Strona 9 z 10

Re: Tuning silnika OHV

PostNapisane: 14 mar 2014, o 20:22
przez kalamita
Mam podobne pytanie jak Seraf tylko w przypadku fiata? jeszcze nic nie mam zrobione ale coś na pewno będzie. I mam pytanie czy korby z 1.5 polda pasują do silnika fiata?

Re: Tuning silnika OHV

PostNapisane: 15 mar 2014, o 00:05
przez Kantman
Korby pasują.

Re: Tuning silnika OHV

PostNapisane: 3 sie 2014, o 09:39
przez LYsY
Mam pytanie. Czy da się i jakim nakładem pracy - wrzucić silnik 1,6GSI do 125p? Zrobiłem Fiata z zewnątrz i chciałem nieco poprawić mu osiągi. Więc jak czytam forum, to mam do wyboru swap na jakiś DOHC, na rovera, może właśnie na GSI albo alternatywnie małą rzeźbę na OHV (kolektor z GSI, kanały dolotowe, głowica). Co wg Was jest najrozsądniejszym pomysłem?

Gdyby udało mi się osiągnąć mniej więcej 90KM, byłoby dla mnie OK :)

Re: Tuning silnika OHV

PostNapisane: 3 sie 2014, o 12:04
przez OTRO
Ja aktualnie taki silnik GSI mam w fiacie tylko przerobiony na gażnik bo nie chciałem się pchać w kable i mieć tradycyjny wygląd .
Co do osiągów to przy motorze do 180km/h rozwinie .silnik jest bardziej wytrzymalszy niż fiatowskie i najważniejsze jest ciszysz niż nasz fiatowski . Ta mała rzeźba ci dużo nie da lepiej przerzucić na rovera na 1.4 bo chociaż bez roboty mam sto koni ;)

Re: Tuning silnika OHV

PostNapisane: 16 sie 2014, o 16:22
przez LYsY
OK Koledzy, to zabieram się za minimalną przeróbkę silnika (fiatowski, 1500, 115C)

Czyli:
- kolektor wydechowy z GSI
- tak jak było napisane na początku wątku - dysza hamująca 220 i rurka emulsyjna F-35 do pierwszej gardzieli.
- wyrównanie kanałów dolotowych i wylotowych z kolektorami
- lekkie przycięcie wlotu filtra powietrza i wyprowadzenie go za pomocą jakiejś rury harmonijkowej do przedniego grilla (żeby brał zimne powietrze).

Tu pytania:
1. Do rozrusznika muszę kupić taką głowiczkę?
http://allegro.pl/wyprzedaz-nowa-glowic ... 95103.html

2. Czy to jest prawidłowa rurka F35?
http://www.eter-mot.info/index.php?1200 ... na-gaznika

3. Czy ma sens ten kolektor owinąć taśmą termoizolacyjną?

4. Czy są jakieś "lepsze" filtry powietrza do typowej okrągłej puchy, które są bardziej przelotowe? Znalazłem K&N, ale kosztuje 50EUR :mrgreen:

5. Czy ma sens kupić puszkę filtra z silnika polonezowskiego?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Re: Tuning silnika OHV

PostNapisane: 16 sie 2014, o 19:38
przez arnold
Rurki nie wymienialbym, a puszka z poloneza ma inaczej wyprowadzona odme. Głowica powinna pasować.

Re: Tuning silnika OHV

PostNapisane: 16 sie 2014, o 22:46
przez OLO
Puszka filtra będzie pasować. Czy jest sens? Skoro chcesz się bawić we wlot zimnego powietrza to spróbuj. Tyle że w 125p najlepiej wyjać jeden reflektor żeby włożyć rurę :)
A rurki wymieniamy na F30 na obu. Nie na F35.
Wkładki filtra olej. Kupuj świeży co 5 tysięcy km filtrona albo sędziszów. podróbki (np daewoo) mają mniejszą powierzchnię filtrującą (krótsza harmonijka jak się ją rozwinie)

Re: Tuning silnika OHV

PostNapisane: 17 sie 2014, o 16:00
przez LYsY
Czy ktoś z Was kiedykolwiek i gdziekolwiek widział do dostania kierownicę powietrza do puszki filtra?

Coś takiego:

Obrazek

pozdr

Re: Tuning silnika OHV

PostNapisane: 17 sie 2014, o 16:48
przez Ćmaga
Rurka F35 jest do dupy, możesz zmienić dyszę główną paliwową na I przelocie ze 120 na 125, nie wiem jak w normalnym silniku ale u mnie w odprężonym jest duża różnica a spalanie po dobrej regulacji takie same.

Re: Tuning silnika OHV

PostNapisane: 17 sie 2014, o 23:07
przez arnold
No i można zmniejszać dyszę hamującą na drugim przelocie.