Witaj ! Anonimowy

Tuning silnika OHV

Tuning silnika OHV

Postprzez Seraf » 25 maja 2013, o 19:03

Czy ktoś zajmowal sie tuningiem tego silnika?
Mam obecnie Fiata z silnikiem 1.6 CB i chciałbym zwiększyć moc. Skrzynie mam czwórkę bo bardziej mi zależy na przyspieszeniu niż na predkości maksymalnej.
Chetnie zobacze co macie do zaproponowania.
Obecnie wiem tylko o tym ze wymiana kolektora ssącego na ten z silnika fiatowskiego i zmiana wydechu na polaczenie elementow z polonezow caro i plusa zapewnia kilka koni wiecej i lepsza kulture pracy.
11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
Avatar użytkownika
Seraf
Forumowicz
 
Posty: 875
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Płock

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez arnold » 25 maja 2013, o 19:11

Odsyłam do książki usprawnienia poloneza.
A co do skrzyni czwórki, a piątki. HAHA, to są te same skrzynie tylko pięć ma w dupce dodany ten nadbieg. Czwarty bieg w skrzyniach fiat-polonez to jest 1:1. Wałek główny jest sprzęgnięty z walkiem sprzęgłowym.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4378
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez krol1313 » 25 maja 2013, o 21:08

Proponuje kolektor wydechowy z Poloneza GSI, kolektor ssący okrągły z silnika 115c, do tego porting głowicy.......
Tego silnika nie ma sensu tuningować bo ma tylko 3 podpory wału. Lepiej włozyc inną jednostkę.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1464
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Seraf » 26 maja 2013, o 13:45

arnold napisał(a):Odsyłam do książki usprawnienia poloneza.
A co do skrzyni czwórki, a piątki. HAHA, to są te same skrzynie tylko pięć ma w dupce dodany ten nadbieg. Czwarty bieg w skrzyniach fiat-polonez to jest 1:1. Wałek główny jest sprzęgnięty z walkiem sprzęgłowym.

Chodziło mi o to że w związku ze skrzynia byl inny most z tego co pamietam. Albo to tylko miedzy silnikiem 1.5 i 1.6 byla roznica z przelozeniem mostu bo 1.5 ma 10/41 a 1.6 11/43 ;)
A wszystkie fiaty mialy przelozenie chyba 10/41. Wiec u mnie jest taki most bo tylko silnik wymienilem ;)
Skrzynie to sory rzeczywiscie one tylko tym nadbiegiem sie różniły.


oczywiscie te kolektory to najtansza opcja i poprawiajaca prace silnika. A odnosnie 3 podpor to mozna zrobic ograniczenie obrotow ;)
11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
Avatar użytkownika
Seraf
Forumowicz
 
Posty: 875
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Płock

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez arnold » 26 maja 2013, o 14:31

No wiesz szukanie mocy w tym silniku odbywa się na wysokich obrotach ze wzoru Ms= (p*V*n)/2, gdzie:
Ms – moc silnika
p – średnie ciśnienie użyteczne
V – objętość skokowa silnika
n – prędkość obrotowa silnika.

Więc można kręcić silnik, ale oprócz podpór dochodzą do tego bezwładności rozrządu.

Tak przełożenia się różniły w moście (nie wiadomo jak wyglądało to w legendarnym 1.6 Me ;) ) Ale przy tym moście i silniku to przyspieszenia będą ładne i nie dziwię Ci się że chcesz przy tym pozostać.

Podsumowując,
-obróbka gaźnika (zlikwidowanie zadziorów- artykuł OLO na FSO AK)
-obróbka kolektorów i czyli wymiana wlotu i wylotu ;)
-porting głowicy

od siebie: jak chcesz zrzucać głowę to wypolerować można też denka tłoków

No i możesz zrobić gaźnik:
Na pierwszym przelocie zastosować dyszę hamującą 220 zamiast 230 i rurkę emulsyjną f-30 zamiast f-35 ;)
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4378
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Seraf » 26 maja 2013, o 17:10

No to się rozumiemy ;)
Skrzynię V mogę wrzucić w ramach oszczędności paliwa ewentualnie ;)
Odnośnie gaźnika to musiałbym znaleźć taką dyszę i rurkę, a to podejrzewam proste nie będzie.
Jeśli chodzi o FSO AK to tak myślałem że wkońcu tam trafię jak chce coś robić z tym silnikiem.
Obecnie mam gaźnik z elektrodyszą i powyżej 80 km/h słabo się zbiera 125p. Może w tygodniu założe gażnik bez elektrodyszy, który mam wyczyszczony to się poprawi.

Największy plus montażu tego silnika to to że 125p ma dużo lżejszą budę od poloneza.
Co porównując z silnikiem Rovera np w Caro i mając w 125p krótsze przełożenie mostu i w silniku CB większy moment obrotowy przy niższych obrotach może się okazać że Poldorover nie da rady nas wyprzedzić :D

A jeszcze jak chlopakowi z tego poloneza powiemy, że mamy silnik który był kiedyś w jego polonezie i przekładka zajeła nam godzine podczas gdy jemu kilka dni to dopiero będzie miał mine :lol:
11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
Avatar użytkownika
Seraf
Forumowicz
 
Posty: 875
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Płock

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez arnold » 26 maja 2013, o 17:14

Dobranie takich elementów to nie jest problem. Tylko poszukać. Można szperać w złomowych gaźnikach. Na drugim przelocie każdy polonez ma F-30. Dysza 220 to dysza z 115C. Można włożyć 210 ale nie wiem jak to wpłynie na zużycie paliwa..
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4378
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez OLO » 26 maja 2013, o 23:11

doprowadzić do fabrycznego stanu, dołożyć fabryczne lepsze części (kolektory jak powyżej, elektroniczny zapłon, ew powiększenei gardzieli i lepszy wlot do filtra) można poprawić przejscie kanałów, kanały i zawory. Koniec. Więcej nie ma sensu się bawić.
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1178
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Tailgunner » 5 cze 2013, o 19:04

najwięcej można uzyskać zrobieniem gaźnika i odpowiednim filtrem powietrza (puszka trzeba wywalić bo zamula) + odpowiednio ustawiony zapłon

kolektor gsi to błąd, jesty on zbyt krótki, źle robi na moc. Lepsze jest żeliwo i portki te proste

luzy zaworowe 0.10/0.20

kolektor ssący oczywiście okragły

lekki zamach + skrzynia 4 biegowa z prostym lewarkiem + dyfer 4.3

jeśli sie komuś bardziej chce to wtedy : tuning wałka, tuning i mocne planowanie głowicy

dołu nie ma co ruszać, byle by był zdrowy
Tailgunner
Forumowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 5 mar 2012, o 20:19
Lokalizacja: Tarnów

Re: Tuning silnika OHV

Postprzez Lampart » 5 cze 2013, o 19:34

Panowie a taki filtr powietrza daje coś mocy ?
http://ocdn.eu/images/pulscms/NzE7MDMsM ... 3433af.jpg
STOP forumowym napinaczom
Avatar użytkownika
Lampart
Forumowicz
 
Posty: 1706
Dołączył(a): 5 mar 2012, o 17:41
Lokalizacja: warszawa/legionowo

Następna strona

Powrót do TUNING

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość