Witaj ! Anonimowy

FSO 1500 86r

Re: FSO 1500 86r

Postprzez OTRO » 4 sty 2019, o 20:05

ceva napisał(a):Fakt, byle klucza do tego nie można użyć, bo może być z tego więcej szkody niż pożytku. Klucz taki można sobie samemu zrobić, sześciokątna nasadka z dospawaną sztabką 10x40 mm dł. ok. 300mm i temat rozwiązany.

Właśnie tak zrobię ,bo najtańsze i najlepsze rozwiązanie ;)
Jak zdejmę koło pasowe , to wyznaczę sobie punkty do ustawienia zapłonu ,aktualnie mam ustawiony na słuch.
Chociaż obstawiam że jest aktualnie dobrze ustawiony po ostatniej korekcie, bo rozpędził się do 160km/h na lpg :)
labik napisał(a):Z tymi skrzyniami od Caro faktycznie jest coś pokombinowane.
Nie zauważyłem, a raczej nie przyglądałem się wcale czy przypadkiem nie jest zmieniony mechanizm zmiany biegów. W moich Plusach biegi wchodzą zupełnie inaczej niż w Fiatach. Jakoś lżej, tak bez żadnego oporu, jak w próżni z wyraźnym "kliknięciem" zapięcia biegu.
Nie że w fiacie jest coś nie tak. Skrzynie jak złoto, chodzą idealnie tak jak w fiatach z epoki, jednak Plusy mają coś inaczej.

Mnie ciekawi ten dzwoń , bo patrząc na to z kwestiach finasowych FSO , musowo było wykonać nowy projekt ,formy do odlewania to przecież koszt ...
Mechanizm od zmiany biegów się nie zmienił , tam uległo zmianie tolerancja wykonania poszczególnych elementów skrzyni biegów .
Udało mi się to znaleźć , Książka Morawskiego ;)
,,ZMIANY WPROWADZONE
W SAMOCHODACH PRODUKOWANYCH
OD 1998 ROKU
W celu ułatwienia włączania biegów, wprowadzono niewielkie modyfikacje
elementów skrzynki biegów, polegające na zmniejszeniu masy części wirujących, zmniejszeniu luzów oraz poprawieniu kątów daszkowania zębów.
Zmniejszono masę tu lei synchronizatora i koła zębatego 1. biegu. Zmieniono
kąty daszkowania uzębienia sprzęgającego: tulei synchronizatorów kół
zębatych i ząbków wprowadzających synchronizatorów. Po zmianie wszystkie daszkowania uzębień sprzęgających mają kąt 94° ±"T.
Zacieśniono luzy między igiełkami a bieżniami łożyska w wałku sprzęgłowym
(tabl. 3-6). Osłabiono sprężyny zatrzasku wałków włączania biegów (rys.
3.12), zmniejszając średnicę drutu z 1 r5 na 1,4 mm oraz sprężynę wybierania
biegów (2, rys. 3.13), zmniejszając średnicę drutu z 4 na 3,7 mm.,,
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Re: FSO 1500 86r

Postprzez labik » 7 sty 2019, o 15:53

czyli jednak faktycznie przerobili całą skrzynie.
Tak jak kiedyś koła zębate od biegów miały nabite kropki.
I z tego co pamietam wymiana koła z kropką wiązała się z wymianą tylko na koła z kropką.
Fiat 125p - Każdy chce go mieć, wielu może go nabyć, nie wielu ma takiego jakiego chce, garstka może się nimi cieszyć ... kochają go tacy jak ja.
labik
Forumowicz
 
Posty: 461
Dołączył(a): 16 gru 2013, o 14:52
Lokalizacja: Gryfice

Re: FSO 1500 86r

Postprzez OLO » 9 sty 2019, o 13:07

OTRO napisał(a):
Ktoś się orientuje dlaczego w polonezie caro , zdecydowano nad zmianą kształtu dzwonu-obudowy skrzyni biegów?


Rozwiń temat. Dzwon - obudowa sprzęgła. To mialeś na myśli?
Wydaje mi sie że przez całą produkcje poldka i sprzęgła na linkę nie zmieniono nic.
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1224
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: FSO 1500 86r

Postprzez OTRO » 11 sty 2019, o 02:33

OLO napisał(a):
OTRO napisał(a):
Ktoś się orientuje dlaczego w polonezie caro , zdecydowano nad zmianą kształtu dzwonu-obudowy skrzyni biegów?


Rozwiń temat. Dzwon - obudowa sprzęgła. To mialeś na myśli?
Wydaje mi sie że przez całą produkcje poldka i sprzęgła na linkę nie zmieniono nic.


Tak , obudowa sprzęgła
Właśnie też tak mi się wydawało ale jak kupiłem tą skrzynie to zmieniłem zdanie . Obrazek
Na tym zdjeciu widać obudowy , pierwsza skrzynia od lewej jest chyba z wczesnego MR, druga skrzynia jest z mojego fiata na której zjechał z FSO w 1986r , a trzecia jest poloneza caro (ohv) z 1992r . Widać że w caro prowadzili zmianę obudowy ale jakim celu to zrobili to nie wiem ...
Na pewno obudowa jest o wiele mocniejsza od poprzedniej wersji .
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Re: FSO 1500 86r

Postprzez OLO » 11 sty 2019, o 13:36

Faktycznie się róznią :)
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1224
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: FSO 1500 86r

Postprzez labik » 16 sty 2019, o 23:49

Żeberka. Może chodzi o chłodzenie?
Fiat 125p - Każdy chce go mieć, wielu może go nabyć, nie wielu ma takiego jakiego chce, garstka może się nimi cieszyć ... kochają go tacy jak ja.
labik
Forumowicz
 
Posty: 461
Dołączył(a): 16 gru 2013, o 14:52
Lokalizacja: Gryfice

Re: FSO 1500 86r

Postprzez jacek2 » 17 sty 2019, o 07:22

Obstawiam sposób mocowania rozrusznika.....
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: FSO 1500 86r

Postprzez jacek2 » 17 sty 2019, o 07:23

Obstawiam sposób mocowania rozrusznika.....
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: FSO 1500 86r

Postprzez OTRO » 17 sty 2019, o 15:57

labik napisał(a):Żeberka. Może chodzi o chłodzenie?

Od 67 do 91 nie kojarzę żeby były jakieś problemy przegrzewaniem się skrzyń biegów ,przez ten okres to jedynie został raz zmieniony częściowo odlew bo zniknął wysprzeglik
jacek2 napisał(a):Obstawiam sposób mocowania rozrusznika.....

Wątpię tą opcje bo skrzynia pochodzi z poloneza caro 92r , silnik 1,5AB...
Przed montażem planuje spuścić olej , przepłukać ją ropą ,nalać świeżego oleju i dopiero zamontować ją do auta ;)
Myślę czy nie nalać do niej , jakieś lepszej oleju niż hipol 75w90 ;)
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Re: FSO 1500 86r

Postprzez OLO » wczoraj, o 13:07

Może zwiększenie sztywności a c za tym idzie wytrzymałości? Mozę FSO szykowało sie aby wykręcic z seryjnej OHVki ponad 100KM?

A powaznie - trzeba przegrzebać katalogi części Poloneza i sprawdzić kiedy zmienił sie numer czesci.
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1224
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość