Witaj ! Anonimowy

Przegrzewanie silnika pod obciążeniem

Przegrzewanie silnika pod obciążeniem

Postprzez ATX21 » 6 lip 2016, o 16:12

Witam,

Mam tak problem w swoim Fiacie z silnikiem Poloneza: silnik przegrzewa się podczas jazdy pod obciążeniem, wystarczy że przez kilka kilometrów jadę po płaskim lub pagórkowatym terenie a wskazówka temperatury wkracza na czerwone pole - jazda nawet zwykłą zakopianką bez postojów i otwartej nagrzewnicy z nawiewem stała się niemożliwa bo wyrzuca płyn przez wyrównawczy. Wentylator włącza się prawidłowo, chłodnica z wlewem na rurce, zapłon ustawiony na 10*, przewodów nie zasysa, korek chłodnicy spełnia swoją rolę - pozwala na powrót płynu.

Co zrobiłem do tej pory:
1. Wymiana termostatu na nowy 82* - w garnku się otwiera prawidłowo. (Bez skutku)
2. Podmiana czujnika temperatury na inny - również sprawny
3. Płukanie układu chłodzenia płukanką LiquyMoly, (zrobilem na niej 40km -Bez skutku)
4. Dokładne płukanie całego układu woda z węża ogrodowego i zalanie płynem Dynagel.
5. Nic nie pomagało wiec podłączyłem wentylator na krótko - pracuje non stop, wyjąłem termostat a silnik dalej się przegrzewa.
M
Uszczelka pod głowicą była wymieniana około 600km temu bo padła i płyn gotował się po 2 kilometrach , głowica założona po planowaniu, pompa wody nie ma luzów ani wycieków.

Proszę Was o pomoc i porady bo mój Fiacik w takim stanie nie nadaje się do jazdy a nie mam pomysłu co jeszcze mogę zrobić...
ATX21
Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 kwi 2016, o 22:02
Lokalizacja: Kraków

Re: Przegrzewanie silnika pod obciążeniem

Postprzez krol1313 » 6 lip 2016, o 20:17

Sprawdź pompę wody, może łopatki się wysypały i stąd problem. Sprawdź tez czujnik czy dobrze pokazuje ( ten od wskaźnika w desce) bo może oszukiwać.
Włącznik powinien być +- 92-87.
Może masz jakiś inny 95-90 bo były rożne ( 95-90 najczęściej stosowane jako dodatkowy dla drugiego wentylatora w Caro Plus).
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1498
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: Przegrzewanie silnika pod obciążeniem

Postprzez ATX21 » 6 lip 2016, o 21:16

Czyli rozmontować pompę i zobaczyć?
Czujnik od wskaźnika w desce podmieniłem już na inny - bez efektu. Zanim zaczęły się problemy (na starym silniku 1.5C który zamieniłem na silnik od PN) wskażnik wskazywał zawsze temperaturę w połowie skali, włącznik wentylatora jest ten sam co przy 1.5 ale sprawdzę go jeszcze jutro rano.

Dziękuję za odpowiedź ;)
ATX21
Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 kwi 2016, o 22:02
Lokalizacja: Kraków

Re: Przegrzewanie silnika pod obciążeniem

Postprzez ATX21 » 7 lip 2016, o 15:52

Włącznik jest 92-87 właśnie ale wentylator i tak pracuje cały czas więc to bez znaczenia. Pompa wody również nie jest uszkodzona - łopatki całe, ale zauważyłem ze węże od chłodnicy są jakby spuchnięte wcześniej tego nie było. Ma to jakieś znaczenie?
ATX21
Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 kwi 2016, o 22:02
Lokalizacja: Kraków

Re: Przegrzewanie silnika pod obciążeniem

Postprzez maciejowski » 7 lip 2016, o 17:45

to wygląda na to, że wymiana upg się nie powiodła, albo masz pękniętą głowicę lub blok. chociaż jeszcze się nie spotkałem z takim przypadkiem w ohv-ce.
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1531
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Przegrzewanie silnika pod obciążeniem

Postprzez ATX21 » 7 lip 2016, o 22:09

Po wymianie uszczelki głowica została zmieniona na inną, dam ją do planowania i sprawdzenia szczelności. Gładzi cylindrów nie wyglądały na uszkodzone, może trzeba splanować też powierzchnię bloku? Ktoś wie czy da się to zrobić bez wyjmowania silnika?
ATX21
Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 kwi 2016, o 22:02
Lokalizacja: Kraków

Re: Przegrzewanie silnika pod obciążeniem

Postprzez Kantman » 8 lip 2016, o 20:46

ATX21 napisał(a):Po wymianie uszczelki głowica została zmieniona na inną, dam ją do planowania i sprawdzenia szczelności. Gładzi cylindrów nie wyglądały na uszkodzone, może trzeba splanować też powierzchnię bloku? Ktoś wie czy da się to zrobić bez wyjmowania silnika?

Nie, do splanowania powierzchni bloku musi być goły blok. Trzeba go zamocować w maszynie, do szlifowania, także nie sądzę aby ktoś chciał się mocować z uzbrojonym blokiem.
Na samochodzie to możesz sobie przelecieć płótnem o gradacji 180- 400
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestem.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.

Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
Avatar użytkownika
Kantman
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 927
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:58
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Re: Przegrzewanie silnika pod obciążeniem

Postprzez bruns » 9 lip 2016, o 03:52

ATX21 napisał(a):Po wymianie uszczelki głowica została zmieniona na inną, dam ją do planowania i sprawdzenia szczelności. Gładzi cylindrów nie wyglądały na uszkodzone, może trzeba splanować też powierzchnię bloku? Ktoś wie czy da się to zrobić bez wyjmowania silnika?

A nie prościej było najpierw sprawdzić płyn na zawartość CO , zanim zacząłeś wszystko rozkręcać i wymieniać ?
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: Przegrzewanie silnika pod obciążeniem

Postprzez maciejowski » 9 lip 2016, o 06:48

Kantman napisał(a):
ATX21 napisał(a):Po wymianie uszczelki głowica została zmieniona na inną, dam ją do planowania i sprawdzenia szczelności. Gładzi cylindrów nie wyglądały na uszkodzone, może trzeba splanować też powierzchnię bloku? Ktoś wie czy da się to zrobić bez wyjmowania silnika?

Nie, do splanowania powierzchni bloku musi być goły blok. Trzeba go zamocować w maszynie, do szlifowania, także nie sądzę aby ktoś chciał się mocować z uzbrojonym blokiem.
Na samochodzie to możesz sobie przelecieć płótnem o gradacji 180- 400

i nasypać korundu do silnika. :mrgreen:
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1531
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Przegrzewanie silnika pod obciążeniem

Postprzez OLO » 9 lip 2016, o 22:12

Przy jakiej temperaturze zewnętrznej masz to przegrzewanie? Bo jak jest powyżej 30 st to normalne ;)
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1211
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do UKŁAD CHŁODZENIA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość