Witaj ! Anonimowy

Luzy w kierownicy.

Luzy w kierownicy.

Postprzez TaxiStanek » 28 maja 2013, o 22:34

Witam!
Pojeździłem ostatnio swoim kantem tu i ówdzie po dość nie równych drogach(szutrowo -piaskowych). I dzis gdy poszedłem go garażu i nie odpaliłem jeszcze silnika zauważyłem luzy w kierownicy(taki pusty luz) w prawo w lewo i po tym luzie dopiero opór.
Moje pytanie brzmi gdzie szukać mam przyczyny tego luzu? w przekładni kierowniczej czy może w jakiś końcówkach(chodź dodam że nic nie puka i nie stuka podczas jazdy )
Chciał bym się za to zabrać i wyeliminować tą powstałą wadę.
Z góry dzięki za podpowiedz.
pozdrawiam!
-Fiat FSO 125p rok 1991 WPT 1313
-VW Sharan LF 2006r
TaxiStanek
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 16:58
Lokalizacja: MALBORK

Re: Luzy w kierownicy.

Postprzez Marcin125p » 28 maja 2013, o 22:40

Bez wjechania na podnośnik/kanał i sprawdzenia naocznie nikt nie powie Tobie nic więcej, niż teraz wiesz. To może być wszystko.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4530
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: Luzy w kierownicy.

Postprzez TaxiStanek » 31 maja 2013, o 17:51

ok dzięki już znalazłem przyczynę.Luzy były jednak na kolumnie kierowniczej.
-Fiat FSO 125p rok 1991 WPT 1313
-VW Sharan LF 2006r
TaxiStanek
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 16:58
Lokalizacja: MALBORK

Re: Luzy w kierownicy.

Postprzez Michael » 1 cze 2013, o 17:07

Podepnę się, jak usuwałeś luzy z kolumny kierowniczej ? Wiem, że tam na górze jest śrubka regulacyjna, ale za badzo nie chcę mocno kręcić, żeby jej nie urwać . .
Nigdy nie mówiłem, że zamierzam być najlepszy.
Avatar użytkownika
Michael
Forumowicz
 
Posty: 160
Dołączył(a): 29 maja 2012, o 19:59
Lokalizacja: Płoty

Re: Luzy w kierownicy.

Postprzez Marcin125p » 1 cze 2013, o 17:56

Niczego nie urwiesz. Najwyżej przestanie się kręcić kierownica, ale to też nie tragedia, wystarczy poluzować ;)
W tym tkwi cała tajemnica regulacji luzu na przekładni kierowniczej, trzeba znaleźć takie ustawienie, przy którym luz zostanie zlikwidowany, a kierownicą da się lekko kręcić. Czasem jest to niewykonalne, wtedy trzeba przekładnię regenerować lub wymienić.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4530
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: Luzy w kierownicy.

Postprzez zibo » 1 cze 2013, o 21:35

To i ja się podepnę pod temat :) A co w przypadku kiedy nie zauważyłem aby luz się jakoś zauważalnie zwiększał, a kierownica im większy przebieg tym lżej się obraca? Czasami kręci się tak lekko, że aż nienaturalnie jak na produkt FSO bez wspomagania. No chyba, że mi biceps urósł odkąd jeżdżę klasykiem :) Mam starszy typ przekładni, w którym podobno tolerancja luzu jest większa niż w przypadku nowszych od MR-a. Nie smarowałem jej do tej pory.
Avatar użytkownika
zibo
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 471
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 01:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Luzy w kierownicy.

Postprzez arnold » 1 cze 2013, o 23:31

Luz ma być na około 15 stopni. A jeśli się robi kilometry to układ się wyrabia. Co do kasowania luzu to złotówka i dokręcić palcami.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4388
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Luzy w kierownicy.

Postprzez Poprostupolski » 25 cze 2013, o 18:08

Arnold, mógłbyś bardziej szczegółowo opisać z której strony w ogóle się zabrać do przekładni i jak to kasowanie wygląda bo nie natknąłem się nigdzie na poradnik :)
Nikt nie mówił że będzie lekko.
Avatar użytkownika
Poprostupolski
Forumowicz
 
Posty: 238
Dołączył(a): 1 kwi 2013, o 17:16
Lokalizacja: Świdnik

Re: Luzy w kierownicy.

Postprzez arnold » 25 cze 2013, o 21:29

Bierzesz odkręcasz kontrę ze takiej dziwnej śruby na deklu przekładni kierowniczej. I na prostych kołach dokręcasz podkładką lub złotówką palcami, zakręcasz kontrę i jazda testować.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4388
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Luzy w kierownicy.

Postprzez Dzakart » 12 lip 2013, o 14:55

A powiedzcie jak w ogole dobrac sie do tej sruby, tj. jak zdemonotwac klakson w roczniku 74'
Dzakart
Forumowicz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 20:02
Lokalizacja: Poreba

Następna strona

Powrót do UKŁAD KIEROWNICZY I KOŁA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość