Witaj ! Anonimowy

Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

we wspólpracy z www.fiat125p.pl

Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez arnold » 26 sie 2012, o 15:38

Temacik ten zakładam żeby każdy wiedział dlaczego w warsztacie tak krzyczę o podawanie rocznika, oraz wersji silnikowej... Temat ma charakter orientacyjny i służy poprawie komunikacji miedzy zadającym pytanie, a tym który odpowiada.


Wykaz zmian wg książki Eugeniusza Kaima:

- zmiana kratki wymiany powietrza w słupku tylnym z wąskiej na szerszą od X 1968 r.
- wał napędowy bezobsługowy(przeguby z własnym zapasem smaru)od numeru 58 140
- dźwignia zmiany biegów na podłodze(tunelu)zamiast pod kierownicą od IX 1971 r.
- zamknięty układ chłodzenia od 1972 r. od numeru 113 250
- silnik spełniający warunki ograniczonej toksyczności spalin od III 1972 r.
1500 - nr silnika 67 980
1300 - nr silnika 75 598
- osłona wału napędowego zabezpieczająca wał przed opadnięciem na ziemię(w wypadku urwania)od nr 128 237
- tylny most na drążkach reakcyjnych od nr 171 850
- klamki kasetowe od nr 171 850
- krata wlotu powietrza z tworzywa od nr 171 850
- lusterko wsteczne bezpieczne od nr 171 850
- miękkie uchwyty korbek otwierania okien od nr 171 850
- hamulce z układem dwuobwodowym na przednie i tylne koła od 1972 r. od nr 131 705
- kierownica bezpieczna od XII 1973 r.
- elektryczny spryskiwacz szyby od XII 1973 r.
- akumulator w obudowie przeźroczystej od I 1975 nr 283 735
- zmiana wystroju zewnętrznego i wewnętrznego samochodu(MR 75)od III 1975 r.
- wał rozrządu(typ 177)od III 1975 r.
- nowa nagrzewnica oraz dwubiegowy silnik dmuchawy od III 1975r.
- przełącznik przerywanej pracy wycieraczki od III 1975 r.
- ręczny korektor ustawienia świateł mijania od III 1975 r.
- silnik odprężony 1300 cm3i 1500 cm3od III 1975 r.
- śruba mocująca przednie ramię górnego wahacza do nadwozia od V 1975 r.
- tłoki produkcji WSK Gorzyce od I 1976 r.
- pompa paliwa(zunifikowana z Fiatem 126P)od V 1976 r.
- nowy tylny most od V 1976 r.
- usunięcie podłokietnika środkowego oparcia tylnego siedzenia od V 1976 r.
- usunięcie szyb obrotowych drzwi przednich i zastąpienie szybą stałą od V 1976 r.
- wał napędowy o konstrukcji dotychczasowego wału kombi od VII 1976 r.
- układ wydechowy o zmniejszonej głośności od IX 1976 r.
- usunięcie kranika spustu płynu chłodzącego z silnika
1500 - nr silnika 356 780
1300 - nr silnika 211 622
- przemieszczenie wszystkich przekaźników na prawą stronę od IX 1976 r.
- zabezpieczenie wkręta regulacyjnego składu mieszanki wolnych obrotów w gaźniku przed samowolną regulacją od I 1977 r.
- wprowadzenie wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby(kombi)od VI 1977
- wprowadzenie koła kierowniczego i osłony z samochodu Polonez od IX 1978 r.
- wprowadzenie innego sposobu otwierania pokrywy bagażnika - linką od wnętrza auta od IX 1978 r.
- wprowadzenie w tłokach produkcji WSK Gorzyce trzeciego pierścienia zgarniającego z rozprężnym ekspanderem
1500 - od II 1979
1300 - od XI 1978
- sprzęgło z centralną sprężyną i nową tarczą(nie w pełnej produkcji)od I 1979 r.
- usunięcie lampek sygnalizacyjnych otwartych drzwi i wprowadzenie w to miejsce odblasków od VIII 1979 r.
- wydłużenie końcówki kołnierzowej starego mostu o 20 mm dla zunifikowania długości wałów napędowych dla obu tylnych mostów)od nr 614 691
- zunifikowanie poprzeczki przedniego zawieszenia z poprzeczką auta Polonez od VIII 1979 r.
- wprowadzenie zaworka w przewodzie odpowietrzającym(przy rurze wlewu paliwa zabezpieczenie przed wylaniem się paliwa w przypadku wywrócenia się auta)od XI 1979
- wprowadzenie filtra paliwa na przewodzie pomiędzy pompą paliwa a gaźnika(filtr z samochodu Polonez)od XII 1979 r.
- usunięcie listew progowych od VIII 1980 r.
- dźwignia zwrotnicy z auta Polonez, uległ zmianie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy z 3o10' na 4o30' od IX 1980 r.
- wprowadzenie sprzęgła z centralną sprężyną w 100% produkcji od I 1981 r.
- wprowadzenie wałów napędowych o średnicy 45 mm do wszystkich odmian od XI 1981 r.
- wprowadzenie innego sposobu mocowania zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia od V 1982 r.
- zmiana nazwy auta Polski Fiat 125P na FSO 125P oraz wprowadzenie nowego znaku firmowego na kracie wlotu powietrza od I 1983 r.
- w zestawie wskaźników zastosowano czujnik temp. wody i poziomu paliwa z auta Polonez, powoduje to zmianę charakterystyki czujników od I 1983 r.
- alternator 9-diodowy i regulator napięcia z auta Polonez od I 1983 r.
- wprowadzenie mechanicznego sterowania sprzęgła bez skoku jałowego(bezobsługowe)od VI 1983 r.
- wprowadzenie małych kołpaków kół z czarnego tworzywa od IV 1983 r.
- lampki boczne kierunkowskazów od IV 1983 r.
- usunięcie lampki bagażnika, zapalniczki, gniazda zapalniczki oraz programatora przerwy wycieraczek(możliwość podłączenia)od IV 1983 r.
- usunięcie lampki oświetlenia schowka od IV 1983 r.
- wprowadzenie klamek wewnętrznych i korbek opuszczania szyb z auta Polonez od IV 1983 r.
- usunięcie listew zewnętrznych drzwi od IV 1983 r.
- usunięcie odblasków drzwiowych od IV 1983 r.
- podłokietniki starego typu - małe od IV 1983 r.
- wprowadzenie zunifikowanego nadwozia pozwalającego na montaż silników zarówno z Fiata 125P i Poloneza od XI 1983 r.
- wprowadzenie skrzynki biegów z auta Polonez od XI 1983 r.
- wprowadzenie przekaźników małogabarytowych zgrupowanych w jednym miejscu od XI 1983 r.
- silnik z samochodu Polonez(nie w pełnej produkcji)od I 1984
- wprowadzenie światła przeciwmgłowego tylnego od I 1986 r.

Także w 86 w silniku poloneza nowy gaźnik 34S2C z kwadratowym kolektorem oraz zapłon elektroniczny (wersja ME). W 88 roku wprowadzono okrągłe zegary przez co elektryka się różni.
Resztę dopełnia ta strona: http://www.fiat125p.pl/hist.html
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4367
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez BORYS » 27 sie 2012, o 20:44

Zatem zadaje pierwsze pytanie :

Czy sam ta liste opracowales ? Jesli tak to szacun olbrzymi.
BORYS
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:21
Lokalizacja: Lëtzebuerg

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez arnold » 27 sie 2012, o 21:01

Żadne opracowanie to zapomniałem źródło podać. Ten tekst ma tylko pomóc niektórym w stwierdzeniu co mają w aucie.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4367
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez hrumek » 4 paź 2012, o 21:08

Niestety nie mogę nigdzie znaleźć do jakiego numeru nadwozia wychodziły Fiaty w starej budzie. Oczywiście chcę ustalic czy mój jest ostatnim z klasyków, bo jego pierwsza rejestracja jest z dnia 15.04.1975.
hrumek
 

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez BORYS » 5 paź 2012, o 14:14

wioorek napisał(a):Najwyższa znana mi przejściówka to ok. 388 000, przejście na MRa nastąpiła ok numeru nadwozia 392500 (numer na części zamienne 296689,709292), ale mam też nadwozie-część, czyli w aucie ze zmienianym nadwoziem jest deska z przejściówki i numer 397879 (może dorabiali z reszek przejściówki jako nadwozia na wymianę.
BORYS
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:21
Lokalizacja: Lëtzebuerg

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez piotrwiewiora » 5 paź 2012, o 20:14

no i teraz kolega hrumek nie poda mi swojego numeru, a wysłałem mu priv że odpowiem jak mi poda ;)

Znamy dokładnie numery na części zamienne, nie znamy dokładnego numeru nadwozia, ale raczej potwierdza się te 392500, był ostatnio MR 393xxx
Avatar użytkownika
piotrwiewiora
HONOROWY CZŁONEK STOWARZYSZENIA KLUB 125P
 
Posty: 311
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Piotrków/Łódź

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez MateuszCOMPANY » 5 paź 2012, o 20:22

Kolega hrumek już podawał tylko w innym temacie
115c389593
Avatar użytkownika
MateuszCOMPANY
Forumowicz
 
Posty: 640
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 21:12
Lokalizacja: Malbork

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez piotrwiewiora » 5 paź 2012, o 22:21

A to przepraszam i dziękuję, wg mnie to najmłodsza znana przejściówka.
Avatar użytkownika
piotrwiewiora
HONOROWY CZŁONEK STOWARZYSZENIA KLUB 125P
 
Posty: 311
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Piotrków/Łódź

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez cezartapicer » 10 paź 2012, o 20:22

Mam zamiar przeprowadzić remont mojego klasyka 1500 1972 rok ,mam do wymiany błotniki przednie, progi i nie bardzo wiem które będą pasowały do tego rocznika bo na allegro są różne a ja jestem zielony w sprawach fiata (do tej pory mój konik to motocykle i motorowery do 1965 roku} jak byście mogli podpowiedzieć na jakie szczegóły mam zwracać uwagę może jakiś fotki.Drugie moje pytanie dotyczy tego czy w masce bądz gdzieś w komorze silnika była lampa oświetlająca komore silnka piter
cezartapicer
Forumowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25 wrz 2012, o 19:47
Lokalizacja: piastów

Re: Zmiany konstrukcyjne- produkcyjne.

Postprzez arnold » 10 paź 2012, o 20:46

Progi przez lata produkcji się nie zmieniały, musisz zrobić tylko otwory na listwy. Błotniki do klasyka są bardzo drogie i większość ludzi przerabia nowsze. A co do oświetlenia silnika dobrze jest spojrzeć na zdjęcia kolegów, powinieneś mieć też miejsca gdzie było zamontowane.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4367
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Następna strona

Powrót do Historia, Fakty, Dane techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość