Witaj ! Anonimowy

Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

we wspólpracy z www.fiat125p.pl

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez maciejowski » 8 mar 2015, o 02:35

maciekb napisał(a):Jeśli chodzi o pompę paliwa na 6 śrub to jest pompa zunifikowana z samochodem 126p, wprowadzona nie na początku lat 70-tych, a dopiero około 1976r.

tak bardzo zunifikowana, ze maluch ma króćce 6mm, a 125p/pn 8mm.
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez arnold » 9 mar 2015, o 03:54

Ale większość elemnentów- odlewówó jest wspólnych, a produkcja jest tańsza.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4399
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez piotrwiewiora » 7 maja 2015, o 22:17

http://fiat125p.pl/to-jest-ta-twoja-innowacja-czyli-mr-84/

Wrzucam jeszcze raz, bo może uda się wspólnie ustalić coś nowego. Na zlocie powiedziano mi, że w fiacie Ziutka jest fiatowska skrzynia, ale już w nowym tunelu, dopasowana specjalną blachą. Powiecie coś więcej? Jakieś zdjęcia, numery, miesiące produkcji? W mojej skromnej bazie nie spotkałem się z takim przypadkiem.

Pepe pytał też o alternator 9-diodowy, nie udało mi się zabrać żadnych informacji na ten temat poza oficjalnymi, czyli wg Kaima - styczeń 1983, według katalogu części - marzec 1983. Żeby oglądać alternator, regulator napięcia i wskaźniki trzeba mieć samochód na żywo do dokładnych oględzin :)

Mam instrukcję serwisową z dokładnym opisem części przed i po zmianie alternatora i wskaźników, opublikuję niebawem na stronie.
Avatar użytkownika
piotrwiewiora
HONOROWY CZŁONEK STOWARZYSZENIA KLUB 125P
 
Posty: 311
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Piotrków/Łódź

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez PawelTM » 8 maja 2015, o 10:32

Piotrwiewióra jeżeli to pomoże w kwestii alternatorów to w temacie w którym pomagasz rozszyfrować nr VIN podałem Ci kiedyś VIN swojego. Oceniłeś go na czerwiec 1983 ,a w moim aucie znajduje się właśnie alternator 6 diodowy i to raczej żaden drut nie jest.
PawelTM
Forumowicz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 19:09
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez piotrwiewiora » 9 maja 2015, o 16:59

Ok, dziękuję
Avatar użytkownika
piotrwiewiora
HONOROWY CZŁONEK STOWARZYSZENIA KLUB 125P
 
Posty: 311
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Piotrków/Łódź

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez Seraf » 1 cze 2015, o 19:05

Czy banan na dole przedniego pasa zawsze był malowany w fabryce na czarno?
A jeśli nie to w jakich rocznikach był malowany na czarno?
11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
Avatar użytkownika
Seraf
Forumowicz
 
Posty: 877
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Płock

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez piotrwiewiora » 9 cze 2015, o 21:58

Zawsze na czarno.

A patrzcie tutaj, 125pZ 1973, biegi przy kierownicy!!

http://www.njuskalo.hr/oldtimer-auti/fiat-125-p-oglas-15391145

BTW, kto ma lawetę i czas, to może warto się szarpnąć?
Avatar użytkownika
piotrwiewiora
HONOROWY CZŁONEK STOWARZYSZENIA KLUB 125P
 
Posty: 311
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Piotrków/Łódź

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez maciekb » 13 lip 2015, o 19:56

Mam pytanie dotyczące chłodnic w 125p, ile było rodzajów w ciągu produkcji ? Czy wraz z wprowadzeniem zbiorniczka wyrównawczego w marcu 1972r. od numeru nadwozia 113250 wprowadzono inny typ chłodnicy ?
maciekb
Forumowicz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 5 gru 2013, o 18:28
Lokalizacja: Kielce

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez maciejowski » 13 lip 2015, o 20:01

były, co najmniej 3 rodzaje. klasykowa, do układu ze zbiorniczkiem i do 125p z silnikiem poloneza. przy czym, typ 2 widziałem w 2 różnych wykonaniach.
zapewne zmiana chłodnicy, była ściśle powiązana z wprowadzeniem zbiorniczka. nie wyobrażam sobie, przejściowego rozwiązania.
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez maciekb » 13 lip 2015, o 20:32

to znaczy ta średnia była robiona przez dwóch różnych producentów ?
maciekb
Forumowicz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 5 gru 2013, o 18:28
Lokalizacja: Kielce

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Historia, Fakty, Dane techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość