Witaj ! Anonimowy

MR 84 Ciśnienie pompy wody.

MR 84 Ciśnienie pompy wody.

Postprzez szymonshl » 9 lis 2016, o 22:44

Witam ponownie . :)
Pisałem szybciej o nagrzewnicy w moim fiacie .
Trafiła się okazja i udało mi się kupić kompletną NOWĄ nagrzewnice wraz z wentylatorem , za niewielkie pieniądze (250zł).
Do rzeczy .
Nagrzewnica super ! Grzeje jak nienormalna . Po 10 minutach, przy -5stC na zewnątrz w środku upał !
Lecz martwi mnie jedna kwestia .
Dlaczego, gdy przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach jak ściągnę przewód wyjściowy z nagrzewnicy(na ścianie grodziowej) to nic nie wypływa z grzejnika ? Przewód wejściowy jest gorący ,a wyjściowy po jeździe na jałowych obrotach się ochładza . Gdy tak trzymam ściągnięty przewód, to po pięciu sekundach powolutku zaczyna coś lecieć, ale bardzo mało .
Czy to może być zapowietrzony układ ? Czy korek chłodnicy odpowiada za odpowietrzanie układu ? Pytam ponieważ mój jest strasznie zardzewiały od środka i wątpię , że działa prawidłowo . Na dniach przyjdzie do mnie nowy .
Jeszcze jedno pytanie . Czy przyczyną może być niesprawna pompa wody , która nie trzyma właściwego ciśnienia ? Ponieważ wątpię, że przy jałowych obrotach ciecz nie powinna przepływać przez nagrzewnice , co by oznaczało, że stojąc w korku na mieście nie mielibyśmy ciepłego powietrza .
Zastanawiający jest też fakt, że tuż po odpaleniu samochodu i przejechaniu kilkuset metrów , temperatura na wskaźniku zaczyna powoli rosnąć , a z nagrzewnicy nadal chłodno . Gdy temperatura na wskaźniku osiągnie 85stopni po chwili znacznie spadnie i wtedy zaczyna lecieć letnie , a następnie po następnych minutach gorące powietrze . Co może być tego powodem? Na zdrowy rozum , przy zimnym silniku mamy mały obieg i w miarę podnoszenia się temperatury na wskaźniku , powinno lecieć coraz cieplejsze powietrze , a u mnie najpierw podbije do temperatury pracy , opadnie do prawie minimum i dopiero wtedy zaczyna grzać . Dodam , iż termostat mam nowy na 87stopni.
Podsumowując . Aby nagrzewnica zaczęła grzać potrzebuję przejechać aż dwa kilometry .
Proszę o wyrozumiałość i pomoc .
Avatar użytkownika
szymonshl
Forumowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 12 lip 2016, o 21:59
Lokalizacja: Barłomino

Re: MR 84 Ciśnienie pompy wody.

Postprzez Kisiel » 9 lis 2016, o 23:16

Witam.
3 miesiące temu wymieniałem u siebie nagrzewnicę i miałem podobne objawy. Nagrzewnica była do końca nie odpowietrzona. Przy pełnym otwarciu zaworka nagrzewnicy i przy włączonym silniku lekko poluzowałem obejmę na przewodzie wyjściowym z nagrzewnicy (w komorze silnika) i czekałem aż poleci woda pod ciśnieniem. Po takich operacjach wszystko działa i grzeje już od początku pracy silnika, jak tylko silnik zacznie się rozgrzewać. Kolejną przyczyną może być zapchana nagrzewnica, skoro nie masz ciśnienia na wolnych obrotach to jest to prawdopodobnie problem z zapchaną nagrzewnicą albo problem leży od strony pompy. Dwa lata temu miałem problem z ogrzewaniem, ponieważ skorodowała od środka rurka CO i się zapchała (rurka metalowa pod filtrem powietrza) a po jej wymianie wszystko było ok.
Pozdrawiam.
FSO Fiat 125p 1986r L84
Avatar użytkownika
Kisiel
Forumowicz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 23 paź 2013, o 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: MR 84 Ciśnienie pompy wody.

Postprzez szymonshl » 9 lis 2016, o 23:27

Witaj . Nagrzewnica mam całkowicie nową . Dmuchając w nią nie czuć żadnych oporów . Wszystko idzie gładko . Jak dla mnie , gdzieś musi być powietrze .
Avatar użytkownika
szymonshl
Forumowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 12 lip 2016, o 21:59
Lokalizacja: Barłomino

Re: MR 84 Ciśnienie pompy wody.

Postprzez Kisiel » 9 lis 2016, o 23:45

Uruchom silnik, poluzuj obejmę na przewodzie gumowym w miejscu połączenia z kadłubem silnika (przewód zasilający nagrzewnicę), jeśli poleci woda to skręć obejmę. Następnie na ciągle pracującym silniku, poluzuj obejmę na przewodzie gumowym (powrót z nagrzewnicy do rurki CO) od strony przedziału silnika - powinno tam wyrzucić zalegające powietrze i powinna polecieć woda (płyn chłodniczy) - zawór nagrzewnicy musi być otwarty!. Jeśli przy kroku nr. 2 nie poleci woda, to znaczy że masz niedrożną nagrzewnicę (zawór nagrzewnicy bądź sama nagrzewnica) bądź też któryś z przewodów. Ale dziwne jest to, że po pewnym czasie nagrzewnica się nagrzewa. Jeśli chodzi o korek na chłodnicy, to jest on zaworem kompensującym - jeśli ciśnienie rośnie to popuszcza płyn do zbiorniczka wyrównawczego, a jeśli zrobi się podciśnienie to powoduje on zassanie płynu ze zbiorniczka. Jeśli masz zardzewiały korek - wymiana - bo inaczej przy wzroście ciśnienia (płyn zwiększa objętość wraz z nagrzaniem) grozi to np. pojawieniem się nieszczelności na połączeniach przewodów bądź wyciek z zaślepki "brok" na kadłubie.
Ogólnie to musisz być pewny, że nie masz powietrza w układzie i że jest dostateczna ilość płynu.
FSO Fiat 125p 1986r L84
Avatar użytkownika
Kisiel
Forumowicz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 23 paź 2013, o 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: MR 84 Ciśnienie pompy wody.

Postprzez szymonshl » 10 lis 2016, o 09:03

Ok tak zrobię . Mam pytanie . Jeśli ściągnę przewód wyjściowy przy włączonym silniku (850 orb/min) to ciecz powinna wypływać z nagrzewnicy pod ciśnieniem ? Czy tak słabo ?
Avatar użytkownika
szymonshl
Forumowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 12 lip 2016, o 21:59
Lokalizacja: Barłomino

Re: MR 84 Ciśnienie pompy wody.

Postprzez Kisiel » 10 lis 2016, o 11:28

Przy niskich temperaturach nie ma dużego ciśnienia, rośnie ono wraz ze wzrostem temperatury. Jednak jest to zamknięty układ cieczy chłodzącej i przepływ powinien być zachowany od uruchomienia silnika - co za tym idzie, już po uruchomieniu silnika powinno widać wyciek płynu przy odłączonym przewodzie powrotnym z nagrzewnicy.
Tak se przeanalizowałem Twoja sytuację i coraz bardziej podpada mi korek na chłodnicy. Jeśli działa zaworek upustowy nadciśnienia przy rozgrzewaniu cieczy (wzrost temperatury) a niesprawny jest drugi z zaworków - działający na podciśnienie w układzie - czyli w czasie ochładzania silnika, to jest duże prawdopodobieństwo, że w czasie uruchomienia silnika masz podciśnienie w układzie (objawia się wklęsłymi wężami pomiędzy pompą a chłodnicą) czego rezultatem może być utrudniony przepływ cieczy który rośnie wraz ze wzrostem temperatury.
Wymień korek na chłodnicy i dobrze odpowietrz układ i o ile masz sprawną nagrzewnicę z zaworkiem to powinna wszystko działać.
Pozdrawiam!
FSO Fiat 125p 1986r L84
Avatar użytkownika
Kisiel
Forumowicz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 23 paź 2013, o 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: MR 84 Ciśnienie pompy wody.

Postprzez arnold » 10 lis 2016, o 15:54

Jeśli się nie przegrzewa to znaczy że pompa płynu powinna być ok. Szybciej uszczelnienia padną

Przy okazji sprawdź drożność rurki powrotu, bo może zarosła, a korek wymień bo i tak nadaje się do wymiany.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4389
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: MR 84 Ciśnienie pompy wody.

Postprzez szymonshl » 10 lis 2016, o 16:26

Witam ponownie.
Dziś wymieniłem korek chłodnicy , przejechałem się i jest super . Po minucie pracy na zimnym silniku leci już letnie powietrze .
A więc wszystkiemu winny był korek .
Avatar użytkownika
szymonshl
Forumowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 12 lip 2016, o 21:59
Lokalizacja: Barłomino

Re: MR 84 Ciśnienie pompy wody.

Postprzez OLO » 14 lis 2016, o 08:59

szymonshl napisał(a):A więc wszystkiemu winny był korek .

Uzasadnij
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1185
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do UKŁAD CHŁODZENIA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość