Witaj ! Anonimowy

Prawidłowe wskazania temp

Prawidłowe wskazania temp

Postprzez czaszkowy » 13 wrz 2017, o 12:26

Cześć

jaka jest prawidłowa pozycja wskaźnika temperatury? nie mogę nigdzie się doczytać - powinna być w połowie? Czy niebezpieczne jest 'tylko' pole czerwone?

Czy to normalne, że przy największych upałach (35C) i jeździe 100 km/h (skrzynia IV) wskazówka zmierzała do czerwonego? Musiałem po prostu zmniejszyć obroty (jechać 80kmh) żeby nie szła w prawo. Tak ma być?

pozdrawiam
Radek
czaszkowy
Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8 wrz 2017, o 13:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Prawidłowe wskazania temp

Postprzez arnold » 14 wrz 2017, o 06:39

To jest ozdoba, czerwone pole to jest źle, ale mój ma zawsze 3/4 skali, bo taka jest charakterystyka egzemplarza.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4469
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Prawidłowe wskazania temp

Postprzez Red West_77 » 5 lis 2019, o 08:18

U mnie problem jest następujący.
Po przekładce starego fiatowskiego silnika 1.5 na 1.6 GLE zalałem silnik nowym płynem chłodniczym K2, wymieniając jednocześnie termostat. Wentylator oczywiście elektryczny włącza się tuż w chwili podniesienia temperatury powyżej 85 stopni ale wskaźnik nie przesuwa się w lewo utrzymując w pozycji pionowej. W poprzednim fiacie na tym samym silniku tak było. Trzymał idealnie wskaźnik na środku.
Podczas jazdy z jednostajną prędkością i temperaturze otoczenia nawet 15 stopni wskaźnik mocno wychyla się w prawo. Czy przyczyną może być zabita chłodnica lub nagrzewnica? Chłodnicę przełożyłem z poprzedniego auta i była prawie nowa. Kupiłem ją w sklepie i zawsze zalewałem dobrym płynem "PRESTONE".
Nie zauważyłem wycieków spod uszczelki głowicy.
Może coś poradzicie.
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2507
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Prawidłowe wskazania temp

Postprzez jacek2 » 6 lis 2019, o 07:06

Nagrzewnica nic do temp silnika niema. Sprawdź termostat, i jeszcze raz czujnik temperatury. Chłodnica może się zapchać jak zmieniłeś silnik. Jeśli silnik był brudny w środku, to wszystkie brudy z niego powędrowały do chłodnicy i ją zapchały. U mnie tak było. Musiałem zmienić chłodnicę. Wtedy auto przestało się grzać i wskaźnik prawidłowo zaczął pokazywać temp....
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 184
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Prawidłowe wskazania temp

Postprzez Red West_77 » 6 lis 2019, o 09:27

Dzięki za podpowiedź. Czujnik temperatury jak i termostat wymieniałem przy przekładce silnika.
Chłodnicę wyjmę i przepłuczę. Mam ją od nowości i zawsze zalewałem dobrym płynem.
Z racji, że ceny chłodnic powędrowały nienormalnie do góry i jest ich jak na lekarstwo, nie ma opcji bym ją wymienił na inną. Płynu w zbiorniku nie ubywa. Jakie stosujecie płyny chłodnicze w swoich fiatach? Ja w poprzednich stosowałem "Prestone" i byłem bardzo zadowolony.
Na Borygo zawsze mi się bardziej grzał.
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2507
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Prawidłowe wskazania temp

Postprzez krol1313 » 6 lis 2019, o 10:59

Red West_77 napisał(a):Dzięki za podpowiedź. Czujnik temperatury jak i termostat wymieniałem przy przekładce silnika.
Chłodnicę wyjmę i przepłuczę. Mam ją od nowości i zawsze zalewałem dobrym płynem.
Z racji, że ceny chłodnic powędrowały nienormalnie do góry i jest ich jak na lekarstwo, nie ma opcji bym ją wymienił na inną. Płynu w zbiorniku nie ubywa. Jakie stosujecie płyny chłodnicze w swoich fiatach? Ja w poprzednich stosowałem "Prestone" i byłem bardzo zadowolony.
Na Borygo zawsze mi się bardziej grzał.


Możesz mieć czujnik ze starszego rocznika przed 1983 i wtedy też będzie pokazywał głupoty ( ja tam miałem bo mi się nie chciało wykręcać go z obudowy, po chwili wskazania były z dup.....).
Stosowałem zawsze zielone Borygo jak i różowe, w Polonezie mam G12 VW ori. Nigdy nie miałem przypadku że grzał się podczas jazdy.
W tej chwili mam zalane w granatowym 125p 4max z Carsu różowy płyn i jest ok.
Sprawdź jeszcze raz termostat , przedmuchaj chłodnicę.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: Prawidłowe wskazania temp

Postprzez jacek2 » 6 lis 2019, o 13:16

To proponuję zanim zaczniesz walkę z chłodnicą to przełóż stary czujnik i sprawdź wskazania, a potem jeśli trzeba bedzie to przełóż termostat. Mniej z tym roboty jest niż zabawy z chłodnicą.
Po co się na darmo narobić jak może to być wina obu tych przedmiotów, lub któregoś z nich....
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 184
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Prawidłowe wskazania temp

Postprzez Red West_77 » 6 lis 2019, o 14:47

Dziękuję Wam bardzo za podpowiedź. Zacznę od czujnika a następnie termostatu. W ostateczności zdemontuję chłodnicę i wypłuczę ją. Macie jakieś skuteczne i nieszkodliwe patenty na płukanie chłodnicy?
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2507
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Prawidłowe wskazania temp

Postprzez ceva » 6 lis 2019, o 15:29

Zanim chwycisz się za jakąś chemię wypłucz wnętrze chłodnicy ciepłą/gorącą wodą podaną pod umiarkowanym ciśnieniem w kierunku przeciwnym do normalnego obiegu płynu.
ceva
Forumowicz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 24 cze 2017, o 07:00
Lokalizacja: Sierpc

Re: Prawidłowe wskazania temp

Postprzez OLO » 7 lis 2019, o 12:38

Ja kiedyś miałem taki myk. Podczas jazdy (powyzej 3000) wskaźnik wchodził na czerwone pole. Na wolnych stawał prawidlowo w pion. Przegazówa - znowu wskazówka na czerwone.
Powód: Brak masy silnika. A na lince od ssania odkładał się taki spadek napięcia że wpływał na wskazanie termometru. Przekładka silnika była. Sprawdź masę.
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1274
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do UKŁAD CHŁODZENIA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość