Strona 1 z 2

Fiat 125p L80 1991

PostNapisane: 9 sty 2018, o 19:05
przez pniaczek07
Witam
Przedstawiam mojego Fiata 125p którego dostałem od dziadka :D Dziadek był jego jedynym właścicielem. Zarejestrowany został 19.07.1991 i do tej pory zrobił 91729km. Jego VIN SUP115DC202486013.
Kolor L80
Silnik 1500
Skrzynia 5
Auto miało dwie drobne kolizje w pierwszej miał otarty bok a w drugiej ciut gorzej było bo ojciec uczył mnie nim jeździć i wjechałem przodem w płot betonowy haha :lol: z tego co pamiętam wymieniona była maska zderzak , przednia atrapa i to dla tego ma na atrapie znaczek polski fiat a nie FSO , błotniki były chyba lekko uszkodzone i zostały naprawione a całość polakierowana. Auto posiada GAZ a czy zostanie to jeszcze sie okaże 8-)
Auto w ostatnich latach dziadek podniszczył a i ruda juz go dopadła ale auto jest już u blacharza i podobno nie ma tragedii. Po za małymi ogniskami korozji zjedzonymi progami no i obiciami blacha jest zdrowa a przede wszystkim podłoga nie ma deka rdzy, po zdemontowaniu nadkoli też moje oczy ujrzały piękny widok zdrowej blachy lakieru i zabezpieczenia antykorozyjnego.
Prace blacharskie jakie zdecydował wykonac blacharz to wymiana dołów przednich błotników , wymiana progów , wymiana tylnego lewego błotnika i wymiana klapy na nowa bo ta była zagięta i wygięta. No i oczywiście wyprostowanie wszystkich drobnych wgnieceń i usunięcie całej rdzy a na koniec malowanie całego auta po za komorą silnika i bagażnika ale to juz moja decyzja bo chce to tylko wymyć wyczyścić i zostawić tak jak jest.
Na chwile obecną rozebrałem silnik w celu wyczyszczenia i wymiany uszczelek ale po rozłożeniu go okazało sie ze przydało by sie go ciut podremontować i na tą chwile głowica pojechała do regeneracji a silnik został umyty z zewnątrz i wewnątrz po czym wysuszony i natarty olejem silnikowym co by go ruda nie dopadła :twisted: , wymieniłem juz panewki główne , panewki korbowodowe czekaja na montaż tak samo jak pierścienie tłoków no i kilka nowych elementów które udało mi sie zdobyć ale to moze zobaczycie juz na fotkach a teraz bede na bieżąco robił zdjecia i wrzucał
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

no i kilka gratów jakie juz zakupiłem :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Może na razie starczy ;p

Re: Fiat 125p L80 1991

PostNapisane: 10 sty 2018, o 09:05
przez PABLO
Fajnie widzieć takie rodzinne historie.Zrób dobry remont całości , dopilnuj szczegółów i ciesz się jazdą , a za kilkadziesiąt lat przekażesz Fiata wnukowi !Powodzenia życzę !

Re: Fiat 125p L80 1991

PostNapisane: 10 sty 2018, o 11:53
przez OLO
LPG dla silnika to też węglowodowy. Zostaw - chętniej będizesz jeździł.

Re: Fiat 125p L80 1991

PostNapisane: 10 sty 2018, o 22:21
przez pniaczek07
LPG chyba zostanie ale w całkowicie nowym wydaniu :twisted:

Dziś przyszły kolejne upolowane części :D

Obrazek

Obrazek

Re: Fiat 125p L80 1991

PostNapisane: 13 sty 2018, o 00:28
przez labik
Masz sporo blyskotek. Zapowiada się nie źle. Pomaluj bude. Później już z górki.

Re: Fiat 125p L80 1991

PostNapisane: 23 sty 2018, o 19:54
przez LYsY
Wiesz co, wygląda na to że masz całkiem ciekawy egzemplarz.

Wg strony:
https://125p.jimdo.com/co-najmniej-1-622-465-sztuk/

- ostatni 125p w wersji sedan miał VIN:
SUP115xxx02488256

Ty masz:
SUP115DC202486013

Czyli po Twoim było jeszcze tylko 2 243 auta. Ciekawe, kto ma młodszego :) Tak w ogóle egzemplarzy z 1991 roku było ponoć mniej niż z 1968. Więc warto trzymać w oryginale :)

pozdr
LYsY

Re: Fiat 125p L80 1991

PostNapisane: 24 sty 2018, o 09:51
przez pniaczek07
Wiem że jest dość ciekawym egzemplarzem :D
Usiłowałem przez jakiś czas wyszukać osobę która by potwierdziła który z kolei jest mój egzemplarz ale nie jest łatwo , pisałem też z twórcą strony którą podałeś i na chwile obecna trzymam sie tego że jest 2 243 od końca .
Trzymać go w oryginale bez malowania sie nie dało ale po za malowaniem będzie oryginał jak najbardziej sie da :)

Re: Fiat 125p L80 1991

PostNapisane: 24 sty 2018, o 13:54
przez MateuszCOMPANY
pniaczek07 napisał(a):ale po za malowaniem będzie oryginał jak najbardziej sie da :)

To czemu kupiłeś "chromowane" kratki na tylny słupek?

Re: Fiat 125p L80 1991

PostNapisane: 24 sty 2018, o 20:31
przez pniaczek07
Pierwszym powodem to była ich cena :) za tyle to się chyba plastikowych nie kupi na allegro
Kolejnym powodem był pierwszy pomysł na Fiata.
Oczywiście miał być pomalonowy itp ale miał być obniżony, miał mieć zderzaki z kłami, szeroką stalową felge, żółte światła z przodu, inny mocniejszy silnik i kilka innych detali.
Szybko jednak uznałem że to nie dla mnie i plany uległy zmianie i fiat zostaje jak był ale kilka detali w nim zostanie zmienionych takich właśnie jak kratki na slupkach, chromowane wycieraczki i spryskiwacze.
I jakoś nie uważam że to znacząco wpłynie na jego oryginalność bo są to elementy które w kilka minut można podmienić na te zdemontowalem wcześniej.
A pisząc o oryginalności to mam na myśli kolor, materiałowe siedzenia, silnik, skrzynia to jest jego historia i oryginalność a nie kratka na słupku a bynajmniej takie jest moje zdanie i oczywiście każdy ma prawo mieć inne :D

Re: Fiat 125p L80 1991

PostNapisane: 31 sty 2018, o 18:00
przez GENEK 91
[quote="LYsY"]Wiesz co, wygląda na to że masz całkiem ciekawy egzemplarz.

Wg strony:
https://125p.jimdo.com/co-najmniej-1-622-465-sztuk/

- ostatni 125p w wersji sedan miał VIN:
SUP115xxx02488256

Ty masz:
SUP115DC202486013

Czyli po Twoim było jeszcze tylko 2 243 auta. Ciekawe, kto ma młodszego :) Tak w ogóle egzemplarzy z 1991 roku było ponoć mniej niż z 1968. Więc warto trzymać w oryginale :)

pozdr
LYsY[/quote

Taki mam
486341