Witaj ! Anonimowy

Tuning silnika OHV

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez kalamita » 14 mar 2014, o 20:22

Mam podobne pytanie jak Seraf tylko w przypadku fiata? jeszcze nic nie mam zrobione ale coś na pewno będzie. I mam pytanie czy korby z 1.5 polda pasują do silnika fiata?
kalamita
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 sty 2014, o 20:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Kantman » 15 mar 2014, o 00:05

Korby pasują.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestem.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.

Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
Avatar użytkownika
Kantman
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 901
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:58
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez LYsY » 3 sie 2014, o 09:39

Mam pytanie. Czy da się i jakim nakładem pracy - wrzucić silnik 1,6GSI do 125p? Zrobiłem Fiata z zewnątrz i chciałem nieco poprawić mu osiągi. Więc jak czytam forum, to mam do wyboru swap na jakiś DOHC, na rovera, może właśnie na GSI albo alternatywnie małą rzeźbę na OHV (kolektor z GSI, kanały dolotowe, głowica). Co wg Was jest najrozsądniejszym pomysłem?

Gdyby udało mi się osiągnąć mniej więcej 90KM, byłoby dla mnie OK :)
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
- Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
LYsY
Forumowicz
 
Posty: 562
Dołączył(a): 13 cze 2013, o 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez OTRO » 3 sie 2014, o 12:04

Ja aktualnie taki silnik GSI mam w fiacie tylko przerobiony na gażnik bo nie chciałem się pchać w kable i mieć tradycyjny wygląd .
Co do osiągów to przy motorze do 180km/h rozwinie .silnik jest bardziej wytrzymalszy niż fiatowskie i najważniejsze jest ciszysz niż nasz fiatowski . Ta mała rzeźba ci dużo nie da lepiej przerzucić na rovera na 1.4 bo chociaż bez roboty mam sto koni ;)
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2016
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez LYsY » 16 sie 2014, o 16:22

OK Koledzy, to zabieram się za minimalną przeróbkę silnika (fiatowski, 1500, 115C)

Czyli:
- kolektor wydechowy z GSI
- tak jak było napisane na początku wątku - dysza hamująca 220 i rurka emulsyjna F-35 do pierwszej gardzieli.
- wyrównanie kanałów dolotowych i wylotowych z kolektorami
- lekkie przycięcie wlotu filtra powietrza i wyprowadzenie go za pomocą jakiejś rury harmonijkowej do przedniego grilla (żeby brał zimne powietrze).

Tu pytania:
1. Do rozrusznika muszę kupić taką głowiczkę?
http://allegro.pl/wyprzedaz-nowa-glowic ... 95103.html

2. Czy to jest prawidłowa rurka F35?
http://www.eter-mot.info/index.php?1200 ... na-gaznika

3. Czy ma sens ten kolektor owinąć taśmą termoizolacyjną?

4. Czy są jakieś "lepsze" filtry powietrza do typowej okrągłej puchy, które są bardziej przelotowe? Znalazłem K&N, ale kosztuje 50EUR :mrgreen:

5. Czy ma sens kupić puszkę filtra z silnika polonezowskiego?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
- Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
LYsY
Forumowicz
 
Posty: 562
Dołączył(a): 13 cze 2013, o 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez arnold » 16 sie 2014, o 19:38

Rurki nie wymienialbym, a puszka z poloneza ma inaczej wyprowadzona odme. Głowica powinna pasować.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4378
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez OLO » 16 sie 2014, o 22:46

Puszka filtra będzie pasować. Czy jest sens? Skoro chcesz się bawić we wlot zimnego powietrza to spróbuj. Tyle że w 125p najlepiej wyjać jeden reflektor żeby włożyć rurę :)
A rurki wymieniamy na F30 na obu. Nie na F35.
Wkładki filtra olej. Kupuj świeży co 5 tysięcy km filtrona albo sędziszów. podróbki (np daewoo) mają mniejszą powierzchnię filtrującą (krótsza harmonijka jak się ją rozwinie)
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1178
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez LYsY » 17 sie 2014, o 16:00

Czy ktoś z Was kiedykolwiek i gdziekolwiek widział do dostania kierownicę powietrza do puszki filtra?

Coś takiego:

Obrazek

pozdr
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
- Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
LYsY
Forumowicz
 
Posty: 562
Dołączył(a): 13 cze 2013, o 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Ćmaga » 17 sie 2014, o 16:48

Rurka F35 jest do dupy, możesz zmienić dyszę główną paliwową na I przelocie ze 120 na 125, nie wiem jak w normalnym silniku ale u mnie w odprężonym jest duża różnica a spalanie po dobrej regulacji takie same.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 690
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez arnold » 17 sie 2014, o 23:07

No i można zmniejszać dyszę hamującą na drugim przelocie.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4378
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do TUNING

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości