Witaj ! Anonimowy

Wakuometr

Wakuometr

Postprzez IMPORT » 23 lut 2012, o 11:09

bisz
PostWysłany: Czw Gru 06, 2007 10:12 pm Temat postu: Wakuometr
Jest w gazniku jakies podejscie do weza zeby podcisnienie mierzyc ?

.
JaSTRZaB
PostWysłany: Pią Gru 07, 2007 9:58 am Temat postu:
O jakim wężu mówisz i jakim podciśnieniu ?

.
bisz
PostWysłany: Pią Gru 07, 2007 11:23 am Temat postu:
cos do pomiaru podcisnienia~spalania nazywa sie wakuometr, jest dla paru aut, m.in maluch. skoda. zastava i 125p.
W maluchu to jest tak ze jest podejscie w podstawce od gaznika (jak sie taką ma lub przerobi). W kancie zdaje sie nie ma podstawki wiec podejscie musi byc zapewne w gazniku. I o to wlasnie pytam. Nie moze byc otwarte bo bedzie ssal falszywe powietrze wiec musi byc jakies zakorkowane z mozliwoscia do odkorkowania i podlaczenia weza i wlasnie o to pytam :)

.
yanec
PostWysłany: Pią Gru 07, 2007 11:36 am Temat postu:
Podpinasz ten przewód raczej do kolektora ssącego.

.
bisz
PostWysłany: Pią Gru 07, 2007 5:46 pm Temat postu:
no w sumie nie wpadlem na to. A jego konstrukcja to przewiduje ?

.
yanec
PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 3:32 pm Temat postu:
Juz wiem Smile
podłączasz do węza kolektor-serwo w zestawie powinna byc taka strzykawka (igła)

.
JaSTRZaB
PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 4:49 pm Temat postu:
Można nawet do rurki przy gaźniku tylko nie wiem jak Ci to opisać.

.
yanec
PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 9:20 pm Temat postu:
A myślałeś już nad miejscem w kabinie na ten wynalazek ?? Wink

.
bisz
PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 10:03 pm Temat postu:
opcji mam parę. pod zegarami, tak ze przez kierownice widac. ale to bym raczej przyklejał zeby dziur nie wiercić, albo na lewo od zegarow przy wywietrzniku tak jak mam w malcu.
yanec - w zestawie watpie. ten ktory wypatrzylem przewiduje sama rurke i wskaznik. Moglbys opisac jakois bardziej obrazowo laikowi waz kolektor-serwo ? bo za cholerke nie widze tego.

.
JaSTRZaB
PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 12:23 am Temat postu:
Kolektor to jest to co na czym obsadzony jest gaźnik a serwo to taka bańka siedząca za pompa hamulcową i to jest połączone grubym przewodem z zaworkiem przepuszczającym tylko w jedna stronę. Serwo wspomaga hamulce.

.
yanec
PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 1:51 pm Temat postu:
Obiecane foto Wink

.
bisz
PostWysłany: Sob Gru 15, 2007 8:56 pm Temat postu:
Kupilem na allegro wakuometr, a 2 dni pozniej doweidzialem sie ze wujek kiedys kupil dziadkowi taki do łady i do tej pory cale opakowanie z gwarancja i instrukcja czyli jakies 17 lat lezy u dziadka w garazu, wiec mam 2 wakuometry ;) Jeden napis FSO 1300/1500 drugi Fiat125p, chetnie sprzedam. mysle 20zł+ .
Wracajac do rzeczy, w komplecie mialem rurkę, o igle wspominali w instrukcji ale gdzies sie widac zawieruszyla. To teraz 3 slowa jak to zrobic czyli zainstalować. Rurkę do wrzątku aby zmiekczyć, nastepnie dlugopisem rozszerzyc ja tak aby wlazlo na igle od strzykawki. Jak juz sie uda mozna dla pewnosci obkleic jakims klejem takim grzanym albo co tam wam przyjdzie do glowy. Choc i bez tego powinna rurka sie skurczyć i dobrze trzymać. Igle polecam zabezpieczyc na czas reszty zabaw oslonka od igly fabryczną, sam pokłółem się z 5 razy. NAlezy lekko odkrecic i odchylic zegary na tyle na ile sie da , aby zobaczyc przeswit (przynajmniej u mnie) do komory silnika, wiec zeby wpadlo tam swiatlo to i maska musi byc podniesiona. Wywietrznik przy szybie stanowi osobne pomieszczenie anizeli to co widziane jest za zegarami, ale mozna odchylic go ciut w prawo i bedzie szpara ktora prowadzi tam - co widzimy pod zegarami. Manewrujac lewa reką rurką a prawą jakąś dluga blaszka wcelowac do tej dziury ktora przeswituje pod maske, a dalej juz chyba mowic nie musze. Sama dziure musialem troche kombinerkami rozrajbowac bo nie szlo igly przecisnac. Wiec prowadzimy rurke jak nam przypasi i na koniec wbijamy lekko zgiętą igłę pod kątem ostrym do przewodu kolektor-serwo ktora zabezpieczyc polecam jakas opaska albo czyms. Polecam zgiac zeby nie przebic drugiej strony przewodu bo to wtedy kaplica a przynajmniej przestrzegaja przed tym w instrukcji. Wszystko ;) Dla ciekawskich zalaczam 2 zdjecia jak to wyglada w srodku bo dzis jeden rozebralem, bo cus lampka nie swiecila. Podlaczenia samej lampki jeszcze nie zrobilem, bo juz bylo ciemno i zimno, ale planuje zrobic jutro :)


http://www.almar.com.pl/~marekd/waku.jpg
http://www.almar.com.pl/~marekd/waku2.jpg

.
bisz
PostWysłany: Wto Gru 18, 2007 1:51 pm Temat postu:
a tak to wygloada naprawde:):

http://www.youtube.com/watch?v=d5K5tos6sFY

.
yanec
PostWysłany: Wto Gru 18, 2007 5:34 pm Temat postu:
Super super fajny sposób realizacji Wink Tylko taka moja rada zamiast kręcić tak długo za pierwszym razem trzeba było przestać i 2 raz zapalić Wink

.
arnold
PostWysłany: Wto Gru 18, 2007 6:25 pm Temat postu:
No ciężko Ci kręci Razz Dobrze jest czasem nacisnąć 2 razy gaz przed odpaleniem żeby przyspieszacz podał troche paliwa. No jak długo stoi to zanim pompa znowu poda paliwo i tak trzeba pokręcić, ale lepiej kilka razy bo rozrusznik nie jest wieczny.

.
JaSTRZaB
PostWysłany: Wto Gru 18, 2007 10:49 pm Temat postu:
odpalanie tragedia !!! trzeba to ustawić sprawdzić zapłon i sama pompkę paliwa i nie używaj taki obrotów na zimnym silniku

jakie kontrolki Ci się świeca na zapłonie ? smarowanie alternator ssanie pasy ?

.
RalfFSO
PostWysłany: Pon Gru 06, 2010 6:29 pm Temat postu:
Panowie odkopię trupa, myślę, że się nie obrazicie, nie chcę zakładać nowego tematu o tym samym...

Orientujecie się jakby wyglądała kwestia podłączenia wakuometru w Polonezie Plusie ? Smile

I odnośnie igły od strzykawki, najgrubsza, czyli jaka ?

.
PiotrekWariat
PostWysłany: Pon Gru 06, 2010 8:41 pm Temat postu:
podjedź do warsztatu montującego LPG Smile niech Ci wywiercą dziurkę w kolektorze ssącym jak najbliżej przepustnicy (najbardziej stabilne podciśnienie), nagwintują i wkręcą nypelek taki jak przy sekwencyjnych wtryskach (nypelek to nic innego jak śrubka z przelotem w środku na którą da się nałożyć przewód) Smile i przy tym niech użyją szczeliwa do gwintów, żeby nie było lewego powietrza Smile

i igłę sobie odpuść, z czasem zacznie łapać powietrze bokiem...

.
RalfFSO
PostWysłany: Pon Gru 06, 2010 8:54 pm Temat postu:
PiotrekWariat napisał:
podjedź do warsztatu montującego LPG Smile niech Ci wywiercą dziurkę w kolektorze ssącym jak najbliżej przepustnicy (najbardziej stabilne podciśnienie), nagwintują i wkręcą nypelek taki jak przy sekwencyjnych wtryskach (nypelek to nic innego jak śrubka z przelotem w środku na którą da się nałożyć przewód) Smile i przy tym niech użyją szczeliwa do gwintów, żeby nie było lewego powietrza Smile

i igłę sobie odpuść, z czasem zacznie łapać powietrze bokiem...

Ooo, dziękuję Ci dobry człowieku za podpowiedź. Powiedz mi tylko czy sam tak masz i to teoria poparta praktyką czy tak tylko teoretyzujesz ? Razz

.
PiotrekWariat
PostWysłany: Pon Gru 06, 2010 10:40 pm Temat postu:
sam takiego niemam, ale na nypelku zrobiłem odpływ z gaźnika i działa nic nie cieknie Smile a przy montażach sekwencji zawsze robimy jeden na podciśnienie Smile idzie taka kombinacja kolektor-reduktor-czujnik ciśnienia. Póki co tylko jeden jedyny raz nie działało jak trzeba a to kwestia wkurwiającej przepustnicy w oplu, lecz problem szybko został rozwiązany Smile

P.S. Nypelki takie mogę mieć Wink

.
RalfFSO
PostWysłany: Pon Gru 06, 2010 11:13 pm Temat postu:
A jaką grubość tego nypla byś polecił, żeby mi ten wakuometr sprawnie działał ?

.
PiotrekWariat
PostWysłany: Pon Gru 06, 2010 11:36 pm Temat postu:
niewiem jaki przewód wchodzi w wakuometr, nypelki są bodajże na 5 albo 6mm
wręca sie je nasadkową 8 pod gwint M6, jak mnie choróbsko do jutra minie to wstawie wieczorkiem zdjęcia takowego wynalazku Smile

.
RalfFSO
PostWysłany: Wto Gru 07, 2010 1:55 pm Temat postu:
A gdyby tak zamiast wiercenie kolektora i wstawiania nypla, oraz zamiast wbijania igły dorwać trójnik w kształcie litery T i wstawić go w przewód podciśnieniowy ? Działałoby wszystko w należytym porządku ?

.
arnold
PostWysłany: Wto Gru 07, 2010 4:20 pm Temat postu:
to też jest dobre rozwiązanie

.
PiotrekWariat
PostWysłany: Wto Gru 07, 2010 5:46 pm Temat postu:
pomysł niezły Smile wpiąć się w przewód dajmy na to pod gaźnikiem Smile a trójniczek można kupić w każdym zoologicznym gdzie mają akwaria, koszt około 2-3zł Smile

.
kamuli9
PostWysłany: Wto Gru 07, 2010 6:05 pm Temat postu:
U mnie wakuometr jest pod radiem koło kierownicy, ale takie okrągły, przewody puszczone są pod deską i nic nie widać, jest na takiej blaszce/wysięgniku, i git
Teraz mam jeszcze obrotomierz w takiej samej obudowie jak wakuometr , firmy LUMEL i nie wiem jeszcze gdzie go rzuce
Wakuometr jest podpięty taką do węża przed serwem
Pozdr

.
Tailgunner
PostWysłany: Wto Gru 07, 2010 7:05 pm Temat postu:
jak jest gaźnik to najprościej wpiąć się trójnikiem od spryskiwaczy w przewód gaźnik-aparat zapłonowy

jak jest wtrysk to nie wiem ;p

.
PiotrekWariat
PostWysłany: Wto Gru 07, 2010 7:13 pm Temat postu:
jak jest wtrysk, to chyba każde auto posiada map-sensor, czyli czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym Smile (taka mała czarna kosteczka do której dochodzi wężyk podciśnienia) w niektórych autach są dodatkowe podciśnienia zaślepione (Lanos, Nubira) cała filozofia to zdjąć zaślepkę i ognia Smile

.
arnold
PostWysłany: Wto Gru 07, 2010 8:06 pm Temat postu:
No właśnie Smile Ale z odmy- ten który idzie do gaźnika nie nadaje się tak bardzo bo polonez ( w gaźniku) a fiat ( w kolektorze) mają zaworki i dopiero przy jakiś otwarciu przepustnicy jest przelot.
Znowu nie wiem czy taki wakuometr nie zaburzy charakterystyki podciśnieniowego regulatora zapłonu.
Najlepiej jest czymś rozdzielić przewód od serwa.

.
PiotrekWariat
PostWysłany: Wto Gru 07, 2010 8:57 pm Temat postu:
dlatego ja bym zrobił dodatkowy otworek, kiedy nam się znudzi to zawsze można zaślepić śrubką.
IMPORT
Forumowicz
 
Posty: 404
Dołączył(a): 24 lut 2012, o 17:39
Lokalizacja: Stare Forum
Ranga: Najmądrzejszy

Re: Wakuometr

Postprzez Seraf » 18 lip 2013, o 21:22

Dziś zamontowałem wakuometr i ciekawi mnie co oznacza jesli wskazowka na wakuometrze znajduje sie poza polem zielonym po lewej stronie?
I jak sprawdzić czy wakuometr jest sprawny i dobrze wskazuje?
11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
Avatar użytkownika
Seraf
Forumowicz
 
Posty: 877
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Płock

Re: Wakuometr

Postprzez arnold » 18 lip 2013, o 22:14

Kalibrowanym wakuometrem. Oznacza to co jest tam na skali ;)
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4406
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Wakuometr

Postprzez Seraf » 19 lip 2013, o 23:16

Narazie wydaje sie ze wakuoetr dobrze pokazuje i przy ostrzejszej jezdzie wskazowka laduje na czerwonym polu. A gdy wchodzi na czerwone odrazu noga jakos lzej naciska na pedal ;)
Najwieksza wada wakometru to to ze jezdzac po miescie czesciej patrze na to co pokazuje wakuometr niz na idace ulica ładne dziewczyny hehe
11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
Avatar użytkownika
Seraf
Forumowicz
 
Posty: 877
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Płock

Re: Wakuometr

Postprzez arnold » 20 lip 2013, o 06:39

Nie tylko ostra jazda powoduje pokazanie czerwonego pola. Zasadniczo chodzi o to żeby nauczyć się kiedy silnik najlepiej się z zbiera bez niepotrzebnych uchyleń przepustnicy, szczególnie w przypadku mechanicznego sterowania II przelotem.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4406
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Wakuometr

Postprzez Seraf » 20 lip 2013, o 21:48

Najlepszym efektem działania wakuometr będzie mniejszy rachunek za benzynę ;)
Na razie stosuje się do wskazań wakuometru i poza zielone nie wykraczam;)
11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
Avatar użytkownika
Seraf
Forumowicz
 
Posty: 877
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Płock

Re: Wakuometr

Postprzez Marold » 20 cze 2016, o 00:34

Witam jak wygląda kwestia odmy do serwa w która sie wpina tą igłe od wakuometru (wersja okrągła, ale to chyba bez znaczenia) ? Mechanik mi wymienił odmę i zarzeka się, że były specjalne odmy do wakuometru, aż zgłupiałem ;x pomocy będę wdzięczny za sugestie a jeszcze bardziej za zdjęcia, z góry dzięki ;)
Marold
Forumowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 15:33
Lokalizacja: Borowa


Powrót do OBSŁUGA SAMOCHODU

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość