Witaj ! Anonimowy

Polski FIAT 125p żółte kombi '88

Polski FIAT 125p żółte kombi '88

Postprzez OLO » 6 sie 2015, o 12:16

Jak zwykle przypadek rządzi światem.

Kolega dał mi cynk że u niego w pracy stoi żółty 125p kombi i że będzie na sprzedaż. To raptem kilkaset metrów ode mnie, więc podjechałem obejrzeć. Pod plandek i igieł świerkowych wyłonił się żółty pysk z czterema reflektorami. Stał tam przez ostatni rok.

Oto on:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Garść faktów.
125p z 1988 roku
VIN SUP 115CF601053XXX

Silnik 115C 1500. Panewy grzechoczą jak u Bolimy, a zawory klepią. Ciśnienie świeci się na ciepło wolnych obrotach. Zapłon oczywiście klasyczny. Silnik praktycznie nie cieknie i prawie nie ma dziury w obrotach. Wydech – klasyczny wymysł k… i szatana – rura zawadza o wszystko co jest grubsze od żyletki na asfalcie. Ale za to wydech gwiżdże jak wściekły! Ostatni tłumik to dziwne rzemo z płaskimi deklami.

Sprzęgło chodzi b. ciężko na ciepłym silniku.
Skrzynia skośna – podejrzewam że z Poloneza bo pięcio biegowa.
Wał – wibruje. P. podobnie podpora.
Most wyje przy puszczeniu gazu – z dwojga złego wolę tą opcję.

Zawieszenie i ukł. Kierowniczy – bez dramatu.
Koła – 3 felgi 4,5” łapki, jedna 5” caro, jedna 5” okrągłe otwory i z łapkami. Zbieranina. To by mnie nie dziwiło gdyby nie fakt że wszystkie zostały ładnie pomalowane proszkowo. Już można było zebrać komplet. Opony Kleber 155/80R13 jeszcze z bieżnikiem.

Heble – Do zrobienia. Zapowietrzone, pedał zaczyna przy kierownicy, kończy przy podłodze. Też do regulacji. Gumki w zaciskach ktoś był łaskaw pozakładać na odwrót. Tarcze – bez grubej rdzy. Docierają się co prawda, ale po kolorze widze żę będą do wymiany.

Nadwozie - Widać że remont blacharski został zrobiony niedbale – chodzi mi głównie o widoczne spawy (błotniki przednie, łączenia z progami), można to było zeszlifować i wypełnić jakąś pastą? Pomalowany na żółto i musze przyznać że kolor robi robotę. Kropką nad i powinno być zakonserwowanie przestrzeni zamkniętych. Zderzaki mają wgniotki, tylny jest piegowaty – do podmiany. Ciekawa jest podwójna osłona miski olejowej – sanki razy 4.
Poskładany niedokładnie z pogubionymi detalami. Wymieniane płaty drzwi – widać spawy na krawędziach i brak klejenia ze wzmocnieniami szkieletu. Drzwi LP nie zawsze się zamykają, a szyba się nie otwiera (urwana rynienka). PP otwierają się samoczynnie jak się opuści szybę do połowy. Dodatkowo podłokietnik duży, podłokietnik mały. Drzwi LT nie mają klamki, PT trzeba jebnąć żeby zaskoczyły „na 2”. Wszystkie brzęczą czym się da.
Brak przelotek na linki w ścianie grodziowej – dodatkowe hałasy. Brak gumy na tunel przy lewarku. Nieszczelna tylna klapa – uszkodzenia ledwo trzymającej uszczelki

Wnętrze – Zrobiona tapicerka. Byłoby super tyle że brąz z siedzeń zrobił się różowawy od słońca. Boczki i kawałki zagłówków niby zrobione z tego samego pozostały brązowe. Szkoda. Boczki jednolite bez przetłoczeń z wstawionymi głośnikami przód. Dywan szary. Plastiki bagażnika i nadkola brązowe w zadziwiająco dobrym stanie. Bezwładnosciowe pasy przód, miejsce na bezwładnościowe pasy tył. Brak daszków p.słon, założona i do góry nogami tapicerka słupków C. Deska popękana od góry z małym schowkiem. Brak półki u kierowcy.

Elektryka – Nowy aku był rozładowany całkowicie. Po naładowaniu o dziwo ożył i wygląda jakby mógł przesłużyć zimę! Altek 9d z klasycznym reglerem. Radio JVC i unitrowski wzmacniacz antenowy. Naprawde działa! W podziemnym garażu umożliwia słuchanie radia. W ramach ciekawostek był podpięty pod klemę – wyładowywał aku. Inne bolączki: spadki napięcia w obwodzie „po stacyjce”, nie działa wycieraczka tył, nie ma mgiełki tylnej, wiatrak chodzi bez stacyjki, brak zapalniczki. Jest instalacja pod szybę ogrzewaną. Założone zegary z termometrem (instalacja i włączniki są do okrągłych). Nie działa lampka rezerwy. Krańcówki w drzwiach nie zawsze działają (lub ich nie ma – LT :D ) Ogrzewanie za to działa ciągle.

„Ogólnie wóz na medal tylko cena wzrosła siedmiokrotnie”. Zawsze łatwiej się wymienia braki niż zalety. Samochód prezentuje się ciągle ładnie, ale traci trochę przy bliższym poznaniu przez drobne niedoróbki. Jak już wspomniałem - musze przyznać że kolor robi robotę. Pierwszą ofertę kupna miałem po 15 minutach bycia właścicielem. Na mieście też fura rzuca się w oczy. Sporo kciuków już zebrał. Rozjeździłem go trochę przez dwa tygodnie – wychodzą drobiazgi które opisałem powyżej. Poszedł licznikowe 130 - od palmy do Wislostrady


Plany – doprowadzić go do ładu. Hojnie będę korzystał z zasobów części. Zarówno większych zespołów jak i z drobnicy która została po rozbiórce Oliwki.

Mechanicznie:
Na razie regulacja zaworów, gaźnika i zapłon elektronik. Docelowo wymiana silnika na zapasowy (jaki to luksus wziąć gotowy silnik, wyjąć z niego zaolejone szmatki, dozbroić i odpalić). Sprzęgło przy okazji silnika. Wydech – początek z poloneza, ostatni z uwagi na spaliny założę z zagiętą końcówką. Skrzynia – zweryfikuje czy nie jest od mostu 3,9. Wał – weryfikacja, wymiana części. Most zostanie. Chyba że będzie potrzeba to założę wąskie 3,9.

Weryfikacja części w ukł. kierowniczym i zawieszeniu. Jak OK to dodatki typu kalamitka we wspornik, amorki z caro. Sprężyny ciach o zwój.

Heble – na warsztat i czyszczenie wszystkiego. Wspornik usztywniający pompę.

Buda:
Rozkładam po kolei drzwi i składam prawidłwo. Smarując i wygłuszając co się da. Przedni zderzak trzeba przykręcić prosto na seryjnych wspornikach (jest rzeźba).
Warto by przepolerować lakier – najpierw 2000, potem pasty. Komuś lekko pluł pistolet.

Powalczyłem z elektryką. Wszystkie lampki działają, dmuchawa i tylna wycieraczka też. Gratulacje dla inżynierów z FSO za 6 luźnych końcówek elektrycznych wpinanych we włącznik wycieraczki. Dla elektrycznych analfabetów to oznacza popalenie bezpieczników. BTW ile jest możliwości złego podłączenia? 6 silnia?
Waham się czy zakładać tylne przeciwmgielne. Wspornik jest, mam nową lampę, ale mi się jakoś gryzie :/ Założyłem chromowane światlo cofania.

Jako że seryjne samochody są dla mnie nudne do wyrzygania zwizualizowałem już przyszłą wizję kombi :) Bocznych kierunków i skośnej skrzyni nie przeskoczę, ale postaram się go trochę postarzyć (co z resztą już zacząłem wg poniższej listy).
• KO-look
• Wycieraczki w chromie
• Koła kombiakowe 5” z deklami – „wyjściowy” komplet z Wisienki z kapciami 185/70
• Srebrne ramki właczników
• Srebrna ramka prędkościomierza (marmurek)
• Srebrna ramka obrotomierza
• Srebrna ramka panelu ogrzewania (zostaje duży włacznik)
• Ramka gumy lewarka z reflektora (znów KO-look)

W dalszej kolejności skajowe boczki brąz i wykładzina brąz (w Wiśni założę nareszcie odpowiednio czarne i czerwoną)

Obecnie wygląda tak:
Obrazek Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1176
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polski FIAT 125p żółte kombi '88

Postprzez przemik » 6 sie 2015, o 13:03

Bardzo mi się podoba. Wygląda naprawde zacnie. PF Kombi to naprawde rarytas.
Ciekawa czy skrzynia 5 była tam od urodzenia czy ktoś cos przerabial - w sumie to nie filozofia ?
Jaki przebieg ma/moze mieć silnik ?
Przemek
------
Polski Fiat 125p 1500 MR '81, L61
Nie sztuką jest mieć nowy samochód - sztuką jest sprawić by stary jezdził jak nowy
Chcesz skontrolować/ustawić zapłon ? - zapraszam na PW
Avatar użytkownika
przemik
Forumowicz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 27 kwi 2015, o 14:29
Lokalizacja: Końskie/Warszawa

Re: Polski FIAT 125p żółte kombi '88

Postprzez OLO » 6 sie 2015, o 13:09

Podejrzewam oryginalnie 4-kę i przekładkę na 5 z polda.
Silnik - pojęcia nie mam.
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1176
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polski FIAT 125p żółte kombi '88

Postprzez Anatol 125p » 6 sie 2015, o 15:54

No Arcybiskup odmłodniał :D
Chromy na plus,koła na plus dodatkowo lusterka w "chromie" dodać i będzie "urywacz karków".
:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Anatol 125p
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3121
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Natolin

Re: Polski FIAT 125p żółte kombi '88

Postprzez Mlody_ndm » 6 sie 2015, o 20:23

Zazdraszczam :) Głównie przez kolor...
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2529
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom

Re: Polski FIAT 125p żółte kombi '88

Postprzez Kantman » 6 sie 2015, o 20:36

No, OLO zacne kombi, gratulacje, wrzuć więcej fot tego biskupa to może się zmotywuję do ukończenia swojego kombiaka. Wygląda dobrze, ja bym mu założył listwy na drzwi, bo bez nich jakoś tak wygląda jak ksiądz bez koloratki :D
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestem.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.

Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
Avatar użytkownika
Kantman
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 901
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:58
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Re: Polski FIAT 125p żółte kombi '88

Postprzez bred » 6 sie 2015, o 21:27

Przez chwilę myślałem że to ten żółty którego wrzucał Anatol. :lol:
kolor piękny, urywa suty, dobrze ze nie biały lub(o zgrozo) siwy , jaki był oryginalny, patrzyłeś na tabliczkę?
bred
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 865
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 09:09
Lokalizacja: warszawa

Re: Polski FIAT 125p żółte kombi '88

Postprzez OLO » 6 sie 2015, o 21:43

Nie mam kompletu listew. Jak jużwiercić boki to od razu z progowymi.

Kolor miał o zgrozo L87 - kośc słoniowa
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1176
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polski FIAT 125p żółte kombi '88

Postprzez bred » 6 sie 2015, o 22:16

Ooo to mój zwykły bieluch :lol: , po remoncie trzeba będzie szukać czegoś z palety wczesnego Mr-a
bred
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 865
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 09:09
Lokalizacja: warszawa

Re: Polski FIAT 125p żółte kombi '88

Postprzez dominikcompel » 6 sie 2015, o 22:52

Dobrze kojarzę ten egzemplarz (z internetu). Poszperałem trochę, zeby odnaleźć temat na innym forum o jego remoncie. Cięzko coś trafić w internecie dwa razy. Było cieżko ale jest: http://www.motoclubwiecbork.npx.pl/foru ... rowstart=0
Miłego czytania o przeszłości Fiata z lat 2011-2012 (ile ja bym dał żeby o swojego przeszłości coś więcej)

Później był wystawiony na olx w Bydgoszczy za 6500 zł.To było w listopadzie 2013 r. Rejestracja PN 46056. Mam fotki z aukcji i kilka wcześniejszych z tego forum. Mogę wysłać na maila.

To jednak nie koniec o przeszłości fiata. Podwójna osłona miski olejowej, lakier kość słoniowa (L87) brązowa tapicerka i przede wszystkim dzielona tylna kanapa świadczy o medycznej przeszłości. Dokładniej sanitarka lecznictwa otwartego. Więcej tutaj: http://fiat125p.pl/pf-125p-i-fso-125p-w ... #more-1655

A że kombi to wiadomo, że napisze że super. Kolejna sztuka dostarcza wyjątkowej radośći
Zapraszam na profil: Karetki/Sanitarki 125p na facebooku oraz do dzielenia się wiedzą i zdjęciami na ich temat na mail: sanitarny125p@gmail.com
Avatar użytkownika
dominikcompel
Forumowicz
 
Posty: 221
Dołączył(a): 7 kwi 2014, o 12:03
Lokalizacja: Nowa Sól

Następna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość