Witaj ! Anonimowy

Środki do konserwacji podwozia

Środki do konserwacji podwozia

Postprzez OTRO » 10 gru 2012, o 16:58

Cześć
Jakie polecacie środki antykorozyjne ?
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Re: Środki do konserwacji podwozia

Postprzez Popielaty » 10 gru 2012, o 21:36

Fluidol :D
Avatar użytkownika
Popielaty
Forumowicz
 
Posty: 2015
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Śrem
Ranga: Pogromca mitów

Re: Środki do konserwacji podwozia

Postprzez arnold » 10 gru 2012, o 21:44

I baranek.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4406
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Środki do konserwacji podwozia

Postprzez OBI » 10 gru 2012, o 22:31

I stary olej ;)
Oni się wożą a ja jeżdżę.
Avatar użytkownika
OBI
Forumowicz
 
Posty: 362
Dołączył(a): 13 mar 2012, o 08:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Środki do konserwacji podwozia

Postprzez OTRO » 10 gru 2012, o 22:57

Fluidol z olejem można mieszać ?
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Re: Środki do konserwacji podwozia

Postprzez bing17 » 10 gru 2012, o 23:15

OBI napisał(a):I stary olej ;)

Genialny pomysł, nic nie działa lepiej na starą blachę 125p jak stary, zasiarczony olej :roll:
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2938
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Środki do konserwacji podwozia

Postprzez arnold » 11 gru 2012, o 10:33

Właśnie, to już lepiej ropować. Ale to nie są lata 60te.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4406
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Środki do konserwacji podwozia

Postprzez overdriver » 11 gru 2012, o 12:43

Lepszy stary olej niż jakby nic nie było czyli goły metal. Tu nie chodzi o siarkę, której jest niewiele tylko o utlenione z czasem różne związki kompleksowe dodawane w celu poprawienia właściwości smarnych oleju. Fluidol OK, tyle że to środek przeznaczony bardziej do wewnętrznych powierzchni, czyli blach w przekrojach zamkniętych, np progi, etc. Jeśli fluidol ma być na zewnątrz, czyli podwozie to trzeba wtedy częściej psikać to podwozie tym fluidolem. Zabezpieczenie fluidolem powierzchni zewnętrznych nie jest przeznaczone na dłuższy czas. Ropa też nie zabezpiecza na dłuższy czas metalu bo jest rzadka.
Avatar użytkownika
overdriver
Forumowicz
 
Posty: 365
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 10:35
Lokalizacja: Kraków

Re: Środki do konserwacji podwozia

Postprzez bing17 » 11 gru 2012, o 14:09

Mamy XXI wiek a jak narazie większość porad typowa dla lat 60-tych wieku poprzedniego. Pierwsza rzecz jaką trzeba zrobić w 125p/PN to zerwanie starych "zabezpieczeń". W większości przypadków to oryginalny baranek albo syf typu bitex itd. Jak dotychczas widziałem jednego 125p który miał zdrowy spód pod tymi "zabezpieczeniami", lepiej od razu przyjąć że nie należy się do wyjątku. Następnie powinno się wypiaskować podwozie lub chociaż miejsca które posiadają korozje, a następnie zapodkładować podkładem epoksydowym, bądź najpierw cienką warstwą reaktywnego, a następnie podkładem epoksydowym. Dla tego przypadku polecam produkty firm Novol lub Dupont, dla pierwszego przypadku polecam podkład RM Euroxy CP. Następnie polecam zapodkładować podkładem akrylowym zgodnym dla linii wybranego podkładu epoksydowego (każdy ma inny, polecam nie mieszać firm). Następnie połączenia blach należy uszczelnić masą elastyczną, dobra i niedroga jest masa poliuretanowa firmy APP, ewentualnie dobre są masy Dinitrol. Następnie lakierujesz całość lakierem nawierzchniowym (baza + klar, ewentualnie akryl). Na to natryskujesz masy bitumiczne np. Teroson lub Dinitrol. Warto nałożyć grubą warstwę tych mas, zabezpieczają one przed skutkami uderzeń kamieni, piaskowaniem itd. Po tym wszystkim możesz, ale nie jest to już konieczne, polakierować te masy lakierem, niektóre mają tendencje do "picia wody" oraz polakierowane powierzchnie lepiej odbijają kamienie i piach. Do profili użyj produktów takich jak Teroson HV 400, któryś z wosków Dinitrola, lub najlepszy wg. niemców Mike Sanders Korrosionsschutzfett, ważne abyś rozpylał to pod ciśnieniem, a nie używał np. sprayów.
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2938
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Środki do konserwacji podwozia

Postprzez OBI » 11 gru 2012, o 23:48

bing17 napisał(a):
OBI napisał(a):I stary olej ;)

Genialny pomysł, nic nie działa lepiej na starą blachę 125p jak stary, zasiarczony olej :roll:

:lol: nic się na żartach nie znasz.
bing17 napisał(a):Następnie powinno się wypiaskować podwozie lub chociaż miejsca które posiadają korozje, a następnie zapodkładować podkładem epoksydowym, bądź najpierw cienką warstwą reaktywnego, a następnie podkładem epoksydowym. Dla tego przypadku polecam produkty firm Novol lub Dupont, dla pierwszego przypadku polecam podkład RM Euroxy CP. Następnie polecam zapodkładować podkładem akrylowym zgodnym dla linii wybranego podkładu epoksydowego (każdy ma inny, polecam nie mieszać firm). Następnie połączenia blach należy uszczelnić masą elastyczną, dobra i niedroga jest masa poliuretanowa firmy APP, ewentualnie dobre są masy Dinitrol. Następnie lakierujesz całość lakierem nawierzchniowym (baza + klar, ewentualnie akryl). Na to natryskujesz masy bitumiczne np. Teroson lub Dinitrol. Warto nałożyć grubą warstwę tych mas, zabezpieczają one przed skutkami uderzeń kamieni, piaskowaniem itd. Po tym wszystkim możesz, ale nie jest to już konieczne, polakierować te masy lakierem, niektóre mają tendencje do "picia wody" oraz polakierowane powierzchnie lepiej odbijają kamienie i piach. Do profili użyj produktów takich jak Teroson HV 400, któryś z wosków Dinitrola, lub najlepszy wg. niemców Mike Sanders Korrosionsschutzfett, ważne abyś rozpylał to pod ciśnieniem, a nie używał np. sprayów.

Robiłeś to już, stosowałeś te wszystkie środki??
Oni się wożą a ja jeżdżę.
Avatar użytkownika
OBI
Forumowicz
 
Posty: 362
Dołączył(a): 13 mar 2012, o 08:55
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do NADWOZIE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości