Witaj ! Anonimowy

Fiat 1.6 więcej mocy...

Re: Fiat 1.6 więcej mocy...

Postprzez andrewkar » 30 wrz 2014, o 09:17

bing17 napisał(a):Napisz mi najpierw po co w ogóle chcesz kupować tłoki ? Masz silnik już ? Pomierzyłeś go ? Sprawdziłeś tłoki które były już w silniku ?

Ale ja nie napisałem że chcę kupować tłoki. Na razie to ja nawet jeszcze nie podjąłem decyzji o motorze (DOHC vs OHV). W tym momencie jestem na etapie składania ewentualnego kosztorysu projektu i robienia planu. Także wszelkie dywagacje na temat silnika są jak najbardziej ok myślę. Przeczytałem Twoje inne posty bing17 (i innych) i tak naprawdę to wszystko jest podane jak na tacy tutaj. Jedyne czego mi brakuje to przybliżona wycena projektu najlepiej w dwóch wariantach. Po prostu muszę wiedzieć +- jaki będzie koszt całkowity (tak już mam).

Seraf, też mi się wydaje że tuning OHV byłby większym wyzwaniem i będzie bardziej oryginalny. Dobre w OHV jest właśnie to że silnik jak i części są bardzo tanie i szeroko dostępne. Minus to jego ograniczenie konstrukcyjne no ale z drugiej strony to nie ma być bolid. Wiadomo, jeżeli by doszły mody jak w tamtym polonezie OHV T to będą dodatkowe koszty.
"Because in a split second, it's gone." Ayrton Senna
Avatar użytkownika
andrewkar
Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 25 wrz 2014, o 18:24
Lokalizacja: Wielkie Księstwo Wlkp.,Poznań

Re: Fiat 1.6 więcej mocy...

Postprzez andrewkar » 30 wrz 2014, o 12:30

A co sądzicie o lekkim zwiększeniu pojemności OHV do 1679 cm poprzez zwiększenie średnicy cylindrów o 2mm?

Oryginalnie zwiększono właśnie w taki sposób pojemność z 1.5 na 1.6.
Na szczęście okazało się to możliwe, jakkolwiek grubość ścianki między 1. i 2. oraz 3. i 4. cylindrem zmniejszyła się do minimum, czyli 6 mm. Niczego więcej nie można było w ten sposób osiągnąć, jeśli nawet nie ze względu na sztywność kadłuba, to z uwagi na uszczelkę głowicową, która przy tak niewielkich odległościach między cylindrami zaczyna sprawiać poważne kłopoty.

6mm to mało ale co by się stało jak by zmniejszyć tą grubość do 4mm? Pojemność wzrosłaby do 1678 cm. Pod głowicę można by dać uszczelkę stalowo miedzianą lub inny nowoczesny wynalazek... Co wy na to?

Dodam tylko że moi magicy-mechanicy podobno kiedyś komuś zrobili taki myk i silnik pomimo katowania wytrzymywał i nie wypluwał uszczelki ani blok nie pękał. Tylko nie pamiętają czy to było rozwiercone o 1mm czy 2mm czy ch...j wile ile.

BTW, taka druciarska ciekawostka. Kolega w swoim czasie miał golfa jedynkę 1.6 albo 1.8 nie pamiętam już, uturbionego gdzie głowica była przyspawana do bloku na amen :D

EDIT: Najlepiej byłby zapewne dorwać oryginalny fiatowski 1.5 i jego rozwiercać?
EDIT 2: Walnąłem bąka. Zwiększenie o 1mm tylko!!! Tak aby 4mm zostały. Wtedy pojemność wzrosłaby do 1637 :P
Ostatnio edytowano 30 wrz 2014, o 12:35 przez andrewkar, łącznie edytowano 1 raz
"Because in a split second, it's gone." Ayrton Senna
Avatar użytkownika
andrewkar
Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 25 wrz 2014, o 18:24
Lokalizacja: Wielkie Księstwo Wlkp.,Poznań

Re: Fiat 1.6 więcej mocy...

Postprzez Lampart » 30 wrz 2014, o 12:32

nie wierze
po prostu nie wierze
STOP forumowym napinaczom
Avatar użytkownika
Lampart
Forumowicz
 
Posty: 1706
Dołączył(a): 5 mar 2012, o 17:41
Lokalizacja: warszawa/legionowo

Re: Fiat 1.6 więcej mocy...

Postprzez maciejowski » 30 wrz 2014, o 15:21

ja też. :P

jeszcze powiedz, że przyspawali aluminiową głowicę, do żeliwnego bloku. :lol:
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1510
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Fiat 1.6 więcej mocy...

Postprzez Kantman » 30 wrz 2014, o 18:34

maciejowski napisał(a):ja też. :P

jeszcze powiedz, że przyspawali aluminiową głowicę, do żeliwnego bloku. :lol:


To samo chciałem napisać :lol:
A co do fiatowskiego 1,5 rozwierconego na 1,6 to kolega OLO ma w swojej Wiśni.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestem.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.

Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
Avatar użytkownika
Kantman
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 901
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:58
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Re: Fiat 1.6 więcej mocy...

Postprzez Seraf » 30 wrz 2014, o 22:30

Co do OHV czy innych silników to jest firma która dorabia nowe elementy o wiele wytrzymalsze od oryginałów.
Co prawda z tego rozwiązania korzystają głównie osoby przy renowacji aut przedwojennych bo nowego wału korbowego nie ma opcji kupić albo kosztuje majątek.

Także 3 podpory wału to żaden problem.
11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
Avatar użytkownika
Seraf
Forumowicz
 
Posty: 875
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Płock

Re: Fiat 1.6 więcej mocy...

Postprzez bing17 » 30 wrz 2014, o 22:33

Jaką firmę masz na myśli ?
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Fiat 1.6 więcej mocy...

Postprzez Seraf » 1 paź 2014, o 20:49

Nazwy nie pamiętam ale ta firma jest w okolicach Krakowa ;)
Pisałem na tym forum już o tej firmie więc gdzieś jest pewnie jej nazwa ;)
11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
Avatar użytkownika
Seraf
Forumowicz
 
Posty: 875
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Płock

Re: Fiat 1.6 więcej mocy...

Postprzez andrewkar » 2 paź 2014, o 12:37

maciejowski napisał(a):ja też. :P

jeszcze powiedz, że przyspawali aluminiową głowicę, do żeliwnego bloku. :lol:

No właśnie dziwnie brzmi ale coś tam porobili. Będę miał chwilę to się dowiem i opisze co było.

No właśnie, jaka to firma z Krakowa Seraf? Domyślam się po mrugnięciu okiem że coś znanego. Możesz napisać na priv?

Tutaj taki filmik dla ducha (pewnie widzieliście) http://www.youtube.com/watch?v=KQCIiyhywGc

BTW, jak macie jakiekolwiek materiały lub namiary na temat rajdowych fiatów i możecie się tym podzielić to będę cholernie wdzięczny. Szczególnie na temat podwozia i silników...

Pozdro
"Because in a split second, it's gone." Ayrton Senna
Avatar użytkownika
andrewkar
Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 25 wrz 2014, o 18:24
Lokalizacja: Wielkie Księstwo Wlkp.,Poznań

Poprzednia strona

Powrót do TUNING

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość