Witaj ! Anonimowy

Iskrownik

Iskrownik

Postprzez ormo » 2 mar 2017, o 21:49

Witam! Mam problem z iskrownikiem do Junaka, może ktoś mi poradzi. Iskrownik był sprawny, ale miał wyrobioną krzywkę i był problem z ustawieniem zapłonu. Rozebrałem całego, zrobiłem nowe kable cewka-kondensator-przerywacz i wymieniłem krzywkę. Teraz po złożeniu iskry nie było, zwarcia nie ma, bo jak do przerywacza podepnę inną cewkę i akumulator (zapłon bateryjny) to iskra jest. Zacząłem kombinować z przerwą na przerywaczu i jak zwiększałem iskra zaczęła się pojawiać na wyższych obrotach (iskrownik w imadle testuję wkrętarką). W rezultacie jest ładna iskra już od małych obrotów ale tylko jak przerwa jest około 5mm! Tak, 5 nie 0,5. Przerywacz zamyka się tylko na moment. O co może tu chodzić?
Avatar użytkownika
ormo
Forumowicz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 9 lip 2013, o 20:33
Lokalizacja: Mielec

Re: Iskrownik

Postprzez bruns » 2 mar 2017, o 23:23

Chodzi o to ze magnesy stałe wirnika muszą trafiać na rdzeń cewki w odpowiednim momencie przy otwieraniu się przerywacza , możesz mieć przestawioną krzywkę wzgledem wirnika .
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: Iskrownik

Postprzez Mlody_ndm » 2 mar 2017, o 23:44

Jak powszechnie wiadomo prądnica i iskrownik w Junaku to wynalazek szatana :)
Coś tam o Junakach wiem, nawet przejściówka stoi u mnie w garażu, ale nie będę się mądrzył tylko odeślę do gości z pojęciem:
http://www.dzikijunak.org/

Uderz tam, działają nieco archaicznie jako grupa dyskusyjna, ale miałem okazję poznać kilku gości od stamtąd i są OK.

Polecam też tą stronkę, założyciela miałem okazję poznać osobiście i przegadać całą noc w oczywistych okolicznościach przyrody ;)
www.junakriders.pl/
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2560
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom

Re: Iskrownik

Postprzez ormo » 3 mar 2017, o 17:13

Jeżeli chodzi o przestawienie krzywki względem wirnika to w tym iskrowniku jest to nie możliwe, klin na wirniku ustala krzywkę i tyle, z resztą już sprawdzałem czy ta krzywka nie jest jakimś wynalazkiem rzemiosła i jest o.k.
A w kwestii samego iskrownika Junaka to oczywiście potwierdzam, wiele lat już z nimi walczę. Ten np był w stanie opłakanym, wszędzie luzy, kable poprzepalane i trzymające się na dwóch drucikach, krzywka wytarta i utykał ale działał, zrobiłem go porządnie i h.. :x
Ogólnie to nie chodzi mi konkretnie o iskrownik Junaka tylko taką sytuacje w ogóle. Miałem już parę takich przypadków, np Romet ciężko pali a po włączeniu świateł gaśnie, ustawiłem mu przerwe "na pałe" 1-1,5mm i chodził pięknie. Jak dla mnie jest to nielogiczne. Im większa przerwa tum krótszy czas ładowania kondensatora = słabsza iskra, a tego nie rozumiem za cholere...
Avatar użytkownika
ormo
Forumowicz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 9 lip 2013, o 20:33
Lokalizacja: Mielec


Powrót do HYDE PARK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość