Witaj ! Anonimowy

Tuning silnika OHV

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez bruns » 23 sty 2014, o 19:14

Kantman napisał(a):Oj, w głowicy jest co robić, towaru do zebrania w kanałach sporo :D

Nie tylko głowica . Jak wymieniałem dwururkę , to połączenie z kolektorem wydechowym , miało przesunięcie na jednym otworze 5 mm , na drugim 7 mm . Jak to działało ?
Szlifierka prosta , ściernica trzpieniowa i rzeźba w żeliwnym kolektorze od spodu samochodu z kanału . Łatwo nie było bo dostęp paskudny , ale się udało skorygować i poprawić błędy fabryczne .
Często jest tak że wystarczy poprawić błędy montażowe i skorygować niedokładności odlewnicze aby silnik odzyskał moc , moment obrotowy i spadło zużycie paliwa .
Od tego trzeba zaczynać a dopiero później zaczynać zabawę ze zwiększeniem stopnia sprężania i odchudzaniem koła zamachowego .
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Kantman » 23 sty 2014, o 19:15

Mogę Ci jutro podać średnicę na wydechu, bo mam akurat na warsztacie 1600, ssące już wydarłem na ok 32mm, ale były coś ok 30mm. :D
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestem.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.

Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
Avatar użytkownika
Kantman
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 927
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:58
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez bruns » 23 sty 2014, o 19:21

Ważne jest idealne przejście kanałów w głowicy do kolektorów . Każde przesunięcie otworów lub wystająca uszczelka robi zawirowanie , zwiększa opór i pogarsza wymianę ladunku .
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez bing17 » 23 sty 2014, o 19:38

Kantman napisał(a):Mogę Ci jutro podać średnicę na wydechu, bo mam akurat na warsztacie 1600, ssące już wydarłem na ok 32mm, ale były coś ok 30mm. :D

Ale na całej długości dałeś 32mm ? Darłeś od góry czy od dołu ? Przejście w strefę przyzaworową ruszałeś ?
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2942
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Kantman » 30 sty 2014, o 19:56

Darłem z góry i z dołu.
32 mm przy zaworach, ok 35 mm na wyjściu do kolektora, tyle ma uszczelka więc musiałem wyrównać,
ścięte prowadnice i ścięty garbik przy przejściu w strefę przyzaworową, tak jak w książce Crofta.
Wydechu na razie nie ruszałem z braku czasu.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestem.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.

Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
Avatar użytkownika
Kantman
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 927
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:58
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Seraf » 25 lut 2014, o 22:00

Czy ktoś przerabiał ohv na 2 gaźniki?
Gdzieś o tym czytałem że ktoś tak zrobił i całkiem nieźle to chodziło, ale nie mogę tego teraz odnaleźć.
11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
Avatar użytkownika
Seraf
Forumowicz
 
Posty: 877
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Płock

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez kierowcapks » 25 lut 2014, o 22:11

Avatar użytkownika
kierowcapks
Forumowicz
 
Posty: 458
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:31
Lokalizacja: Puławy

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Kantman » 25 lut 2014, o 22:15

Tutaj masz OHV na 4 gaźnikach, nieźle zapyla ;)
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= ... &start=140
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestem.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.

Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
Avatar użytkownika
Kantman
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 927
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:58
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez bing17 » 25 lut 2014, o 22:24

Seraf napisał(a):Czy ktoś przerabiał ohv na 2 gaźniki?
Gdzieś o tym czytałem że ktoś tak zrobił i całkiem nieźle to chodziło, ale nie mogę tego teraz odnaleźć.

Jakie gaźniki masz na myśli ?
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2942
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Seraf » 25 lut 2014, o 22:35

bing17 napisał(a):
Seraf napisał(a):Czy ktoś przerabiał ohv na 2 gaźniki?
Gdzieś o tym czytałem że ktoś tak zrobił i całkiem nieźle to chodziło, ale nie mogę tego teraz odnaleźć.

Jakie gaźniki masz na myśli ?


To nie były gaźniki o motocykla ;) Webera jakieś z tego co kojarze.

Kantman napisał(a):Tutaj masz OHV na 4 gaźnikach, nieźle zapyla ;)
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= ... &start=140


Zawsze mnie zastanawiało czy lepiej robić 1600 na gaźniku czy lepiej na wtrysku 1 lub wielopunktowym.
Jak będe mial czas i kierowce to ustawie 125p z 1.6 CB 87km i poloneza z gsi 84km to sprawdze ktory lepiej pójdzie ;)
11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
Avatar użytkownika
Seraf
Forumowicz
 
Posty: 877
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Płock

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do TUNING

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość