Witaj ! Anonimowy

Polski Fiat 125p 1500 1980

Polski Fiat 125p 1500 1980

Postprzez klysek1 » 23 gru 2013, o 19:12

W skrócie.

Po ponad rocznych poszukiwaniach, oględzinach 20-30 Fiatów, wybrzydzaniu, narzekaniu...

Na początku sierpnia 2009 wpadł w moje ręce pewien Fiat 125p w zaskakująco dobrym stanie, ale nie pozbawiony dziadkowych patentów.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Początkowy plan zakładał doprowadzenie samochodu do stanu fabrycznego.
Potem była wizja pozostawienia wszystkich "patentów" jako świadectwa minionej epoki.

W lipcu 2011 deska powróciła do standardu.
Obrazek

W listopadzie 2011, policja zatrzymała mi dowód rejestracyjny za pęknięcie szyby czołowej, co spowodowało konieczność przerejestrowania na białe tablice, bo nie chciano mi wydać z powrotem dowodu wydanego na starego właściciela...
Obrazek

W sierpniu 2012 zostały wykonane poprawki lakiernicze, w wyniku których zniknął kontrowersyjny spojler. Wyleciały też pokrowce, odkrywając zachowaną w idealnym stanie tapicerkę.
Zamontowane zostały brązowe szyby tylna i czołowa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wrzesień 2012 Felgi ATS Classic 7 cali
Obrazek

W sezonie 2013 Fiat przeszedł remont zawieszenia i gruntowny przegląd silnika, który potwierdził przebieg zgodny z wskazaniami licznika 109 tyś km. W planach był montaż silnika DOHC, ale zostanie OHV. Twin cam zostanie zamontowany w innym aucie, ale to jeszcze trochę potrwa ;)

Obecnie prezentuje się tak
Obrazek

Ze względów bezpieczeństwa w sezonie 2014 brązowe szyby zostaną zastąpione zwykłymi :(
W brązach nocna jazda poza miastem to koszmar...
Avatar użytkownika
klysek1
Forumowicz
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polski Fiat 125p 1500 1980

Postprzez Anatol 125p » 23 gru 2013, o 19:35

Obrazek
Avatar użytkownika
Anatol 125p
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3151
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Natolin

Re: Polski Fiat 125p 1500 1980

Postprzez klysek1 » 23 gru 2013, o 21:00

Kupiłem, wypróbuję, podejmę decyzję ;)
Avatar użytkownika
klysek1
Forumowicz
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polski Fiat 125p 1500 1980

Postprzez narkee » 23 gru 2013, o 21:08

Widziałem go na rozpoczęciu. Bardzo fajny Fiacior. Na ATS wygląda bandziorsko.
Spojler trzymasz dla potomnych, pogoniłeś, czy może masz go jeszcze? 8-)
Obecnie:
http://facebook.com/bmwe30gdynia

Ex:
Popiół - Polski Fiat 125p 1975
Aniou - Polski Fiat 125p 1975
Diabeu - Polski Fiat 125p 1981
Władysław - Polonez 1.5 SLE 1989
Generał Pe - FSO 125p 1990
Gnida - Polonez Caro Plus 1997 MR89
Avatar użytkownika
narkee
Forumowicz
 
Posty: 1488
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 20:34
Lokalizacja: gdynia

Re: Polski Fiat 125p 1500 1980

Postprzez klysek1 » 23 gru 2013, o 21:43

Spojler dostał kolega z FSOAK
Avatar użytkownika
klysek1
Forumowicz
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polski Fiat 125p 1500 1980

Postprzez Palec » 24 gru 2013, o 09:35

W końcu zdecydowałeś się pokazać tu swoje auto :)

Odnośnie spojlera to rzeczywiście bywały różne opinie na jego temat,ale nie tylko dotyczyły one spojlera.

Było też kilku takich co uważało że ten samochód już ledwo co dyszy pod względem blacharskim no i cieszę się że pokazałeś im (a raczej Twój blacharz/lakiernik) że ten egzemplarz trzyma się dobrze i że teraz cieszy oko wszystkich użytkowników dróg.

Mam nadzieję że niewiele się pomylę, pisząc że ten egzemplarz ma u Ciebie dożywotnią opiekę.
125p - "Kiedyś bił rekordy , teraz podbija serca"
forum fiata 125p fiat 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Palec
Administrator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3464
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polski Fiat 125p 1500 1980

Postprzez bing17 » 24 gru 2013, o 09:52

Dużo spawania było ? Kto go robił ?
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2930
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Polski Fiat 125p 1500 1980

Postprzez klysek1 » 24 gru 2013, o 10:02

Poszycia słupków C przy listewkach, podszybie przód i łączenie prawego progu z przednim błotnikiem.
Janisz dłubał.

Palec, na razie nie planuję sprzedaży ;)
Avatar użytkownika
klysek1
Forumowicz
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polski Fiat 125p 1500 1980

Postprzez Palec » 24 gru 2013, o 11:57

klysek1-wrzuć proszę opis od czego były te poszczególne zegary,przełączniki do wyrzutni rakiet i generalnie jak to wszystko działało i czy w ogóle działało ? :D
125p - "Kiedyś bił rekordy , teraz podbija serca"
forum fiata 125p fiat 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Palec
Administrator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3464
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polski Fiat 125p 1500 1980

Postprzez klysek1 » 24 gru 2013, o 13:24

Wszystko działało ;)

Obrazek
A - ciśnienie oleju, dwa niezależne czujniki
B - temperatura głowicy
C - temperatura cieczy w chłodnicy, czujnik niezależny od fabrycznego
D - woltomierz, nie widać na tym zdjęciu, ale na wcześniejszych widać


Co do pstryczków, to 1 i 2 są od wiatraczków, 3, 4 i 5 to podświetlenia zegarów dodatkowych, 6 włącza wskaźnik diodowy ładowania.
Avatar użytkownika
klysek1
Forumowicz
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości