badawczo - Rozwojowym FSO w Falenicy powstawały przedłużone (rozstaw osi 340 cm) sześciodrzwiowe wersje Polskiego Fiata 125p. Budowano je w wersji zamkniętej i odkrytej, było też prawdopodobnie kilka sztuk wydłużonego kombi."

Być może chodzi tu o kombi z pierwszego zdjęcia w tym temacie, które jest chyba jedynym zdjęciem jamnika kombi z szerokimi drzwiami środkowymi http://naforum.zapodaj.net/3cea5b2627eb.jpg.html Jego wygląd wskazuje również na 1974 r.

Na innym forum natrafiłem na informację, że kabrioletów było 7 a limuzyn 70. http://miniauto.fr.yuku.com/topic/1246/ ... MQH99KG_K0

Zakończono jednak te eksperymenty jeszcze w latach 70. ale natrafiłem za informacje o karawanach z 1980 i 1981 r.
http://www.125p.eu/fiat-125p-karawan/ Karawany były przedłużone jedynie o tyle ile trzeba było aby weszła trumna. Spowodowało to dodanie tych wąskich wstawek (dzwiczek). Jest też o nich na forach trochę np. http://oldtimery.com/index.php?option=c ... f=44&t=880 oraz http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=51620&start=40 gdzie jest inf, że były robione w Stalowej Woli itp.

Może ktoś potrafi z opowieści dziwnych treści wydobyć fakty od początku do końca?
Zapraszam na profil: Karetki/Sanitarki 125p na facebooku oraz do dzielenia się wiedzą i zdjęciami na ich temat na mail: sanitarny125p@gmail.com
Avatar użytkownika
dominikcompel
Forumowicz
 
Posty: 221
Dołączył(a): 7 kwi 2014, o 12:03
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: Polski Fiat 125p Kombi Jamnik

Postprzez jacekes » 24 sty 2015, o 22:59

Wszystkie karawany (z krótką wstawką), które kojarzę, były z 1981.
Avatar użytkownika
jacekes
Forumowicz
 
Posty: 1244
Dołączył(a): 10 mar 2012, o 21:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Polski Fiat 125p Kombi Jamnik

Postprzez piotrwiewiora » 26 sty 2015, o 23:15

Karawany nie powstawały z jamników sedanów, piszę bo ktoś tak zasugerował. Miały kombiakowy numer nadwozia i kombiakowy dach przedniej części.

Ja znam karawan z początków 1980 i takie rozpoczęcie produkcji podaje literatura, ale jest też zdjęcie karawanu z listwami progowymi i rejestracją wzoru 56-77, więc jest z roku 77 lub nawet 76. Te dwa karawany, które znam, miały fabrycznie kolor 625 i karetkową tapicerkę.

Oficjalne źródła nie podają daty zakończenia wytwarzania jamników, 77 chyba kiedyś wymyśliłem po tym zdjęciu:
http://fiat125p.pl/hist.jamnik78.jpg

Biorąc jednak pod uwagę tablice XWA i felgi 5" z owalami to musi być 1978 albo nawet 1979. Dochodzę do wniosku że jamniki powstawały dla urzędów do obwożenia delegacji, widać jamnika w filmie FIK-MIK.
Avatar użytkownika
piotrwiewiora
HONOROWY CZŁONEK STOWARZYSZENIA KLUB 125P
 
Posty: 311
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Piotrków/Łódź

Re: Polski Fiat 125p Kombi Jamnik

Postprzez Małolat » 1 lut 2015, o 20:11

Anatol 125p napisał(a):Co do szyberdachu z książki,to raczej to jest "rzemiosło" BESPO dołożone przez właściciela.Taki sam jest/był w Kazimierzu.

Potwierdzam spostrzeżenie Kolegi. Dodałem Jamnikowi dwa nowe szyberdachy, ponieważ przy kolorze grafitowy metalik było w lecie za gorąco. Drugim powodem było kontrukcyjne związanie połączeń 3 elementów składowych dachu ( fabrycznie zrobionych na zakładkę - czyli mega porażka ).
Przy ostatnim remoncie wycofałem się z tego pomysłu i w lecie żałuję.
Pozdrawiam Roman R.
Avatar użytkownika
Małolat
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 maja 2014, o 02:48
Lokalizacja: Rumia

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Historia, Fakty, Dane techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość