Witaj ! Anonimowy

Gleba, oto jest pytanie.

Re: Kazik , Fiat 125p 1.5 ME 91'

Postprzez bing17 » 18 lut 2014, o 20:14

Zamiast wypierać się wiekiem, napisz coś merytorycznego na temat prymitywności metod o jakich mówimy. Wszak masz prawie 50 lat, młotkowanie czy jak kto lubi hamrowanie resorów nie powinno być Ci obce. Wytłumacz nam, młodym, co jeszcze złego w przycinaniu sprężyn wraz z doginaniem sprężyn tego typu jaką mamy w 125p. Co innego cięcie sprężyn progresywnych, ale tutaj mówimy o zwykłych sprężynach o charakterystyce liniowej. Z chęcią się dowiem czegoś innego od "dinozaura" :lol:
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Kazik , Fiat 125p 1.5 ME 91'

Postprzez BORYS » 18 lut 2014, o 21:05

bruns napisał(a):bruns w kwietniu kończy 50 lat


Bedzie, bedzie zabawa! Bedzie sie dzialo... ;)

Bruns, udalo Ci sie kiedys choc na moment ten kij wyjac?
BORYS
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2012
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:21
Lokalizacja: Lëtzebuerg

Re: Kazik , Fiat 125p 1.5 ME 91'

Postprzez bruns » 18 lut 2014, o 21:23

Wiekiem się nie wypieram chociaż mam większy staż przy naprawie samochodów niż średni wiek użytkowników tego forum . Fiat 125p jaki jest każdy wie .
Dychawiczna OHV , slabe zawieszenia i takie same hamulce . Wszystko przestażałe konstrukcyjnie z lat 30-tych . Do tego dodać brukwianą jakość materiałów z jakich całość wykonano .
Dla tego nie widzę sensu obniżania zawieszenia aby nadać mu cech sportowych , takim padalcu co ledwo się rozpedza i ledwo hamuje .
Osiągów ani właściwości trakcyjnych przez zrobienie 'gleby" nie poprawimy , a wręcz odwrotnie . Każdy zjazd z krawężnika lub parkowanie jest problemem , więc jaki jest sens obniżanie ? Tylko lans ?
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: Kazik , Fiat 125p 1.5 ME 91'

Postprzez bing17 » 18 lut 2014, o 21:35

Nadal nie napisałeś dlaczego uważasz metody jakie tutaj przedstawiono za prymitywne.
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Kazik , Fiat 125p 1.5 ME 91'

Postprzez Wujo » 18 lut 2014, o 21:58

bruns napisał(a):Róbcie wszystko co chcecie , ale zglebione auto to jest totalna gleba i wiocha ! Niżej z wieśtuningiem upaść nie można.

Bzdury gadasz.


Ja WARBIEGO chce dac na glebe i szeroką stal bo - niepodoba mi sie na seryjnych kółkach i z przeswitem na 2 ręki. Nie krzywdzę auta dlatego ze zawsze mozna powrócic do orginału.
Avatar użytkownika
Wujo
Forumowicz
 
Posty: 695
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Knurów

Re: Kazik , Fiat 125p 1.5 ME 91'

Postprzez bruns » 18 lut 2014, o 22:02

Bing , a widzisz jakiś profesjonalizm w wyprostowaniu resorów młotkiem aby dyfer opierał się na odbojach , i obcięciu sprężyn kątówką bez doginania końcówek ?
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: Kazik , Fiat 125p 1.5 ME 91'

Postprzez Rost » 18 lut 2014, o 22:14

bruns napisał(a):Bing , a widzisz jakiś profesjonalizm w wyprostowaniu resorów młotkiem aby dyfer opierał się na odbojach , i obcięciu sprężyn kątówką bez doginania końcówek ?

bing17 napisał(a):Wytłumacz nam, młodym, co jeszcze złego w przycinaniu sprężyn wraz z doginaniem sprężyn tego typu jaką mamy w 125p.


Jeśli chodzi o resory to nie mówi tu nikt o klepaniu na płasko, zresztą klepanie resorów w tą czy w drugą stronę to dość powszechny zabieg szczególnie w samochodach terenowych.

raggamuffinek, jak chcesz to gleb, tylko bez przesady bo gleba imo jest ładna, ale tylko do pewnego stopnia i pamiętaj o budzie, nie próbuj wsadzać sztywniejszych sprężyn i sklepanych, sztywniejszych resorów do budy, która woła o remont blacharski bo możesz zrobić krzywdę nie tylko sobie ale tez innym, czy pasażerom, czy pieszym czy też innym uczestnikom ruchu ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Rost
Forumowicz
 
Posty: 212
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:07
Lokalizacja: Rybnik

Re: Kazik , Fiat 125p 1.5 ME 91'

Postprzez Marcin125p » 18 lut 2014, o 22:19

bruns napisał(a):Bing , a widzisz jakiś profesjonalizm w wyprostowaniu resorów młotkiem aby dyfer opierał się na odbojach , i obcięciu sprężyn kątówką bez doginania końcówek ?

Jest gleba i gleba. Gleba na pół palca (z małej litery ;) ) wzbudza mą wesołość i podobne odczucia do Twoich, ale gleba taka jak w Kantmana Oliwce jest zupełnie smaczna.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4500
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: Kazik , Fiat 125p 1.5 ME 91'

Postprzez mardom89 » 18 lut 2014, o 23:41

Marcin125p napisał(a):ale gleba taka jak w Kantmana Oliwce jest zupełnie smaczna.


To Kantmana oliwka jest zglebiona? bo mi się obiło o uszy, że efekt gleby to jest tylko, nazwę to, złudzenie optyczne ;)
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV"Władek"
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1.6 GSi "Kulfon"
FSO Polonez ATU 98' 74e 1.6 GSi"Sylweriusz"
forum fiat 125p forum fso 125p klub 125p
Avatar użytkownika
mardom89
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3540
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gleba, oto jest pytanie.

Postprzez Kantman » 19 lut 2014, o 19:29

Cóż ma napisać? :D
Oliwka ma ori spręzyny, których od momentu założenia w FSO w 76r nikt nie tykał, siedzi tam cięższy motor i cięższa skrzynia niż ochałapka, więc jest taki efekt. Natomiast z tyłu są zmęczone resory do których dołożyłem trzecie pióro.
Ot cała filozofia obniżonej Oliwki :D
Nie podoba mi się fiat z podniesioną dupą, bo wygląda jak wóz rolnika co wozi kartofle na targ :lol:
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestem.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.

Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
Avatar użytkownika
Kantman
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 901
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:58
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do TUNING

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość