Witaj ! Anonimowy

Zagotowane auto.

Zagotowane auto.

Postprzez Szosi » 28 mar 2017, o 10:52

Opis sytuacji:

Po pół godz jazdy po mieście wleciałem na krajową, gdzie przejechałem 5-10 km z prędkością 100-115 km/h. W pewnym momencie zauważyłem od strony kierowcy sunące po masce i błotniku krople. Delikatnie też unosiła się para spod maski, a dalej zapaliła się czerwona lampka od układu hamulcowego (ta obok drogowych świateł). Zatrzymałem się i zgasiłem silnik. Zajrzałem pod maskę spod której trochę parowało i syczało od zbiornika wyrównawczego, a w okolicy było trochę rozchlapane płynem. W samym zbiorniku płynu było w okolicach 5-6 cm nad poziomem max i był miękki delikatnie. Odczekałem trochę, a po jakimś czasie wróciłem przy palącej się kontrolce 40 km/h do garażu.
Co mogło się stać i od czego powinienem zacząć, by usunąć problem?
Zakonserwowany w "125pe".
Avatar użytkownika
Szosi
Forumowicz
 
Posty: 249
Dołączył(a): 13 paź 2015, o 14:30
Lokalizacja: Mńsk Mazowiecki

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez OLO » 28 mar 2017, o 20:00

Od wystawienia trójkąta żeby nikt trupa nie najechał i telefon na Strażacką.

Miałem podobne objawy na kiepskiej chłodnicy ale przy 30stC i prędkości powyżej 110-120.
ewidentnie zagotowiał Ci isę samochód. Ile masz stopni przy normalnej jeździe? Ile pokazywał wskaxnik jak silnik sie zagotował?

Możes zwyjąć termostat i powtórzyć jazdę.

Ej. Obok drogowych jest ssanie i kierunki
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1199
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez Szosi » 28 mar 2017, o 21:59

OLO napisał(a):Od wystawienia trójkąta żeby nikt trupa nie najechał i telefon na Strażacką.

Miałem podobne objawy na kiepskiej chłodnicy ale przy 30stC i prędkości powyżej 110-120.
ewidentnie zagotowiał Ci isę samochód. Ile masz stopni przy normalnej jeździe? Ile pokazywał wskaxnik jak silnik sie zagotował?

Możes zwyjąć termostat i powtórzyć jazdę.

Ej. Obok drogowych jest ssanie i kierunki


Dzięki Olo za odpowiedź.

Generalnie auto postawiłem tak, by nikt nie potraktował je i mnie za swój cel. ... Gdzieś był i jest pewnie wyciek na chłodnicy, bo płynu było tam niewiele. Zalałem i zobaczę jutro, czy to jest właśnie problem. Niestety nie wiem ile było na wskaźniku jak się "zupa zagotowała".

Ej. Obok drogowych jest ssanie i kierunki[/quote] - :) czerwona lampka kontrolna hamulca w "zestawie wskaźników - J.Kowal 82' "
Zakonserwowany w "125pe".
Avatar użytkownika
Szosi
Forumowicz
 
Posty: 249
Dołączył(a): 13 paź 2015, o 14:30
Lokalizacja: Mńsk Mazowiecki

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez arnold » 28 mar 2017, o 22:02

A kontrolka raczej przez zwarcie po zalaniu płynem, czujnika na nadkolu. Sygnalizacja hamulców powinna mu już przejść. Wydzielam.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4404
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Zagotowane auto.

Postprzez Szosi » 10 kwi 2017, o 12:00

Kontrolka itd. już nie miga, ale wyszło, że uszczelka pod głowicą jest pęknięta i ciśnienie idzie tam, gdzie nie powinno. Zajmę się tym z następnym tygodniem.
Zakonserwowany w "125pe".
Avatar użytkownika
Szosi
Forumowicz
 
Posty: 249
Dołączył(a): 13 paź 2015, o 14:30
Lokalizacja: Mńsk Mazowiecki


Powrót do UKŁAD CHŁODZENIA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość