Witaj ! Anonimowy

Tuning silnika OHV

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez krol1313 » 18 sty 2014, o 16:30

Marcin125p napisał(a):Ale co rozumiesz przez:
bubuja1 napisał(a):Przerabiał ktoś temat wału/panewek i trzech podpór?

Bo jeśli chodzi o dołożenie jeszcze dwóch brakujących panewek, tak jak ja to zrozumiałem, i pewnie OLO podobnie, to się nie dziw że feriami powiało ;)
Bez obrazy, ale pytania techniczne lepiej zadawać wprost i dokładnie, by nie być źle odebranym.
krol1313 napisał(a):zmienić silnik na taki co ma 5 podpór wału.....
i dać spokój z tuningiem ohv

Tu się nie zgodzę. Jak ma chłop chęci, zapał i świadomość ograniczeń niech robi. Ja sam robię kapitalkę 115C, a przecież 4 lata temu, jak zaczynałem, taniej i efektywniej było kupić poldorovera i siać pogrom na drogach, zamiast rzeźbić w gównie ;)


kapitalka jak najbardziej, głowica-poprawienie fabryki też, ale reszta to rzeźba w gównie i wydatek na marne kasy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1495
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Marcin125p » 18 sty 2014, o 16:38

Ale jest wyzwanie i zabawa. Nie wszystko musi być racjonalne. Sam fakt posiadania starego auta jest niekoniecznie racjonalny, więc czemu, jak ktoś ma chęci, wiedzę i środki nie pobawić się w poprawianie fabryki? Nawet jeśli można by za tę kasę kupić dobre, nowe auto. Jego kasa, jego auto.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez bubuja1 » 18 sty 2014, o 16:45

Zgadza się ;-) racjonalnie nie powinno się remontować fiatów tylko powinno się kupować perfekcyjnie zachowane...
Jest to sztuka dla sztuki, ktoś to robi bo ma sentyment ;-)

Jakaś obróbka wału, może lepsze panewki?
bubuja1
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10 mar 2012, o 11:08
Lokalizacja: Łowicz

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Seraf » 18 sty 2014, o 19:20

OHV potrafią wytrzymać bez remontu więcej niż osławione silniki rovera(nie piszę że to reguła).
Na forum poloneza nie raz trafiają się OHVki z przebiegiem ponad 400 tyś km, w których panewek nikt nie robił.

Zasada jazdy OHVką jest bardzo prosta: nie wolno przyspieszać poniżej 2-2,5 tyś obr/min bo wtedy wykończymy panewki w kilkanaście tysięcy km albo i mniej, dlatego samochody od dziadków potrafia mieć tak mocno zniszczone panewki.
Ogólnie lepiej nie schodzić poniżej 2 tyś obr/min.
Zresztą jak ktoś jeździ ohv to wie że wtedy strasznie drży silnik, a przy okazji karoseria i aż serce boli jak się wtedy samochód męczy.
Oczywiście każdy samochód trzeba wyczuć i wtedy czuć kiedy auto się męczy, a kiedy jest ok.
Wiadomo że ze zbyt wysokimi obrotami też nie ma co przesadzać bo to nie jest silnik zbudowany do jazdy rajdowej.

Co do wału to jest pewna firma w polsce która napawuje wały specjalnym stopem bardzo wytrzymałych metali(dużo lepszym niż materiał z którego jest wał).
Następnie dopasowują panewki odpowiedniej grubości do napawanego wału.
Nie pamietam dokładnie, ale chyba daliby radę zrobić nowy wał na zamówienie.

Niestety nazwy firmy nie pamietam, ale mogę się dowiedzieć.
Na pewno taka usługa jest droga bo mój znajomy wysyła do tej firmy wały z samochodów z lat 40-tych i starszych gdzie zdobycie nowego wału lub nawet używanego graniczy czasami z cudem.

Po takim wzmocnieniu pewnie można wtedy bawić się zaawansowany tuning OHV.
Ja osobiście radzę przywrócić fabryczne parametry silnika, dobrze ustawić zapłon, gaźnik oraz spasować otwory ssące i wydechowe w głowicy z otworami w kolektorach. Zresztą to co napisałem napisali już wielokrotnie koledzy z forum.
Na pewno już wtedy poczujesz różnice.

Są osoby ktore zamontowały do OHV turbiny i silniki nie wybuchają, a panewki nie są wymieniane co 10 tyś km ;)
Także ja bym się tak mocno nie rozczulał nad tymi 3 podporami.
11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
Avatar użytkownika
Seraf
Forumowicz
 
Posty: 877
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Płock

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez bubuja1 » 18 sty 2014, o 22:35

Seraf napisał(a):Niestety nazwy firmy nie pamietam, ale mogę się dowiedzieć.

Byłbym wdzięczny za jakieś info...
bubuja1
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10 mar 2012, o 11:08
Lokalizacja: Łowicz

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez maciejowski » 18 sty 2014, o 23:08

o dwóch takich co nie wiedziało, że się nie da
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=40723.0
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic= ... ;topicseen
co prawda nie 115c, a cb, ale też ohv-ka.
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1530
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Seraf » 22 sty 2014, o 22:42

bubuja1 napisał(a):
Seraf napisał(a):Niestety nazwy firmy nie pamietam, ale mogę się dowiedzieć.

Byłbym wdzięczny za jakieś info...


To prawdopodobnie ta firma: http://www.jurgal.com.pl/pl/firma.php
Jeszcze można założyć sportowy wałek rozrządu świątek lub rewar.
11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
Avatar użytkownika
Seraf
Forumowicz
 
Posty: 877
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Płock

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez bing17 » 22 sty 2014, o 22:53

Jeśli chodzi o moc, to największy potencjał jest w głowicy, zasilaniu i wydechu.
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2938
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Kantman » 23 sty 2014, o 18:32

Oj, w głowicy jest co robić, towaru do zebrania w kanałach sporo :D
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestem.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.

Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
Avatar użytkownika
Kantman
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 927
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:58
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez bing17 » 23 sty 2014, o 18:55

Mógłby ktoś podać średnice kanałów w 1500 i w 1600 z Poloneza? Kiedyś w pracy to mierzyłem to pamiętam, że roboty jest masa. Najlepiej średnice przy wejściu i przed prowadnicą w przypadku dolotów.
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2938
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do TUNING

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość