Witaj ! Anonimowy

Sing Sing 75

Re: Sing Sing 75

Postprzez Red West_77 » 5 sty 2018, o 20:03

Nie mam ani kompetentnych ani chętnych. Sam sobie z tym poradzę.
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2424
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Re: Sing Sing 75

Postprzez Marauder » 5 sty 2018, o 20:28

A tłok można złapać n. p. cangami, albo jest wsunięty w zacisk?

Ja bym wlał WD40 do środka zacisku i postawił zacisk na noc na stół.
Polski Fiat 125p 1500 - 1973r. - 62542 km - odbudowa od podstaw
http://forum125p.pl/viewtopic.php?f=3&t=7202
Avatar użytkownika
Marauder
Forumowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 24 wrz 2015, o 19:55
Lokalizacja: Bocholt, Niemcy

Re: Sing Sing 75

Postprzez OTRO » 5 sty 2018, o 21:41

Ostatnio zauważyłem że gumki do zacisków nie są odporne na WD40 , po pewnym czasie puchną ...
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2031
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Re: Sing Sing 75

Postprzez Red West_77 » 5 sty 2018, o 22:07

Cenna uwaga. Generalnie wszystkie pokrewne środki nie są dobre dla gumy.
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2424
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Re: Sing Sing 75

Postprzez Marauder » 6 sty 2018, o 09:32

Red West_77 napisał(a):Cenna uwaga. Generalnie wszystkie pokrewne środki nie są dobre dla gumy.

Przecież gumy i tak wymienisz, albo nie?
Polski Fiat 125p 1500 - 1973r. - 62542 km - odbudowa od podstaw
http://forum125p.pl/viewtopic.php?f=3&t=7202
Avatar użytkownika
Marauder
Forumowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 24 wrz 2015, o 19:55
Lokalizacja: Bocholt, Niemcy

Re: Sing Sing 75

Postprzez jurek_j » 6 sty 2018, o 10:15

Ech... Jeśli zacisk jeszcze nie jest zdemontowany, to proponuję to rozruszać, skoro żabką ciężko.

Wysunąć tłoczek, wstrzyknać płyn hamulcowy pod uszczelkę przeciwkurzową, zostawić zacisk tak, żeby cylinder i tłok były umieszczone pionowo na 5 minut, potem dwiema łyżkami do opon wcisnać tłoczek, wysunąć go, wcisnąć, tak parę razy, przy okazji wstrzyknąć nowy płyn pod uszczelkę, żeby syf wypłukało. W końcu będzie na tyle 'swobodnie' przesuwał się, że wyjdzie z cylinderka.

WD, ehe. Ostatnio miałem do zrobienia zacisk, w którym tłoczek był idealny, pneumatycznie to chyba z 10 barów musiałbym strzelić żeby wysunął się, hydraulicznie mi się nie chciało z tym bawić, tylko WD psiknąłem, po dwóch tygodniach leżakowania ledwie bo ledwie, ale udało się wysunąć żabką tłok. Bez psikania, z marszu, to już sił mi brakowało na kręcenie tłokiem, tak to było zastane, zapieczone.
Avatar użytkownika
jurek_j
Forumowicz
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23 wrz 2013, o 17:05
Lokalizacja: Nowiny Wlk

Re: Sing Sing 75

Postprzez Red West_77 » wczoraj, o 23:10

Przy fiacie stale coś się dzieje. Usuwam starą konserwację z wnęk nadkoli co jest bardzo mozolnym zajęciem.
Udało się wyczyścić z grubsza przednie i obecnie czyszczę tylne wnęki kół. Po odkrywce znalazłem taki oto nietypowy otwór za tylną częścią progu/nadkole zewnętrzne tylne. W moim nowszym FSO z 1988 roku tego nie było ale dzisiaj usłyszałem od starego znajomego, że ponoć stare fiaty tak miały. Czy to prawda?
Poniżej zdjęcia tego otworu.
Obrazek
Obrazek
Nadkola zapaćkane były czymś przypominającym lepik do pap oraz bitgumem.
Stan blacharski wnęk jest dosyć zadowalający chociaż użyte do konserwacji środki są archaiczne i z czasem pojawiły się na nich mikropęknięcia. To co usunąłem do tej pory zapełniło 3 reklamówki z biedronki i obstawiam masę łączną z 3 nadkoli na około 15 kg.
Obrazek
na powyższym zdjęciu widać częściowo usuniętą starą konserwację.
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2424
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Poprzednia strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości