Witaj ! Anonimowy

Zasady eksploatacji 1300 i problem

Zasady eksploatacji 1300 i problem

Postprzez zibo » 21 maja 2012, o 14:24

Cześć

Mam silnik 1300 i skrzynie czwórkę w klasyku. Jaka jest bezpieczna prędkość przelotowa dla takiego zestawu tak aby nie katować silnika ale jednocześnie nie robić korka za sobą? ;) W sumie miałem 8 lat przerwy w jeżdżeniu autami z FSO. Ostatnie auto z pod tej marki, którym jeździłem przed kupieniem klasyka to polonez 1,5 SLE 91' z pięciobiegową skrzynią. Klasykiem nie jeżdżę na tą chwilę więcej niż 70 km/h bo się boję, że zrobię mu krzywdę :) Silnik ma w tej chwili około 47500km i wg poprzedniego właściciela nie był ruszany od momentu opuszczenia fabryki. Oleju chyba nie pożera (za mało kilometrów zrobiłem aby to jednoznacznie stwierdzić).

Druga część postu to problem z jakim się borykam ostatnio. Mianowicie od początku kiedy go kupiłem był problem z odpaleniem go, kiedy silnik rozgrzał się do temp roboczej. Trzeba było wtedy dłuuugo nim kręcić aby odpalił. Na zimno palił i pali od dotyku. Swoją drogą przez pierwsze 100km jakie nim zrobiłem spalił mi z 18l na 100km :shock: W międzyczasie wymieniłem mu cewkę na nową, kable, świece oraz dźwigienki zaworowe. Pojechałem do dobrych i tanich mechaników w Wawie co się znają na silnikach z epoki i wyregulowali mi luz zaworowy, rozebrali i złożyli na nowych częściach gaźnik, wyregulowali zapłon. Stwierdzili, że aparat zapłonowy oraz przerywacz jest w idealnym stanie więc nie ma sensu go ruszać. Efekt to spalanie które zmalało w mieście do 10l/100km, silnik zrobił się zdecydowanie żwawszy i zdecydowanie ciężej złapać "kangura" przy ruszaniu z pod świateł ;) Po tych zabiegach przez pierwsze dwa tygodnie było powiedzmy ok. Palił na zimno i na ciepło jak należy oprócz sytuacji kiedy mi gasł przyduszony podczas ruszania ze świateł. Kiedy go gasiłem ze stacyjki wszystko było ok. Teraz z kolei kiedy zrobiłem nim ze 300km efekt się nasila tzn nawet po normalnym zgaszeniu go ze stacyjki, kiedy jest ciepły mam problem z uruchomieniem. Muszę go chechłać dosyć długo zanim odpali. Zauważyłem jedną chyba istotną rzecz, że podczas takich sytuacji szybciej mi odpala kiedy się nie dotykam do pedału gazu. Jak dotknę się chociaż raz wtedy dłużej muszę męczyć rozrusznik. Kojarzycie co to może być?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
zibo
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 472
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 01:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zasady eksploatacji 1300 i problem

Postprzez MateuszCOMPANY » 21 maja 2012, o 17:27

Najlepszy przedział dla tych silników jest od 2000 do 3500 rpm. Jednak pamiętaj że te silniki lubią być wysoko kręcone, trzeba się do tego po prostu przyzwyczaić, ja po przesiadce z plastika zmieniałem bieg już przy 2000rpm i długo nie mogłem się od tego nawyku odzwyczaić więc musiałem się poratować obrotomierzem aby nauczyć się zmieniać biegi :D
Katalogowa prędkość maksymalna to 130km/h, testowałem i było nawet więcej, dociśnij kiedyś a prędkość maksymalna przedstawi ci stan silnika, kompresję, poprawność regulacji oraz zgranie komponentów z jednostką
Avatar użytkownika
MateuszCOMPANY
Forumowicz
 
Posty: 646
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 21:12
Lokalizacja: Malbork

Re: Zasady eksploatacji 1300 i problem

Postprzez arnold » 21 maja 2012, o 18:24

Do 4,5 tyś możesz se bez problemu jeździć. Powyżej 3,5 rośnie zużycie paliwa radykalnie.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4406
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Zasady eksploatacji 1300 i problem

Postprzez zibo » 21 maja 2012, o 19:48

A możecie przełożyć mi te obroty na prędkość? Nie posiadam obrotomierza.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
zibo
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 472
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 01:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zasady eksploatacji 1300 i problem

Postprzez arnold » 21 maja 2012, o 19:59

Sinik mocno wyje ;) Do 110 km/h. Ja nie pamiętam już przeliczników.


Przeniosę ten temat do innego działu.

Mogłeś te pytanie gdzie indziej zadać (nowy lub stary temat, bo nie zauważyłem) ;) Próbowałeś delikatnie uchylać przepustnicę przy opalaniu?
Spróbuj takie coś naciśnij raz gaz do deski i spróbuj zaraz potem zapalić ale bez nogi na gazie. Jeśli zapali to może być wina trochę zbyt ubogiej mieszanki biegu jałowego.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4406
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!


Powrót do OBSŁUGA SAMOCHODU

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość