Strona 1 z 1

Silnik FIAT 2000 turbo

PostNapisane: 1 lut 2014, o 01:44
przez woy-78
Pytanie,

czy ktoś z Was miał do czynienia z silnikiem z Fiata Cromy 2000 turbo
znajomy, który posiadał taki twierdził że posiadał on odlane fabrycznie łapy do montowania
go zarówno wzdłuż jak i w poprzek samochodu. Czy tego typu jednostka pasowałaby do 125p?

ps.
te same silniki były chyba montowane w Lanciach /Kappa?/

Re: Silnik FIAT 2000 turbo

PostNapisane: 1 lut 2014, o 09:35
przez bing17
Podobne silniki były montowane w Fiatach i Lanciach. Croma Turbo ma przede wszystkim blok bez wałków balansujących, a silnik z Kappy już je ma. Poza tym, w Cromie była głowica 8v, a w Kappie 16v. Różnic na pewno jest jeszcze więcej jak np. kolektory dolotowe itd. ale nie miałem wiele styczności z tymi silnikami, więc nic konkretnego nie napiszę.
Silnik 16v Turbo widziałem w Polonezie
http://www.youtube.com/watch?v=LzThCdWa9T8
Mimo, że ten silnik jest rozwinięciem starego DOHC to upchanie go do komory Poloneza jest trudniejsze. Kolega Święty teraz szykuje taki swap i od niego jak coś możesz na bieżącą dowiadywać się co jak zrobić.

Re: Silnik FIAT 2000 turbo

PostNapisane: 29 kwi 2016, o 14:55
przez Seraf
Odnośnie silnika z Cromy Turbo to były 2-3 wersje tego silnika.
Na pewno do 1990 włącznie nie miały wałków balansujących.
Z wprowadzeniem Cromy Mk2 w 1991 wałki balansujące były już we wszystkich silnikach 8V .
Zaś jeśli chodzi o Lancia Thema to wałki były zawsze.
Zresztą Thema była bardziej luksusowym autem i tam wszelkie nowinki techniczne były jako pierwsze.

Aczkolwiek wałki można zablokować jeśli komuś przeszkadzają.

Co do bloków silnika to do 1990 były czasami nawet śruby pod łapy do tylnego napędu.
Więc ogólnie z blokiem od przednionapędówek nie ma problemu, żeby założyć do tylnego napędu.
Problem jest z głowicą, a raczej umiejscowieniem termostatu.