Witaj ! Anonimowy

Dodatki do benzyny.

Re: na czym jeżdzić?

Postprzez pestka » 28 mar 2012, o 18:55

A na co należy zwrócić uwagę przy zakupie w kwestii silnika? Organoleptycznie ;-) W tym, którego oglądałem niby wszystko jest ciche i suche.
pestka
Forumowicz
 
Posty: 102
Dołączył(a): 28 mar 2012, o 16:27
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie, Radziejów

Re: na czym jeżdzić?

Postprzez MateuszCOMPANY » 28 mar 2012, o 19:02

Najważniejsza jest kompresja na tłokach, jeśli gniazda są już rozjechane to spada ciśnienie co przekłada się na mniejszą moc a wtedy czeka cię kosztowny remont (i tu pojawia się właśnie wątek z tymi dodatkami ołowiowymi, lejąc przedłużasz żywotność, oczywiście jeśli masz nie wzmocnioną głowicę), wypadało by sobie skombinować tymczasowo urządzenie do pomiaru
Avatar użytkownika
MateuszCOMPANY
Forumowicz
 
Posty: 646
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 21:12
Lokalizacja: Malbork

Re: na czym jeżdzić?

Postprzez pestka » 28 mar 2012, o 19:21

niestety nie posiadam takiego urzadzenia ;-( ogólnie to silnik ma przejechane lekko ponad 30 tys. a sprzedający jest jego jedynym wlascicielem. samochod kupil jego ojciec w 1987 roku i tak już sie autko ostało w rodzinie...
pestka
Forumowicz
 
Posty: 102
Dołączył(a): 28 mar 2012, o 16:27
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie, Radziejów

Re: na czym jeżdzić?

Postprzez MateuszCOMPANY » 28 mar 2012, o 19:29

Jeśli jest to realny przebieg to nie ma co majstrować, organoleptycznie to możesz sobie co najwyżej dotknąć rozgrzanego kolektora, do sprawdzanie rzeczywistości trzeba urządzeń, najwyżej możesz posłuchać czy silnik nie dzwoni
Avatar użytkownika
MateuszCOMPANY
Forumowicz
 
Posty: 646
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 21:12
Lokalizacja: Malbork

Re: na czym jeżdzić?

Postprzez pestka » 28 mar 2012, o 20:05

ok! dziękuję za dobre słowo!
pestka
Forumowicz
 
Posty: 102
Dołączył(a): 28 mar 2012, o 16:27
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie, Radziejów

Re: na czym jeżdzić?

Postprzez unu » 28 mar 2012, o 20:14

Ale zaszkodzić to w żadnym wypadku nie zaszkodzi ten dodatek? Bo tak właśnie się zastanawiałem ostatnio czy kupić to czy nie. mam identyczne zestawienie jak kolega, 87, fiatowski, skrzynia 4
FSO- Fabryka Samochodów Odlotowych
Avatar użytkownika
unu
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 561
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 22:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: na czym jeżdzić?

Postprzez MateuszCOMPANY » 28 mar 2012, o 20:24

Było gdzieś na starym forum dokładnie jakie silniki miały wzmocnioną głowice a jakie nie, bo może twój ma wzmocnioną to wtedy będziesz wyrzucał pieniądze w błoto.

Oczywiście że nie zaszkodzi
To jest uzupełnienie paliwa.
W prl'u do baków lało się paliwo ołowiowe , a teraz mamy paliwo bezołowiowe więc ten dodatek jest uzupełnieniem i mamy paliwo ołowiowe
Avatar użytkownika
MateuszCOMPANY
Forumowicz
 
Posty: 646
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 21:12
Lokalizacja: Malbork

Re: na czym jeżdzić?

Postprzez arnold » 28 mar 2012, o 20:28

Najprościej znaleźć na głowicy pomiędzy 2 a 3 świecą od góry wybite jest W.
BTW. myślałem że te głowice szły od 88.

Druga sprawa i tak połowa naszych aut miała coś z górą robione.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4406
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: na czym jeżdzić?

Postprzez unu » 28 mar 2012, o 20:48

Dzięki za podpowiedź, jutro sprawdzę, ale i tak nie jest to jakiś dramatyczny wydatek, wiec dolewać w takim razie nie zaszkodzi.
FSO- Fabryka Samochodów Odlotowych
Avatar użytkownika
unu
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 561
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 22:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: na czym jeżdzić?

Postprzez tynium » 30 mar 2012, o 06:36

Pewno ze warto.
Ja leje 4zł to kosztuje - Unikat + tylko czasami trzeba sprzedawcy w orlenie tlumaczyc jak krowie na rowie o co kaman, bo nie kumaci są.
Jesli ktos kupuje Fiata od dziadka to pytanie o stosowanie dodatku powinno byc jednym zpierwszych. Dziadki niemaja swiadomosci wogole, i czesto jezdza bez. Im to nie przeszkadza ze silnik juz dycha huha, dymi a i zostalomu 20KM. Kupujac takie auto trzeba sie odrazu liczyc z remontem.
FSO 125p 1.5ME 1990 75000km
Polski Fiat 170 1992 90000km
Avatar użytkownika
tynium
Forumowicz
 
Posty: 192
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 20:22
Lokalizacja: Piła

Poprzednia strona

Powrót do OBSŁUGA SAMOCHODU

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość